Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Skoki" pingów - Neostrada

Rumcajs1995 31 Paź 2011 09:04 4993 34
  • #1 31 Paź 2011 09:04
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Witam , jestem nowym użytkownikiem elektrody , liczę na waszą wyrozumiałość w przypadku moich błędów :)) Przejdzmy zatem do sedna sprawy.
    Chodzi o to ze od pewnego czasu mam problem [ ogromny ] z internetem... Wieczorami pingi są duże w granicach 90-185.. Rano zaś pingi są w miare dobre, niestety tak samo jak wieczorem strasznie skaczą tzn. mam ping 38ms a tu nagle 140ms.. niewiem jak się uporać z tymi pingami. Zauważyłem też że zdarzają sie sytuacje kiedy ping jest kilka minut cały czas pomiedzy 120 a 200.. Jest to bardzo denerwujące, proszę o szybką pomoc ! :)

    A oto informacje o moim internecie:

    Internet-neostrada
    Szybkość internetu [ 6 mb/s ]
    Używam modemu - SpeedTouch 330

    Dzisiaj rano zrobiłem pomiar prędkosci mojego internetu i co się okazało :
    PING - 116ms
    PRĘDKOŚĆ POBIERANIA - 1.15 MB/S
    PRĘDKOŚĆ WYSYŁANIA - 0.11 MB/S

    Dlaczego mam tak niski transfer pobierania?? Transfer jak transfer , chodzi mi głownie o zmniejszenie pingów , ponieważ niski ping jest niezbędny w grze Counter-Strike.

    Tutaj zamieszczam zdjęcie z własciwości neostrady.
    http://imageshack.us/photo/my-images/405/ss2uv.png/

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu !!

    0 29
  • #2 01 Lis 2011 15:52
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Odświeżam !

    0
  • #3 01 Lis 2011 17:06
    Bródka
    Poziom 39  

    Pingi są zależne od serwerów i łącza, natomiast prędkość internetu nie ma odzwierciedlenia w pingach to nie jest tak ze im szybszy net tym niższe pingi
    Zobacz czy na innych serwerach jest tak samo

    Prędkość internetu masz nawet lepszą niż powinieneś o ile dobrze podałeś jednostki

    0
  • #4 01 Lis 2011 21:25
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    a ja do tej pory myslalem ze czym szybszy net tym nizsze pingi..

    No jezeli predkosc mojego internetu jest 6 mb/s [tak mam z nimi podpisane, ze tyle powinienem miec... ] a predkosc pobierania wynosi troche ponad 1mb/s lub mniej no to chyba jest to 1/6 tego co powinienem miec ... moj download powinien wynosic 6 mega tak? Bo ja już niewiem kompletnie :(

    0
  • #5 01 Lis 2011 21:28
    jancia7
    Poziom 2  

    1. Na 99% uszkodzony filtr, wymień na nowy najlepiej wszystkie, filtry sypia się często chińskie słabej jakości,
    2. Czasami jakiś stary telefon robi zakłucenie i NSR skacze
    3. Prace techniczne na centrali albo port uszkodzony na DSlamie

    0
  • #6 01 Lis 2011 21:38
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    jancia 7 doradzasz mi wymienienie filtru? Proszę powiedz mi dokładniej co i gdzie mam wymienić :)) Posprawdzam i wymienie

    Dodam również że mam taki długi kabel ( dokupiłem go w sklepie , ponieważ stary był za krótki zeby dojsc do tego miejsca z ktorego teraz pisze :D )

    PS. Dzwoniłem do neostrady mówili ze w mojej miejscowosci to są własnie przeciązenia ale nie wierze zeby az takie byly !

