Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie analogowej aparatury RC hitec ranger II z do komputera.

skladowski 30 Paź 2011 20:24 1685 3
  • #1 30 Paź 2011 20:24
    skladowski
    Poziom 7  

Witam, wpadłem na pomysł podłączenia wymienionej w temacie aparatury do komputera, w celu sterowania modelem z poziomu programu, np za pomocą podłączonego joysticka. Jako iż jest to aparatura analogowa, i z założenia nie ma takiej możliwości, chciałbym to rozwiązać zastępując standardowe potencjometry, potencjometrami cyfrowymi, podłączonymi pod jakiś sterownik. I tu pojawiają się problemy, jestem amatorem i jest to mój pierwszy projekt tego typu, stąd pytania, jaki najlepiej potencjometr, jaki sterownik, i jakiego typu podłączenie do komputera(COM, USB). W sieci spotkałem się z podobnymi zagadnieniami, lecz tam elementem wykonawczym były co najwyżej tranzystory z uwagi na bardzo prostą aparaturę z zabawek, działającą tylko na zasadzie włącz/ wyłącz. Pomożecie?

• Megger
  • #2 31 Paź 2011 00:14
    Madrik
    Moderator Robotyka

Kolego, czy jechałbyś z Gdańska do Szczecina przez Zakopane i Moskwę?

Aparatura modelarska JEST joystickiem, i to bardzo rozbudowanym.
    Po co chcesz ją podpinać do komputera, stosować jeszcze po drodze dodatkowy program sterujący, a na koniec zastąpić DRUGIM joystickiem, znacznie prostszym i mniej dokładnym?

Zwiększasz niepotrzebnie stopień skomplikowania układu, jego awaryjność oraz niepotrzebnie wydłużasz czas działania i reakcji. Jeżeli twój program się zawiesi - tracisz połączenie z modelem. I potrwa stosunkowo długo odzyskanie łączności.

Poza tym, joystick komputerowy jest mało wygodnym urządzeniem do sterowania modelem. To sprzęt stacjonarny, a aparatura modelarska to sprzęt przenośny.