Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podwójny Horn z plastiku gdzie kupić? Tuba 8'' 1,75''

30 Paź 2011 19:46 3505 40
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich,
    proszę o pomoc wszystkich, którzy wiedzą gdzie lub u kogo można kupić podwójny horn/tubę z plastyku, abs'u lub aluminium - nie ma to znacznia. Chcę paczki 15'' + 1,75'' rozbudować o średniotonówkę 8''. Potrzebuję kupić 4 takie horny. Może być 8'' + 1'' - coś się wymyśli... Jest dużo na rynku takich paczek trójdrożnych ale nigdzie nie mogę znaleźć samych hornów.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Tomek
  • Poziom 26  
    Wątpliwe czy znajdziesz nowe.Może ktoś ma od paczek Alpharda ,tam takie są -1 +8 cali w krótkiej tubie.
  • Poziom 11  
    Witam,
    nieważne czy nowe czy stare... jestem tak zdesperowany, że jak nie uda się dostać takich hornów to kupię 4 paczki w takiej konfogóracji, sprzedam shit a resztę zostawię na swoich przetwornikach dokupując ósemki po 1000zł.
  • Poziom 11  
    SUPER !
    O to mi właśnie mi chodziło. Wielkie dzięki!
    Zostaje jeszcze problem obudowy i zwrotnic... Do zwrotnic mam kogoś... Obudowy może wykonać dobry stolarz... Może lepiej pogadać z Alphardem i kupić całość bez przetworników i zwrotnic?
    I jeszcze pytanko... 8'' czy 6''? Ma to duże znaczenie?

    Tomek
  • Poziom 11  
    Dzięki ale za "cieńkie" są. Jak będę wstawiał to 18sound albo 6NMB420 100dB i 200W albo 6ND410 102dB i 180W. Kasa się nie liczy... Co Ty na takie przetworniki?
    Może masz jakieś uwagi lub zaproponujesz coś innego?

    Z góry dzięki.
    Tomek
  • Poziom 26  
    Na pewno lepsze ale na bank nie zmieszczą się do tego modułu Alpharda.
  • Poziom 43  
    Jeśli kasa się nie liczy, to co stoi na przeszkodzie, aby skompletować profesjonalny system typu nadstawki + suby? Paczki trójdrożne, to miniona epoka już rzadko stosowane na profesjonalnej estradzie. Poza tym, zaprojektowanie zwrotnicy, może okazać się przedsięwzięciem dość karkołomnym.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Odpowiadam na dwa posty jednocześnie:
    moduł Alpharda można przerobić a 6dB piechotą nie chodzi. 100zł czy 1000zł to żaden problem - chcę tylko uzyskać czystą barwe środka.Czemu nie używa się takich systemów? Byłem kiedyś w sklepie i jakiś koleśrobił próbę między "markowymi" JBL'ami 2x15+driver a Alphardami 15''+6,5"+1". JBLe za 4.000zł można było wywalić do śmietnika - samo charczenie i syk. Alpierd za parę złotych grał 100 razy czyściej. Wiem, że nie zrobię ze swojego zestawu L'acoustica czy Mayera ale skoro wydałem na 4 średnie i 4 drivery 9.000zł to mogę jeszcze czegoś wymagać... Nie gra to źle ale za mało środka, co doprowadza mnie do szału :)

