Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana czołowej szyby (xsara II 2001r.)

31 Paź 2011 19:30 4348 8
  • Poziom 8  
    Witam mam taki problem, otóż muszę wymienić czołową szybę w xsarze i nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Proszę o jakieś porady co do wymiany, demontażu.
    Z góry podziękował.
  • Poziom 19  
    Witam
    Pościągaj wszystkie plastiki które będą ci gawędzić, przygotuj jakąś doba linkę (ja wycinam linką od ręcznego) robisz dziurę śrubokrętem w kleju miedzy szybą a karoserią i wkładasz linkę zasada moja twoja i delikatnie wycinasz szybę dokoła, częste przerwy pomagają linka może się rozgrzać i pęknąć (uważaj na twarz),
    Wyciągamy szybę czyścimy wnękę ze starego kleju i nakładamy nowy,
    Kup dobrą taśmę do potrzymania szyby po przyklejeniu :)

    Nie wiem czy ta metoda jest dobra ale ja ją stosuje (przydała się tylko 2 razy :) jeśli z niej skorzystasz pamiętaj o lince lubi pękać i nie wiadomo kto oberwie :/
  • Admin grupy Samochody
    Oddaj do warsztatu -zrobią szybko i sprawnie i po kilku godzinach masz auto.Jak tego nigdy nie robiłeś i nawet nie widzałeś jak to się robi -odpuść.
  • Poziom 38  
    Witam.
    Kolega „T5” ma świętą rację. Jeśli tego nie robiłeś, nie masz sprzętu, to odpuść sobie, a unikniesz problemów. Koszt wstawienia szyby to chyba 150zł i masz gwarancje że masz nie uszkodzony lakier, niepopękane plastiki i pozacinaną podsufitkę .
    Co do metody ze śrubokrętem, to się nie wypowiem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    pioart napisał:
    i masz gwarancje że masz nie uszkodzony lakier

    Już tyle różnych aut przerobiłem z rdzą wokół szyby że jestem na 100% pewien że takiej gwarancji to nigdy nie ma, nawet w ASO. Bywa że dopiero po lilku latach wychodzą naookoło bąbelki.
    PS. Wyciąć jest łatwo (zwłaszcza uszkodzoną), gorzej z poprawnym wklejeniem.
  • Poziom 38  
    Witam.
    Masz oczywiście rację „Jarosx9”, pomijam już istniejące ogniska /jeśli takowe występują/. Sam pewnie wiesz jak można „poharatać” karoserie podczas wycinania szyby linką, drutem, czy czym tam jeszcze. Wiadomo, że po wycięciu ogniska trzeba zabezpieczyć /dużo nie daje/ i przede wszystkim przygotować do klejenia.
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Najważniejsze to prawidłowo rozłożyć klej (kształt wałka kleju) nie wspominając już o odtłuszczeniu powierzchni, zapodkładowaniu primerem. I jeszcze kwestia uszczelki wokół szyby i spinek do listew. Starej pewnie nie da się uratować przebijając wkrętakiem i tnąc linką od sprzęgła :-) Zazwyczaj po takich domowych manewrach klient i tak jedzie na warsztat z zalanym wewnątrz wodą autem, kupuje nową szybę + uszczelka bo zazwyczaj starej się nie uratuje po takim zabiegu i bilans kosztów nam wychodzi.
  • Poziom 22  
    Krótki kosztorys, montaż w zakładzie to około 150zł

    Twój rachunek:
    Klej do szyb + aktywator (cena uśredniona) 35zł
    Wyciskarka (jeżeli masz to koszt odpada) 25zł
    Drut do wycinania szyb 7zł
    Zmywacz 19,5zł
    Nóż to usuwania resztek kleju 2zł
    Taśma samoprzylepna 3,5zł

    Twój rachunek to 67 - 92zł +/-

    Plus kilka godzin Twojego straconego czasu, możliwość połamania plastyków/zaczepów, możliwość uszkodzenia uszczelki szyby, możliwośc potrzaskania nowej szyby, możliwośc poniszczenia lakieru wokół obrysu szyby, gwarancja uszkodzenia deski rozdzielczej, możliwośc uszkodzenia podsufitki, poobdzierane i pocięte ręce, gwarancja przecieków przy deszczu (gdyż po wypowiedzi sądząc uważam, że nigdy nie miałes z tym do czynienia, także nawet ciężko Ci będzie wytłumaczyć technike nakładania kleju).

    Dodatkowo przydałyby się jeszcze przyssawki do montazu szyby, szyba jest duża, ciężka i można zapomnieć o próbie montazu gołymi rękoma.

    Czy zostałeś już wystarczająco zdemotywowany :?:
  • Poziom 8  
    hehe jak tak czytam wasze posty to chyba oddam samochód do warsztatu. pozdrawiam i dziękuje temat uważam za zamknięty