Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia Combi 1,4 TDI - pomoc w identyfikacji części

mummle 30 Paź 2011 13:03 5498 3
  • #1 30 Paź 2011 13:03
    mummle
    Poziom 2  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Posiadam auto jak w temacie. Od kilku dni, po wyłączeniu silnika daje się słyszeć jakieś dziwne buczenie spod maski. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ustaje po ok pół minucie. Znalazłem w necie zdjęcie silnika, znalazłem element który wczoraj zidentyfikowałem jako źródło tego odgłosu:

    Skoda Fabia Combi 1,4 TDI - pomoc w identyfikacji części

    To ta czarna skrzynka oświetlona słońcem przy podszybiu, po lewej stronie nad zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, z jednym kablem wchodzącym i 4 wychodzącymi gdzieś wgłąb komory silnika.

    Co to jest? Do czego służy? Czemu może wydawać takie odgłosy jak mniej więcej akwariowy "brzęczyk"? Jak to wpływa na eksploatację auta? Jakie mogą być niebezpieczeństwa związane z tą usterką dla auta i bezpieczeństwa pasażerów?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    mummle

    0 3
  • #2 30 Paź 2011 13:21
    jarciu11
    Poziom 19  

    Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.

    0
  • #3 30 Paź 2011 13:40
    zibo50
    Poziom 17  

    Z tego z się dokopałem

    Skoda Fabia Combi 1,4 TDI - pomoc w identyfikacji części

    Dodano po 9 [minuty]:

    Funkcja
    Zawór magnetyczny steruje zaworem, który otwiera lub zamyka przewód powietrza między zaworem regulacji ciśnienia doładowania i podciśnieniem. Gdy zawór otwiera się, zawór regulacyjny ciśnienia doładowania znajduje się pod podciśnieniem, co z kolei reguluje ilość spalin płynących przez turbinę. W ten sposób regulowane jest ciśnienie doładowania.


    Szybka kontrola
    Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z zaworu magnetycznego. Zlokalizować oba kołki zaworu magnetycznego. Zmierzyć rezystancję między obydwoma kołkami zaworu magnetycznego. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Alternatywnie można sprawdzić działanie zaworu magnetycznego przykładając napięcie akumulatora do obu kołków zaworu magnetycznego. Zawór magnetyczny powinien wtedy kliknąć. Sprawdzanie napięcia zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z zaworu magnetycznego. Zlokalizować oba zaciski wtyczki zaworu magnetycznego. Uruchomić silnik i mierzyć napięcie między zaciskiem wtyczki zaworu magnetycznego i biegunem ujemnym akumulatora. Następnie sprawdzić drugi zacisk zaworu magnetycznego. Jedna z dwu wartości powinna odpowiadać napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie i w razie potrzeby bezpiecznik i przekaźnik. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczki z zaworu magnetycznego i sterownika. Zlokalizować oba zaciski wtyczki zaworu magnetycznego. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem wtyczki zaworu magnetycznego i odpowiednim zaciskiem wtyczki sterownika silnika. Następnie sprawdzić drugi zacisk zaworu magnetycznego. Jedna z dwu wartości powinna wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie.

    0
  • #4 01 Lis 2011 22:04
    mummle
    Poziom 2  

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Nie znam się na diagnostyce, nie mam pełnej wiedzy jak to sprawdzić (który styk, jest którym).

    Stąd pytanie od laika: co z tym buczeniem? Czy to uszkodzenie bloku zaworów magnetycznych czy czegoś innego a buczy bo coś gdzieś dalej "nie styka"?
    Wystarczy wymiana tej części czy trzeba nawiedzić jakiegoś sprawnego mechanika? Diagnosta jest to w stanie ustalić? Gdzie dobrze i stosunkowo tanio można takie sprawdzenie wykonać w Warszawie?

    pzdr
    m.

    0