Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.2 benzyna - spalanie na poziomie 10 litrów

31 Oct 2011 16:06 12392 7
  • Level 2  
    Witam Serdecznie
    Problem dotyczy Corsy B 1.2 benzyna 1995 rok

    Auto jest mocno wyeksploatowane - 237 tys km. Wszelkie naprawy były przeprowadzane jedynie w chwili awarii. Do tej pory samochód dziennie pokonywał trasę Gliwice-Tychy przy średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra benzyny 95.
    Jakiś czas temu zapaliła się kontrola akumulatora, auto trafiło do mechanika który wymienił alternator, korzystając z okazji w aucie zostały wymienione przednie amortyzatory,końcówki drążków, sworznie wahaczy,łożyska tył, oraz olej wszystkie filtry i co tu chyba najistotniejsze uszczelka pod głowicą.
    Po wyżej wymienionych operacjach spalanie auta na tej samej trasie wzrosło do 9,5 litra na 100km. Dodam jeszcze że auto od zawsze ma problem z mocą, często dławi się po odpaleniu.
    Skąd taki wzrost spalania? czy mogła mieć na nie wpływ wymiana uszczelki pod głowicą ? czy może jakiś inny element może mieć wpływ na taki wzrost spalania?

    Z góry dziękuje za normalne odpowiedzi
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • User under supervision
    Pali na 4 garach?
    Kompresja ile wynosi?
    Dziury na wężu filtra powietrza?
    Świecie i przewody kiedy ostatnio wymienianie?
  • Level 40  
    Jeśli rozrząd jest przestawiony to może tak być, podjechałbym do tego speca od uszczelki i powiedziałbym co i jak i ze więcej teraz pali. Powinien to sprawdzić i ew. wykluczyć swój błąd.
    Ps. może być uszkodzonych wiele elementów.
  • Level 2  
    Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytania jaka jest kompresja i na ilu cylindrach pali, póki co sprawdzę czy rozrząd jest dobrze ustawiony u mechanika, oraz poproszę o sprawdzenie ww. rzeczy.
    Dziur na wężu nie ma, przewody były wymieniane rok temu ale świece z tego co wiem nie.

    PS: Dziękuję za odpowiedz
  • User under supervision
    Mam proste pytanie do kolegi. Sam widzę że go nie naprawisz to czemu go mechanikowi nie dasz do roboty? Chyba że o czymś nie wiem :)
  • Level 35  
    Mam wrażenie, że elektronika "zapomniała" swoich nastaw w czasie, gdy odłączony był akumulator. Warto może przeprowadzić taką operację:
    (ten zabieg pozwala sterownikowi silnika "złapać" optymalne nastawy i bardzo często pomaga)
    1. Silnik musi być zimny.
    2. Odłączamy akumulator na 4-5 minut
    3. Podłączamy akumulator
    4. Odpalamy auto bez dotykania pedału gazu i sprzęgła
    5. Odczekujemy na jałowych obrotach do momentu aż zadziała wentylator chłodnicy (to niestety trwa do 20-30 minut)
    6. Czekamy, aż wentylator zadziała drugi raz
    7. Wyłączamy silnik
    8. Odpalamy już normalnie i jedziemy na jazdę próbną. Jak jest OK, to dobrze, a jak nie to diagnostyka ze sprawdzeniem elektroniki i sond (sonda temperatury bloku, sonda lambda itd).
    Ten zabieg pozwala sterownikowi silnika "złapać" optymalne nastawy. Bardzo często pomaga
  • Level 40  
    Pierwszy raz o tym słyszę i wątpie że to pomoże. Równie dobrze sterownik wyuczy sobie nastawy podczas normalnej jazdy (choć to problem bardziej w autach z LPG).
  • Level 2  
    Żeby temat nie został bez rozwiązania.
    Auto trafiło do mechanika i okazało się że w pasku rozrządu brakuje 3 zębów, teraz jest kompletny nowy wraz z pompą wody, póki co nie liczyliśmy jeszcze spalania, ale to na pewno dopisze pod koniec tygodnia, miejmy nadzieję że to pomoże :/

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki