Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault master 2.8 DTi 2001r. 84kW 114KM Regulacja początku tłoczenia

31 Paź 2011 18:19 12608 5
  • Poziom 22  
    Witam czy ktoś dysponuje manualnem do ustawienia pompy wtryskowej w samochodzie jak w temacie (nominalne wartości i podstawowe czynności). Dobrze by było, żeby jeszcze były do tego jakieś ilustracje. Może ktoś posiada taką serwisówkę? Te pompy montowane były również w Fiatach Ducato. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Ustawiasz na znaki na 1wszy cylinder, wkęcasz w czujnik zegarowy w pompe. Napinasz min 2mm. Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm

    Renault master 2.8 DTi 2001r. 84kW 114KM Regulacja początku tłoczenia
  • Poziom 22  
    Z innego źródła mam jeszcze wartość 1,10 mm +/- 0,02, w sumie różnica niewielka.
  • Poziom 22  
    Już prawie wszystko złożyłem nawet odpalałem, pracuje w porządku, tylko trochę intensywnie dymi na czarno niebiesko, ale tylko jak się przygazuje. Jeszcze wszystko wisiało w powietrzu, więc może musi się wszystko wypalić, spuszczany był płyn chłodniczy i próba bez chłodnicy, filtra powietrza, alternatora, intercoolera itp.
    Mam tylko dylemat gdzie wkręcić, którą śrubę od mocowania przewodów w pompie (od dolotu paliwa i od powrotu). Przy wykręcaniu nie zwróciłem na to uwagi i teraz mam mały problem. Wymiarowo są identyczne, różnią się tylko rozmiarem otworu przelewowego. W jednej śrubie otworek jest bardzo mały, w drugiej dość duży. Śruby wyglądają mniej więcej tak (już je przykręciłem ale nie będę nic sugerował, bo nie wiem czy zrobiłem dobrze):
    Renault master 2.8 DTi 2001r. 84kW 114KM Regulacja początku tłoczenia
    Może poradzicie którą śrubą przykręcić dolot paliwa, a którą powrót w pompie?
    Nie wiem czy to coś podpowie, ale jest jeszcze jedna tego typu śruba, ale wymiarowo mniejsza na oko 8mm (te dwie mniej więcej 10mm), która łączy się z przewodami przelewowymi i ma otwór, w stosunku do swojego rozmiaru, jak ta z większym otworem na rysunku.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Większy otwór wlot paliwa.
  • Poziom 18  
    fuelinyourblood napisał:
    Cofasz silnik, a nastepnie najezdrzasz na znaki. Masz miec 1 mm +/- 0,03 mm

    Tak chyba będzie bardziej zrozumiale.
    Cofasz silnik, zerujesz zegar, a następnie najeżdżasz na znaki. Masz mieć 1 mm +/- 0,03 mm