    Dodano po 2 [minuty]:

    A czy jeżeli bym odpiął ten stary filtr , stało by się coś co mogło by totalnie rozwalic internet / telefon? Może to głupie pytanie ale nie znam się na tym :D

    0
  • #7 01 Lis 2011 21:39
    przemek_d20
    Poziom 17  

    Rumcajs1995 napisał:


    No jezeli predkosc mojego internetu jest 6 mb/s [tak mam z nimi podpisane, ze tyle powinienem miec... ] a predkosc pobierania wynosi troche ponad 1mb/s lub mniej no to chyba jest to 1/6 tego co powinienem miec ... moj download powinien wynosic 6 mega tak? Bo ja już niewiem kompletnie :(


    Powinien wynosić ale w umowie masz do 6mb/s a nie że gwarantowane jest 6mb/s, więc według nich jest wszytsko ok.

    0
  • #8 01 Lis 2011 21:58
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Sprawdziłem ten filtr , faktycznie made in china hehe :)

    To jest bardzo denerwujące , bo to czyste oszustwo.. Najpierw obiecanki a pózniej jak przyjdzie co do czego to oszukują ile się da.

    Przypne zaraz inny filtr , zrestartuje internet i zobaczę czy coś się zmieniło.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Podpiąłem nowy tzn oryginalny filtr od neostrady a ten chinski odłozylem na bok, pingi jakby już mniejsze , ale niewiem czy jest to dzieki wymianie filtru czy dzieki temu ze download w tej chwili wynosi około 2 mb/s. Wiadomo 22:00 coraz mniejsze obciążenie , mozliwe ze wymiana nic nie pomogła ale dam wam znać jutro co i jak.

    0
  • #9 01 Lis 2011 22:54
    jancia7
    Poziom 2  

    Powinien wynosić ale w umowie masz do 6mb/s a nie że gwarantowane jest 6mb/s, więc według nich jest wszytsko ok.



    W ADSL neti czy tp zawsze daje się zakładkę 6mb/s naprawdę wynosi 7,456 mb/s na wszelki wypadek. Check line status in ADSL router. Wywal wszystkie filtry na nowe.

    0
  • Pomocny post
    #10 01 Lis 2011 23:13
    Bródka
    Poziom 39  

    Po co wymieniać filtry ?
    Odłącz wszelkie urządzenia telefoniczne i zostaw tylko internet, jak będzie to samo to filtry dobre

    Parametry internetu podawana przez operatorów masz w Megabitach, prędkość pobierania masz w MegaBajtach, 6Mbitów/s to około 768 KBajtów/s i ta prędkość jest realna, w umowie masz internet Do 6Mbit

    jancia7 napisał:
    W ADSL neti czy tp zawsze daje się zakładkę 6mb/s naprawdę wynosi 7,456 mb/s na wszelki wypadek. Check line status in ADSL router. Wywal wszystkie filtry na nowe.
    Naprawdę to zależy od parametrów łącza, każdy ma inne

    0
  • #11 02 Lis 2011 15:09
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    No tak kiedy połączę się z neostradą poprzez aplikację dostępową pisze : połączono - prędkość 7,4 mb/s. a więc tak jak kolega napisał na wszelki wypadek tak jest chociaż mój download sprawdzam zawsze na www.speedtest.net - a tam wszystko podawane jest w mb/s.

    PS: teraz piszę ze szkoły ale jak wrócę do domu napiszę wam jaki jest mój download dokładnie i coś może zaradzimy , pomyślę nad wymianą filtrów / odłączeniem telefonów i sprawdzeniem czy coś się zmieni.

    0
  • #12 02 Lis 2011 17:23
    Bródka
    Poziom 39  

    Mb = Megabit
    MB = MegaBajt
    mb = metr bieżący

    0
  • #13 02 Lis 2011 19:44
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Witam ponownie , przed chwilą robiłem kolejny już pomiar i tak :
    ping - 122 ms
    download - 0.29 Mb/s
    prędkość wysyłania - 0.14 Mb/s

    Czyli download 0.29 jest rowny tak naprawde niczemu.. chyba ze zle mysle.. powinien wynosic ok. 6 Mb/s. Doradzcie mi co moze byc przyczyna takiego downloadu - przeciazenie to wiem , ale czy jakos da sie temu zaradzic i co poza tym moze byc nie tak. Czekam na odpowiedzi.

