Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault master 2.8 DTi 2001r. 84kW 114KM Regulacja początku tłoczenia

aron20000 31 Oct 2011 18:19 16130 5
  • #1
    aron20000
    Level 22  
    Witam czy ktoś dysponuje manualnem do ustawienia pompy wtryskowej w samochodzie jak w temacie (nominalne wartości i podstawowe czynności). Dobrze by było, żeby jeszcze były do tego jakieś ilustracje. Może ktoś posiada taką serwisówkę? Te pompy montowane były również w Fiatach Ducato. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm

    Renault master 2.8 DTi 2001r. 84kW 114KM Regulacja początku tłoczenia
  • #3
    aron20000
    Level 22  
    Z innego źródła mam jeszcze wartość 1,10 mm +/- 0,02, w sumie różnica niewielka.
  • #4
    aron20000
    Level 22  
    Już prawie wszystko złożyłem nawet odpalałem, pracuje w porządku, tylko trochę intensywnie dymi na czarno niebiesko, ale tylko jak się przygazuje. Jeszcze wszystko wisiało w powietrzu, więc może musi się wszystko wypalić, spuszczany był płyn chłodniczy i próba bez chłodnicy, filtra powietrza, alternatora, intercoolera itp.
    Mam tylko dylemat gdzie wkręcić, którą śrubę od mocowania przewodów w pompie (od dolotu paliwa i od powrotu). Przy wykręcaniu nie zwróciłem na to uwagi i teraz mam mały problem. Wymiarowo są identyczne, różnią się tylko rozmiarem otworu przelewowego. W jednej śrubie otworek jest bardzo mały, w drugiej dość duży. Śruby wyglądają mniej więcej tak (już je przykręciłem ale nie będę nic sugerował, bo nie wiem czy zrobiłem dobrze):
    Renault master 2.8 DTi 2001r. 84kW 114KM Regulacja początku tłoczenia
    Może poradzicie którą śrubą przykręcić dolot paliwa, a którą powrót w pompie?
    Nie wiem czy to coś podpowie, ale jest jeszcze jedna tego typu śruba, ale wymiarowo mniejsza na oko 8mm (te dwie mniej więcej 10mm), która łączy się z przewodami przelewowymi i ma otwór, w stosunku do swojego rozmiaru, jak ta z większym otworem na rysunku.
  • Helpful post
    #5
    trans-serwis
    Level 39  
    Większy otwór wlot paliwa.
  • #6
    MSWOLA
    Level 18  
    fuelinyourblood wrote:
    Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm

    Tak chyba będzie bardziej zrozumiale.
    Cofasz silnik, zerujesz zegar, a następnie najeżdżasz na znaki. Masz mieć 1 mm +/- 0,03 mm