    Dodaję, że Subbasy już mam 4szt po 1,2kW każdy - grają niesamowicie. Tylko nie zawsze chce mi się je targać. Jeżeli jest mała sala to dwie "górki" powinny styknąć grając pełnym pasmem z dużym SPL
  • Poziom 18  
    Witam. Chcę się czegoś od pana dowiedzieć. Czy nie opłacalniej było by kupić jakieś Dynacordy, RCF'y lub FBT'ki za 9000zł które na pewno zagrają dobrze, niż robić takie paczki. A tak nawiasem to mógłbyś mi zdradzić co to za JBL'e były w tym sklepie? I gdzie tego słuchałeś? Bo paczki typowo estradowe muszą mieć dużo miejsca aby dobrze zagrać. Pozdrawiam i życzę miłych projektów tego typu.
  • Poziom 11  
    Witam,
    po co w ogóle taki post. Nie interesują mie paczki typu FTB czy RCF. Jak bym chciał to bym kupił. O czym innym jest mowa. Na fotce masz mixer za 1200zł więc...
  • Poziom 11  
    ... my się chyba nie rozumiemy.. KV2 VHD2.0 jest po temacie a nie jakieś chińskie badziewie. Mam 4x15'' i 4x1.75'' 18sound, które chciałbym ulepszyć.
    Chłopaki krótka piłka - albo pomagacie albo zamykamy temat.

    Z góry dzięki za coś sensownego.
    Chiny zastawcie w Chinach...
  • Poziom 43  
    Tyle, że z pełnopasmówek - nawet na 15" midbasach - stojących na statywach jest niewiele basu.
    Na mniejsze imprezy mam ok. 90 litrowego (brutto) subika na 15".
    Nadstawki 10"+1" (10 kg jedna) mogą grać w dużym jak i małym systemie. Już dawno się wyleczyłem z wtargiwania na statywy 30-40 kg. paczek. W zasadzie wygoda i kręgosłup mnie do tego zmusił.
    Kolego protone, owszem stosuje się paczki trójdrożne na przedstawieniach, w małych teatrach, kinach, ew na amatorskiej/półprofesjonalnej estradzie. Na profesjonalnej nie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    I tu się zgadzam! Ale są sytuacje, że sam po schodach subbasów targać nie będę. Czy w tym momencie dołożenie średniego pomoże?
    O tym jest ten temat. Warto?
    Będzie lepiej?
  • Poziom 43  
    Na pewno pomoże, ale zwiększy masę paczki, wymusi konieczność strojenia paczki (zmieni się jej pojemność) i diametralnego przebudowania zwrotnicy, co jak już napisałem, będzie sporym wyzwaniem i na pewno nie obędzie się bez pomiarów.
    Piszesz że w Twoich paczkach brakuje środka, więc powodem może być też nieprawidłowo dobrana zwrotnica.
    W ogóle, to nie jestem fanem konstrukcji typu 15"+1"(wylot). Co innego 15"+2". Może pójdziesz tą drogą? Na pewno prościej zrobić zwrotnicę do takiej konfiguracji głośników.
    Jednak moje preferencje opisałem w poprzednim poście. 90 litrowy subik ze sklejki, na 15" głośniku będzie ważył sporo mniej, od trójdrożnej pełnopasmówki.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Jeśli priorytetem jest jakość dźwięku w jednym kawałku -to na pewno warto.
    DjMapet napisał:
    Kolego protone, owszem stosuje się paczki trójdrożne na przedstawieniach, w małych teatrach, kinach, ew na amatorskiej/półprofesjonalnej estradzie. Na profesjonalnej nie.