    0
  • #14 02 Lis 2011 20:45
    Bródka
    Poziom 39  

    Test robiłeś przy odłączonych telefonach ?
    Zobacz jak by wyglądał gdy podłączysz pod innego gniazdko o ile masz taka możliwość
    Jak nadal to samo dzwon do tp niech sprawdza linie
    Modem thomsona który masz ma możliwość sprawdzenia linii ale są to bardzo nikle informacje i wymagają zainstalowania ich aplikacji speed touch manager o ile dobrze pamiętam nazwę
    Możliwe ze modem też szwankuje ale tu już musiał byś podmienić na inny lub najlepiej podmienić na router

    0
  • #15 02 Lis 2011 20:51
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Modem na pewno nie szwankuje mam drugi taki sam , podłączałem ten inny i to samo było , hm test musze zrobić właśnie przy odłączonych telefonach hm , sprawdze takze na dole jak na tamtym gniazdu sie sytuacja przedstawia bo na tym na gorze co teraz jestem podlaczony wlasnie jest jak jest, musze to posprawdzac jak juz zrobie dam znac , prosze rowniez o inne rady. Z gory dzieki , czekam na podpowiedzi.

    0
  • #16 03 Lis 2011 02:36
    Smok Eustachy
    Poziom 15  

    Kup sobie router. Ściąganie sprawdzaj ściągając konkretny plik z serwera o dużym transferze.
    Sprawdź, czy masz jakieś przesyły jak nie ściągasz. Pewnie przeciążenie. ST330 ma zdaje się jakieś problemy przy prędkości 6

    0
  • #17 03 Lis 2011 09:18
    RedForce
    Poziom 23  

    Smok Eustachy napisał:
    Kup sobie router. Ściąganie sprawdzaj ściągając konkretny plik z serwera o dużym transferze.
    Sprawdź, czy masz jakieś przesyły jak nie ściągasz. Pewnie przeciążenie. ST330 ma zdaje się jakieś problemy przy prędkości 6


    Także raczej stawiałbym na przeciążenie Neostrady - proponuję reklamować, niech Ci choć część pieniędzy zwrócą;

    Speedtouch ST 330 ma problemy przy 6 Mb (trzeba przełączyć go z trybu bulk na ISO by poszło pełne 6) - ale nawet bez przełączenia trybu dalej idzie ponad 3 Mb - nie 1 czy poniżej jak w Twoim wypadku.
    Instrukcja jak przełączyć tryb jest tutaj: http://turbokrecik.pl/forum/index.php?topic=3758.0

    0
  • #18 03 Lis 2011 16:32
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Hm okej , zaraz sprawdzę i dam wam znać jeżeli chodzi o router to dobrym pomysłem było by kupić własnie tyle ze po zmianie dostawcy internetu znow mogę potrzebować modemu :P

    Dodano po 14 [minuty]:

    REGEDIT4

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Alcatel\SpeedTouchUSB\Phonebook\USB]
    "ForcedSelection"=dword:00000003

    taki plik muszę pobrać i " dodać ten wpis do rejestru " czyli jak mam to dodac do tego rejestru ??

    0
  • #19 03 Lis 2011 16:34
    Bródka
    Poziom 39  

    Pobrać i uruchomić plik rejestru lub samemu wejść do rejestru poleceniem regedit z menu start

    0
  • #20 03 Lis 2011 16:40
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    czyli tak uruchom -> regedit -> REGEDIT4

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Alcatel\SpeedTouchUSB\Phonebook\USB]
    "ForcedSelection"=dword:00000003 -> gdzie mam to wrzucić??

