Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renaul Laguna II Częsta wymiana napinacza paska PK

30 Paź 2011 17:58 12396 8
  • Poziom 8  
    Witam

    Jak w temacie, borykam się z problemem dość częstej wymiany napinacza paska PK w mojej Renault Laguna II 1.9dci 88kw. Wymiana jest częsta bo co około 5 tyś km. Napinacz zaczyna stukać, petem pasek piszczeć i trzeba wymieniać, wymianiałem już sam napinacz jak rónież w zestawie z paskiem. Nawet po założeniu nowego napnacza i paska, rolka na napinaczu delikatnie drga co nie występuje w innych tego typu silnikach.
    Proszę o pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Frajlauf szajbe alternatora ktoś ci "zaspawał" na stałe i stąd twoje problemy. Podnieś maskę kiedy silnik pracuje i obserwuj co się dzieje z paskiem kiedy silnik przegazowany schodzi z obrotów.

    Lub co mniej prawdopodobne jajowate jedno z kół pasowych. Auto po "dzwonach" w prawy przód ?
  • Poziom 8  
    adresfizyczny napisał:
    Frajlauf szajbe alternatora ktoś ci "zaspawał" na stałe i stąd twoje problemy. Podnieś maskę kiedy silnik pracuje i obserwuj co się dzieje z paskiem kiedy silnik przegazowany schodzi z obrotów.

    Lub co mniej prawdopodobne jajowate jedno z kół pasowych. Auto po "dzwonach" w prawy przód ?


    Nie bardzo wiem co to jest "Frajlauf szajba". Drgania rolki ustają kiedy dodaje gazu, tak samo przestaje być słyszalny stukot napinacza, natomiat kiedy silnik schodzi z obrotów po przegzowaniu nic specjalnego się nie dzieje. Jeśli chodzi o jajowate koła to też to wykluczyłem auto nie było bite.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.
  • Poziom 16  
    Dziarski Hank napisał:
    Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.


    Dokładnie tak. Sprzęgiełka często ulegają uszkodzeniom, dorażnie są "naprawiane" przez unieruchomienie ich na stałe, co genereuje problemy łudząco podobne do dych opisanych w pierwszym wpisie.
  • Poziom 31  
    Nie wiem czy na pewno, ale w tych silnikach nie ma sprzęgła na alternatorze tylko na kole pasowym wału. Jak się mylę to sorki, ale może sprawdź ten "dwumas" /koło pasowe/.
  • Poziom 29  
    Kruryś kolega napisał poprawnie , koło pasowe ze sprzęgłem na alternatorze( toku74, jest) a takie zapytanie pasek jest zniszczony czy co się z nim dzieje?
  • Poziom 17  
    koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
  • Poziom 8  
    Faktycznie chodziło o koło alternatora, które było "zaspawane", pomogła wymiana na "nowy" używany alternator alternator tańszy od samego sprzęgiełka w sklepie