Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai santa Fe 2003r. 2.0 CRD odcina paliwo w dziwnych okolicznościach

30 Paź 2011 18:27 8032 7
  • Poziom 14  
    witam
    zwracam się do Was z następującym problemem, mianowicie w Santa Fe wymieniałem uszczelnienia w pompie CR, ciekły dwie z 3 sekcji a i tak jeździł i to nieźle, ale zaczął mieć kłopoty z odpalaniem.
    Pomopę wtryskową wymontowałem z samochodu wymieniłem uszczelki, została ponownie zamontowana, przepłukałem ją podłączając zasilanie i przelewając za pomocą pompki zasilającej około 200ml ropy. Poskręcałem wszystko do kupy i:
    1. jak auto stoi silnik pracuje normalnie i wkręca się na dowolne obroty
    2. w trakcie jazdy na 1 biegu jedzie normalnie można kręcić do dowolnych obrotów
    3. w przypadku włączenia każdego innego biegu można jechać samochodem jedynie do około 2000 - 2500rpm, po osiągnięciu których odcina pompkę zasilającą. Należy wyciągnąć kluczyk ze stacyjki, odczekać około 10s, i można go odpalić. Przy próbie odpalenie od razu po zgaśnięciu nie słychać pompki zasilającej i tym samym nie daje się uruchomić.
    4. jeśli się go rozpędzi do dowolnej prędkości i wrzuci luz w trakcie toczenia też można kręcić do dowolnych obrotów - odcina więc jedynie gdy skrzynia jest na 2 i wyższym biegu.
    5. wywala błąd P1181 - Fuel Pressure Monitoring, po jego wykasowaniu nic się nie zmienia, czasami przy którymś z kolei odpaleniu kontrolka błędów gaśnie sama z siebie, ale i tak odcina w opisanych sytuacjach, po czym znowu sygnalizuje błąd.
    Odcina przy różnych ciśnieniach paliwa na listwie, ciśnienie normalnie rośnie wraz z obrotami, gdy auto stoi przy około 4000rpm osiąga ok. 900MPa, w czasie jazdy ma do tych 2000rpm między 360 - 390 MPa.
    Oczywiście przed wyciągnięciem pompy nic takiego nie miało miejsca.
    Macie Panowie jakiś pomysł na rozwiązanie sytuacji?
  • Poziom 38  
    Żadne dziwne okoliczności ,to typowa usterka w układach CR. Błąd który odczytałeś mówi o co chodzi.
  • Poziom 14  
    czujnik ciśnienia ? czy regulator wg Ciebie?
  • Poziom 14  
    Czy naprawdę nikt nie jest w stanie powiedzieć coś konkretnego?
  • Poziom 38  
    Temat rzeka, zaczynając od złego paliwa,filtra ,regulatora ,wtrysków i pompy.Ciężko jednoznacznie stwierdzic ,bez sprawdzania elementów.
  • Poziom 34  
    Gdzieś na forum hyundaia ktoś opisywał identyczne objawy , ale nie mogę się do tego opisu dokopać. Przemek coś ci się w jednostkach ciśnienia pomyliło.
  • Poziom 35  
    Najczestrza przypadłos Hyundaia Sanata Fe to odpadajaca farba w zbiorniku i zatykajaca sie pompa podajaca paliwo. A poza tym zawór EGR i dwu masa. jest pare błędów w sofcie, ale poza tym autka smigaja jak ta lala. Zmierz cisnienie paliwa po stronie niskiej. Powinno byc min 2 bary.
  • Poziom 1  
    Witam. wiem że parę latek minęło, ale jaka była przyczyna w santku z tym gaśnięciem? Z góry dziękuję.