    0
  • #21 03 Lis 2011 16:42
    Bródka
    Poziom 39  

    Wpisujesz regedit i otwiera sie rejestr szukaj gałęzi

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Alcatel\SpeedTouchUSB\Phonebook\USB]

    i zmień wartość "ForcedSelection"=dword:00000003

    0
  • #22 03 Lis 2011 18:18
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    przepraszam Was za te wszystkie pytania , no ale ja się na tym na prawdę nie znam :(
    Hm znalazłem ten ForcedSelection tylko pytanie teraz gdzie mam to ustawić czy prawy przycisk myszy -> modyfikuj -> dane wartości czy modyfikuj dane binarne?

    Dodano po 8 [minuty]:

    okej ustawiłem "3" zamiast "0" w PPM-> modyfikuj. zrestartuję komputer i modem i przestawię z BULK na ISO~

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tylko teraz znowu kolejne pytanko do Was jeżeli już zmieniłem to co trzeba zrestartowalem kompa i modem odłaczyem / podlaczylem .. To jak teraz zmienic z BULK na ISO~ ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Udało mi się zmienić Bulk na Isonchrous tyle że teraz przy ustanowieniu połączenia pisze : Połączono prędkość 4,9 Mb/s

    Robiłem test na speedtest.net i nadal mam około 1 Mb/s...

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zmiana z Bulk na Isonchrous nic nie dała zmieniła się tylko prędkość wyswietlana na początku z 7,4 Mb/s na 4,9 Mb/s. Po tej zmianie zrobiłem test na speedtest.net okazało się że : Download wynosi - 0.15 Mb/s a Upload - 0.14 Mb/s. Więc chyba się jeszcze pogorszyło :(

    Zamieszczam obrazek z parametrami speedtoucha i neostrady. Doradzcie cos bo juz niemam sił normalnie :( http://imageshack.us/photo/my-images/511/sssssssssst.png/

    0
  • #23 03 Lis 2011 18:58
    Bródka
    Poziom 39  

    Pokaz screena z programu speedtouch usb diagnostics, zakładka ATM i ADSL, obrazki wklejaj za pomocą htp://obrazki.elektroda.pl

    I zadzwoń do TP niech sprawdza linie

    0
  • #25 03 Lis 2011 20:09
    Bródka
    Poziom 39  

    A pokaż OAM i AAAL5, sorry za to ale modem tego typu miałem lata temu i nie pamiętam gdzie i o ile można na nim zobaczyć dokładne parametry linii

    0
  • #27 03 Lis 2011 21:19
    Bródka
    Poziom 39  

    W sumie nic tam nie ma, jedynie jaką masz prędkość, dzwon do TP niech sprawdzą zdalnie linie, nic innego u ciebie nie da się zrobić

    0
  • #28 03 Lis 2011 21:34
    Rumcajs1995
    Poziom 8  

    Dzwoniłem do nich ostatnio i powiedzieli że problem został zgłoszony na liste usterek. Tak więc albo przyjadą jutro technicy około 18 albo naprawią to u siebie. Przysłali mi smsa z treścią " Witamy. Informujemy że mogą występować przejściowe problemy z transferem , które zostaną rozwiązane w możliwie najkrótszym terminie. Pozdrawiamy TP." Mam nadzieję że naprawią to u siebie i wszystko bedzie Ok. Jednak proszę was , jeśli natykaliście się już na podobne tematy do mojego proszę dajcie mi o nim znać lub napiszcie. Z gory dzięki , czekam na dalsze podpowiedzi o ile wogóle jakies jeszcze mogą być.

    0
  • #29 03 Lis 2011 22:03
    Bródka
    Poziom 39  

    A co ma być, jak TP wysłało technika znaczy że to ich wina wiec nie wiem czego jeszcze chcesz

    0
  • #30 04 Lis 2011 01:35
    Smok Eustachy
    Poziom 15  

    Bródka napisał:
    A co ma być, jak TP wysłało technika znaczy że to ich wina wiec nie wiem czego jeszcze chcesz
    To stwierdzenie jest dość kontrowersyjne. Jak wysłało technika to znaczy, że nie ma przeciążeń. TP moźe zamknąć problem z adnotacją: uszkodzony router/modem/instalacja abonenta i cześć.

    0