    Paczki trójdrożne używają ci ,którzy chcą mieć dobre brzmienie głównie wokalu i nie taszczyć więcej niż dwie kolumny , i pro czy półpro nie ma tu nic do rzeczy.Jeśli nie słyszysz różnicy w brzmieniu dobrej kolumny trójdrożnej i dobrej dwudrożnej -to trudno.
  • Poziom 43  
    Kolego protone, od wielu lat (może nawet dłużej niż Ty jesteś na tym świecie) używam systemów trójdrożnych, czyli nadstawek na 8-10-12" midbasach + wysokotonowiec i subbasów.
    Zresztą jak byś dokładniej śledził moje wypowiedzi, to byś do tego doszedł.
    Co do wokalu - od ponad trzydziestu lat towarzyszy mojemu estradowemu istnieniu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    System dzielony jest na pewno lepszy-tu nie ma dyskusji.Autor tematu chce ulepszyć istniejące kolumny na głośnikach 15cali i dobrze kombinuje z trzema drogami.
    Co do wieku ,to jesteśmy z tej samej epoki ;-)
  • Poziom 11  
    Witam,
    chłopaki dzięki za pomoc. Pójdę tą drogą - system 4-drożny. Jak klient zapłaci to wezmę kogoś do pomocy i będziemy targać subbasy a jak ma być standard to pojadą pełnopasmówki. Rozmiar aż tak dużo się nie zwiększy, bo horn na driver jest węższy a 6'' to mało. Waga paczki + 6'' na neodymie to może wyjdzie tylko parę kilo więcej niż mam teraz... nie ma tragedii. Biorąc pod uwagę, że będzie to grało czyściej/szerzej to nawet do głupiego karaoke lepiej będzie dać takie - nie trzeba będzie kręcić głośno, żeby dobrze usłyszeć wokal.
    Poza tym robiąc sztukę typu nagłośnienie pani wokalistki + piano też chyba da lepszy efekt w postaci szerszego pasma i dokładniejszego wypełnienia.
    Mam rację?
    15'' + 2'' to też niezbyt dobre rozwiązanie. Po pierwsze sopranu mam aż nadto, a po drugie chcę zachować swoje przetworniki, bo są naprawdę nienajgosze.

    Pozdro
    Tomek
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Jeśli miałbym wybierać pomiędzy 15+2cale a 3-way to i tak 3-way będzie brzmiało lepiej.Warunek :trzeba to zrobić dobrze ,a pasywnie nie jest łatwo.Najlepiej jeśli głośnik średniotonowy będzie obsługiwał pasmo od 300- 500Hz do ok 4,5-5 kHz.
  • Poziom 11  
    Witam,
    średniotonowy ma pasmo 1500Hz-6000Hz i SPL 100dB. Dla fachowca raczej nie będzie problemu, bo ma z czego ściągać :)
    Mamcie może jakiegoś fachowca do takiego projektu?
    Zawsze kilka głów to nie jedna...

    Z góry dzięki.
    Tomek
  • Poziom 26  
    Laki11 napisał:
    średniotonowy ma pasmo 1500Hz-6000Hz i SPL 100dB

    Podaj model głośnika.
  • Poziom 11  
    Pisałem już wyżej: 18sound albo 6NMB420 100dB i 200W albo 6ND410 102dB i 180W. Jakie to ma znaczenie?
  • Poziom 26  
    Przy głośniku 15 cali 1500 Hz to już jazgot spowodowany dzieleniem się membrany i modulowaniem częstotliwości wyższych niższymi(efekt Dopplera).
    Oba głośniki da się zastosować w paśmie od 700 do 3000Hz ze względu na charakterystykę przenoszenia pod kątem 45 stopni.
  • Poziom 11  
    Hmmm. Jaka w takim razie jest sugestia co do całości? Na co powinienem zwrócić uwagę podczas projektowania. A raczej czego powinienem się wystrzegać aby nie popęłnić jakiegoś błędu?

    Tomek
  • Poziom 26  
    Dużo zależy od pozostałych przetworników które już masz-podaj modele.
  • Poziom 11  
    Średni:
    Szerokość kosza: 380 mm (15”)
    Impedancja nominalna: 8 Ohm
    Impedancja minimalna: 6.7 Ohm
    Moc ciągła: 1000 W
    Moc nominalna: 500 W AES
    Efektywność SPL (1W/1m): 100 dB
    Pasmo przenoszenia: 40-2000 Hz
    Średnica cewki: 76mm (3")

    Driver:
    Srednica wylotu: 25 mm (1”)
    Impedancja nominalna: 8 Ohm
    Impedancja minimalna: 7.8 Ohm
    Moc ciągła: 120 W
    Moc nominalna: 60 W
    Efektywność SPL (1W/1m): 108.5 dB
    Pasmo przenoszenia: 1-18 kHz
    Rekomendowany Crossover: 1.6 kHz
    Średnica cewki: 44 mm (1.7")
  • Poziom 26  
    Potrzebne są modele żeby zobaczyć charakterystyki przenoszenia.