Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio Typhoon -nie działające kierunkowskazy po uruchomieniu silnika

dudu19 31 Paź 2011 18:15 4011 9
  • #1 31 Paź 2011 18:15
    dudu19
    Poziom 16  

    Jak w temacie.
    Na włączonym zapłonie/niepracującym silniku kierunkowskazy działają prawidłowo.
    Po uruchomieniu silnika kierunkowskazy zaczynają świecić ciągłym światłem.

    Poza tym wszystko sprawne. Akumulator w pełni naładowany, światła mocne i wyraziste.

    Chciałem zajrzeć do przerywacza kierunkowskazów, by wiedzieć jaki tam jest model i w razie czego wymienić/podmienić go na inny, by sprawdzić, czy to jego wina, lecz nie wiem gdzie się on znajduje.
    Zdjąłem przednią czachę, obudowę licznika oraz boczne owiewki przy silniku, lecz nie znalazłem nigdzie przerywacza. Natknąłem się tylko na regulator napięcia i przekaźnik rozrusznika.

    0 9
  • #2 04 Lis 2011 23:44
    Staszek49
    Poziom 34  

    Włącz kierunki i posłuchaj, gdzie będzie słychać pracę przerywacza. Dla pewności dotknij wytypowany podzespół, który podczas pracy drga (chyba, że będzie to przerywacz elektroniczny, to nie ma takich efektów). Zwykle bywa on umocowany na ramie, w rejonie stacyjki.
    Sprawdź, czy skuter na pewno ładuje Ci akumulator prądem stałym.

    0
  • #3 05 Lis 2011 18:09
    dudu19
    Poziom 16  

    dzięki za info, ale szukając informacji w internecie trafiłem na książkę serwisową, z której wynika, że ta wersja typhoona (typhoon 50 z 2007 roku) przerywacz kierunkowskazów posiada w regulatorze napięcia.
    Najtańszym rozwiązaniem będzie zakup samego przerywacza i zamontowanie go, równocześnie omijając z instalacji kierunkowskazów regulator napięcia.

    0
  • #5 11 Lis 2011 13:13
    przemeklif
    Poziom 1  

    Tak na marginesie przerywacz i regulator napięcia są połączone i znajdują się pod tylnym lewym plastikiem w tph ;) pzdr ;)

    0
  • #6 18 Wrz 2012 20:05
    dudu19
    Poziom 16  

    Odkopię trochę temat.
    Regulator został wymieniony i nadal to samo. Raz działają, raz świecą ciągłym światłem.
    Postanowiłem ominąć przerywacz w regulatorze i zastosować zwykły zewnętrzny przerywacz.
    Jeśli ktoś miałby może opis wyprowadzeń pinów z regulatora, byłbym wdzięczny.

    0
  • #7 20 Wrz 2012 23:23
    jack63
    Poziom 42  

    A po co ci pinout regulatora? Przecież da się znaleźć kabel idący z regulatora/przerywacza do przełacznika kierunków oraz plus po stacyjce. TE dwa przewody wystaczą aby wpiąć przerywacz starodawny przerywacz elektromechaniczny.
    Coś dziwne jest to, iż nowy regulator/przerywacz jest felerny??? Musisz szukać dalej. Na razie błądzisz.

    0
  • #8 20 Wrz 2012 23:55
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Albo elektroniczny przerywacz łapie jakieś piki z alternatora/magneta i wariuje, albo masz coś nie tak z okablowaniem. Jeśli światła masz zasilane prądem przemiennym, a część skuterów tak ma, to może masz jakieś przebicie. Możliwe jeszcze jakieś problemy z poziomem napięcia.
    Zwykły bimetaliczny przerywacz jest odporny na takie sprawy, ale ma jednak kilka innych poważnych wad.

    0
  • #9 21 Wrz 2012 08:20
    jack63
    Poziom 42  

    Problemem może być też tzw. "dyskoteka", czyli brak masy w lampie lub jej okolicach - w zależności tego jak to jest rozwiązane. Jeżeli masa żarówki zasilanej napięciem przemiennym i masa kierunkowskazu jest w pewnym punkcie wspólna i nastąpiła utrata styku w tym miejscu, to prąd przemienny żarówki lampy będzie się starał "wrócić" obwodem kierunkowskazów. Mogą dziać się różne "cuda".
    Zamiast "chodzić po sklepach" zacząłbym od dokładnego sprawdzenia połączeń elektrycznych a w szczególności masy!
    Z resztą taka sytuacja może byc przyczyną uszkodzenia regulatora/przerywacza.

    0
  • #10 21 Wrz 2012 19:47
    dudu19
    Poziom 16  

    podmieniony regulator nie był nowy, a używany załatwiony po bardzo okazyjnej cenie.
    Posiadam regulator 8 pinowy, opisu nie znalazłem, więc zrobiłem sam obejście.
    Plus po przekręceniu stacyjki wziąłem z jednego z pinów z regulatora.
    Na chwilę obecną wszystko działa poprawnie.

    0