Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vito w638 96-03r. potrzebny schemat elektrycznych podnośników szyb

demon26 30 Oct 2011 20:46 11126 13
e-mierniki
  • #1
    demon26
    Level 10  
    Witam.
    Kupiłem do swojego Vito 108 cdi 2000r w638:
    -podnośniki opuszczania szyb przednich drzwi elektryczne
    -silniczki szyb uchylnych
    -przełączniki w boczki przednich drzwi i boczki tylnej części samochodu.
    Części w/w pochodzą z 1997r jeśli istotne. Potrzebowałbym jakiś prosty schemat dzięki któremu mógłbym samodzielnie to wszystko podłączyć. Nie mam do tego wtyczek ani wiązek instalacji więc będę musiał same wtyczki sobie załatwić(myślę że to nie będzie większy problem bo do przełączników będą chyba pasować wtyczki z Ibizy 2000r a tego jest trochę na szrotach) i kable poprzeciągać a to już sam ogarnąć jak będę miał prosty schemat od szyb i tych przełączników. Potrzebny mi do tego jest jeszcze jakiś przekaźnik, tylko nie wiem ile amper.
    Będę wdzięczny za każdą pomoc w tym temacie.
    Pozdrawiam.
  • e-mierniki
  • #2
    broniu72
    Level 11  
    a co z modułem komfortu tez kupiłeś?
  • e-mierniki
  • #3
    demon26
    Level 10  
    Nie kupiłem niestety bo myślałem że się obejdzie bez tego.
    Nie wiem w ogóle jak to wygląda i gdzie się znajduje w Vito, w innych samochodach się orientuje. Zakładałem fabryczny zamek od Vito 108 w638 i denerwowało mnie bo często zamykał na 2 razy(pewnie mikro wyłącznik karańcowy któregoś zamka uległ awarii). Wszystkie siłowniki są siłownikami sterującymi. Kiedy zimą mało nie złamałem kluczyka otwierając drzwi i dowiedziałem się w ASO że u nich(zwykły kluczyk z imo, nie scyzoryk i bez przycisków) kosztuje 1000zł przerobiłem go na pilota. Odłączyłem moduł i pod istniejące kable podłączyłem centralkę jakiegoś tańszego alarmu z centralnym. Działa bez problemu i zimą nie muszę odmrażać wkładek zamków(samochód stoi na dworzu). Nie podłączyłem tylko sterowania zamykania i otwierania kluczykiem bo nie chciałem eksperymentować. Ten moduł jest po to żeby nie spalić silniczków po całkowitym dosunięciu lub odsunięciu szyby tak??? Kupując to nie mam żadnych kostek(sprzedawca kłamał że kable sprzedał na złom czy jakoś tak) i przez to muszę mieć schemat. Centralny zamek fabryczny wyciągałem sam z samochodu kabel po kabelku odwijając taśmę z wiązek instalacji i tak samo podłączyłem u siebie. Pomóżcie proszę mi jakoś się z tym uporać, jak nie teraz to na wiosnę chcę to założyć ale do tego czasu muszę znać wszystkie szczegóły.
  • #4
    pmrudek
    Level 12  
    Najprościej i najszybciej-kup "domykacz szyb"do alarmu. Tam masz cały schemat. Możesz też zrobic sam na przekaznikach tył , a przód bez-tak jest w orginale od "Zasady". Jeśli nie to oddaj do warsztatu-temat do ogarnięcia za 8 godz.pzdr
  • #5
    demon26
    Level 10  
    Dzięki za podpowiedź. Nie zależy mi na tym żeby domykało szyby po zamknięciu samochodu. Wolę podłączyć pod zapłon jak mam fabrycznie w Peugeot 206. Chciałbym podłączyć pod to jakiś układ przeciążeniowy żeby po przytrzymaniu dłużej niż potrzeba przycisków nie przegrzać kabli, nie spalić silniczków a żeby wtedy odcinało napięcie na dany silniczek.
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak mam zrobić właśnie na przekaźnikach, jakie mają być i jak to wszystko podłączyć, jakiś schemacik???

    Może będzie prościej:
    -silniczki podnośników przednich szyb mam na 2 piny,
    -silniczki uchylnych szyb mam na 3 piny
    -przełączniki przednich szyb opuszczanych i tylnych uchylnych mają po 4 piny
    -przełączniki w tylnych boczkach mnie nie interesują bo nie będę tego miał zamiaru podłączać bo nie mam ostatniego rzędu foteli bo zarejestrowany jest na 6 osób
  • #7
    demon26
    Level 10  
    no ok, tylko ja mam przełącznik na 4 piny a w tym poście jest na 5, jak mam to podłączyć???

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    pewnie minus na stałe, plus po zapłonie, 2 pozostałe piny to do silniczka podnośnika, ale nie wiem czy nie będę musiał zrobić tego przez przekaźniki bo przełączniki mogą nie wytrzymać... Pozostaje jeszcze problem podłączenia tylnych silniczków uchylania szyb bo są na 3 piny...
  • #8
    demon26
    Level 10  
    Przepraszam, wprowadziłem w błąd:
    -przełączniki szyb mam na 5 pinów,
    -silniczki opuszczania przednich szyb 2 piny
    -silniczki uchylania tylnych szyb na 3 piny

    https://obrazki.elektroda.pl/1240515200_1320268295.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/1171430200_1320268295.jpg

    Dodano po 7 [minuty]:

    Na jednym zdjęciu widać tył panelu do sterowania 4 szybami (każdy przełącznik osobno na 5 płaskich pinów).
    Poza tym jest przełącznik blokowania szyb dla chyba wszystkich oprócz kierowcy(na 2 płaskie piny) i przełącznik sterowania lusterkami(szary na 8 pinów).
    Na drugim zdjęciu widać ten silniczek uchylnych szyb na 3 piny do którego mam wtyczkę.
    Zdjęcia silniczka opuszczania szyb drzwi przednich nie robiłem bo jest na 2 piny więc chyba wiadomo.
    Mógłby mi ktoś to jakoś rozrysować w jakimś bardzo prostym jak dla mnie schemacie???
  • #9
    demon26
    Level 10  
    Nikt już nie pomoże w tym temacie? :(
  • #11
    demon26
    Level 10  
    Za pomocą miernika doszedłem jak podłączyć fabryczne silniczki opuszczania i uchylania szyb za pomocą fabrycznych przełączników Vito podłączyć żeby to działało. Przednie silniczki żeby podłączyć trzeba wykorzystać wszystkie 6 pinów przełącznika bo zmiana kierunków obrotów silniczka odbywa się za pomocą zmiany biegunów w przełączniku. Silniczek tylnych szyb uchylnych ma 3 piny więc na pewno stały minus, dwa pozostałe to plusy do kierunków obrotu silniczka więc wystarczy podłączyć je do przełącznika i dodatkowo stały plus(czyli wystarczą 3 kable w przełączniku). Nie mam modułu komfortu a wiem że bez nie go też Vito miały elektryczne szybki. W Alfa Romeo 156 przełącznik szyber dachu jest właśnie tak podłączony jak chcę podłączyć te od Vito(ten sam układ pinów). Dodatkowo między silniczkiem a przełącznikiem jest taki przekaźnik(idą do niego 2 przewody przełącznika i 2 przewody od silniczka szyber dachu). Dzięki temu przekaźnikowi po przytrzymaniu nawet 3 min przełącznika po zamknięciu szyber dachu lub uchyleniu nie spali się silniczek ani nie przegrzeją przewody bo prawdopodobnie odcina prąd pod dużym obciążeniem. Pytanie moje jest takie:
    jaki przekaźnik mógłbym właśnie zastosować żeby było dobrze i żeby podłączyć w taki sam sposób???
    Na forum znalazłem układ w którym do jednych drzwi po podłączeniu silniczka szyb zastosowano 2 przekaźniki, ja chcę podłączyć jeden tak jak w tej Alfie.
    Pomocy
  • #12
    sandal7
    Level 21  
    a może wystarczy ci bezpiecznik termiczny typu 443937105A
  • #13
    demon26
    Level 10  
    Wolałbym przez przekaźnik żeby było tak jak być powinno... ale dzięki za radę.

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    Doszedłem że mógłbym silniczek opuszczania przednich szyb podłączyć w ten sposób:
    Vito w638 96-03r. potrzebny schemat elektrycznych podnośników szyb

    Silniczek szyb uchylnych mógłbym podłączyć w ten sposób:
    Vito w638 96-03r. potrzebny schemat elektrycznych podnośników szyb

    Dodano po 4 [minuty]:

    Powinno działać ale chciałbym między silniczki opuszczania przednich szyb a przełącznik zastosować przekaźnik czyli tak jakby obciąć te 2 kable między silniczkiem a przełącznikiem i wstawić tam przekaźnik z wykorzystaniem wtedy już tych obciętych w sumie 4 kabli

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki przekaźnik mógłbym zastosować żeby nie spalić silniczków, nie przegrzać kabli i żeby działało? Jak go podłączyć, który nr styku pod który kabel?
  • #14
    demon26
    Level 10  
    Elektryka zamontowana, wykożystałem tylko jeden przekaźnik 20/30A podłączając sie pod przewody od stacyjki po zapłonie.