Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcięcie listwy wtryskowej, klapka bezpieczeństwa - kilka pytań.

31 Paź 2011 16:48 3787 10
  • Poziom 17  
    Witam serdecznie.
    Mam problem na którym zatrzymała się dzisiaj moja praca.
    Otóż właśnie jestem w trakcie montażu instalacji gazowej do samochodu Fiat Brava 1.6 16v 103KM na układzie MPI. Cały problem polega na tym iż nie mogę sobie poradzić z odłączeniem listwy wtryskowej, nie wiem czy odłączyć jej zasilanie, czy masę (środkowy pin w kostce), najlepszym rozwiązaniem było by rozłącznie układu w ten sposób by w liczniku nie świeciła się tak zwana "marchewka".

    Dodaję schemat elektryczny który pozwoliłem sobie rozrysować, całość działa jak należy, lecz do złożenia skrzynki pozostały mi właśnie podłączyć któryś z kabli listwy.

    Moja instalacja to pierwsza generacja gazu, z tego co się orientuję w tych fiatach wypadało by założyć tzw klapki w razie wystrzału by nie rozwaliło filtra lub kolektora, czy rzeczywiście jest to konieczne ?

    Montowałem już instalację gazową ale samochód był na monowtrysku, zero technologii.

    Bardzo proszę o odpowiedź na temat, będę bardzo wdzięczny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    1.Twoje podłączenie jest niedopuszczalne i karygodne. Nalezy zamontowac przełacznik przeznaczony do instalacji gazowej ( opisze krotko dlaczego: W momencie gdy auto zgasnie a zaplon jest właczony gaz bedzie lecial cały czas. Jest to pewnego typu zabezpieczenie w momencie wypadku lub innej usteki. Przełacznik w insyalacji gazowj własnie tak działaja ze jak nie ma informacji o krecacym sie silniku ma niedpuscic do wypływu gazu).
    2.Co do marchewki powinienes zamontowac emulator wtryskiwaczy ( srodkowy pin w kosci to akurat plus, Wtryskiwacze sa sterowane masa)
    3.Poza tym wedlug przepisow powinienes zamontowac układ sterujacy dawka gazu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    przemek25l, dziękuję Ci bardzo serdecznie, o tym nie pomyślałem a rzeczywiście to ważne.
  • Poziom 35  
    Załuż emulator wtrysku i po problemia.
  • Poziom 17  
    Zapytam jeszcze, może ktoś miał doczynienia z tym samochodem z takim gazem, co prawda jest to bardzo stare rozwiązanie, chodzi o to jak silnik bedzie na tym pracowac
  • Moderator Samochody
    Adek4100 napisał:
    jak silnik bedzie na tym pracowac

    Tak jak wszystkie MPI z długim dolotem - beznadziejnie, zdechnie minimum z 20 koni.
  • Poziom 29  
    Dokładnie tak jak pisze przedmówca mocy ubędzie tak samo na gazie jak i na benzynie. Strzelanie gaśniecie przy wyluzowaniach i takie tam jeszcze rozne ciekawe rzeczy. Najlepszym wyjściem jest założenie instalacji sekwencyjnej.
  • Poziom 16  
    Bzdury mu piszecie do starego klamota sekwencje?Skoro sam zakłada to po co mu elektronika i przepisy i tak papierów sobie nie wystawi tylko będzie jeżdził na dziko.Załóż mikser w gumę przy kolektorze Φ32mm,centralkę WR albo Stag W,odetnij wtrysk(+)przez przekaźnik,register i po robocie.Nie wież w to ,że straci 20 albo i więcej koni na mocy.Sam miałem takiego wióra i bardzo dobrze mi chodził zarówno na gazie jak i na benzynie i spadku mocy nie odczułem
  • Poziom 35  
    Mocy ubędzie , strzelać w kolektor wcale nie musi.
  • Poziom 17  
    dzięki śliczne za odpowiedzi :)
    Gaz założony :) Samochód rzeczywiście trochę osłabł ale znów bez przesady :)
    Zmienilem tylko zawor regulacji na krokowy sterowany centralką Bingo :)

    Ps. Gdy kupię NOWA instalację sekwencyjną, a mam dostęp do nowych produktów Staga i założe ją sam czy jest możliwośc załatwienia na to pełnej dokumentacji, skoro gaz jest nowy?
  • Poziom 35  
    Możesz zapłacić 250zł i masz coroczny przegląd droższy o 60zł. :(, zakaz wjazdu do nielicznych garaży podziemnych.....itp.