Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat seicento 1.1 ccm, 2001r. nie gaśnie kontrolka "silnik"

breko2 30 Paź 2011 20:54 9175 3
  • #1 30 Paź 2011 20:54
    breko2
    Poziom 8  

    Witam. Od kilku dni pali mi się kontrolka z wizerunkiem silnika, przy czym nie występują żadne widoczne problemy z pracą silnika - odpala na dotyk, ma równe obroty, odpowiednią moc itd.( oczywiście, wszystko jak na samochód z przebiegiem 160tyś.km ). Jaka może być tego przyczyna? Rady jakie dotychczas otrzymałem to: pierwsza - że trzeba go podłączyć do testera, a druga - że jak samochód jest z instalacją gazową (bo jest), to takie sytuacje się dzieją i nie ma się czym przejmować.
    Proszę o ewentualne podpowiedzi.

    5 3
  • #2 30 Paź 2011 21:11
    vitorio
    Poziom 17  

    Cytat:
    Rady jakie dotychczas otrzymałem to: pierwsza - że trzeba go podłączyć do testera, a druga - że jak samochód jest z instalacją gazową (bo jest), to takie sytuacje się dzieją i nie ma się czym przejmować.

    Zmień instalację LPG na nowszą i nie będzie się to świeciło na LPG. Z pewnością masz LPG I-generacji.

    1
  • #3 30 Paź 2011 21:16
    breko2
    Poziom 8  

    Rzecz w tym, że pali się przy włączonej, jak i wyłączonej instalacji GAZ

    0
  • #4 30 Paź 2011 21:36
    solar744
    Poziom 18  

    cóz przyczyn swiecenia sie kontroli engine jest bardzo wiele bo od podstawowych błedów wszelkich czujników monitorujacych prace silnika jak tez złego składu mieszanki paliwowo powietrznej czy niewłasciwej pracy swiec zaplonowych najprostrza metoda jest podpiecie komputera i zczytanie wysietlanych błedów lecz to tez nie gwarantuje usuniecia usterki czesto sa to zwykłe pierdoły jak zły kontak na przewodach elektrycznych gdyz dzisiejsze wiazki elektryczne posiadaja dosc sporo róznych złacz po drodze do sterownika silnika Proponuje przede wszystkim utrzymywac w dobrym stanie układ zaplonowy ja w swoim samochodzie w okresie jesienno- zimowym co jakis czas przecieram przewody wysokiego napiecia czystym olejem silnikowym i wiezcie mi jeszcze nigdy to nie zawiodło nawet wiekowe przewody utrzymuje to w dobrym stanie pod warunkiem ze ma posiadaja zadnych pekniec powloki silikonowej ( nigdy nie wymieniałem przewodów zaplonowych jak to radza serwisy ze przy wymianie oleju w silniku )a

    2