Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes w140 c420 nie działa domykanie, dociąganie bagażnika i drzwi

robert199 31 Oct 2011 19:46 10523 16
  • #1
    robert199
    Level 21  
    Mam taki problem z mercedesem s-klasą coupe, że znikneło dociąganie drzwi i bagażnika. Znalazłem i wymontowałem pompkę która znajduje sie w bagażniku i służy tylko do domykania. Pompka działa tylko nie wiem czy prawidłowo. tzn po zatkaniu przewodów podciśnieniowych powinna pracować max 1s a pracuje około 5s.
    Kolejne pytanie to jaka siła podciśnienia jest potrzebna aby dociągnąć drzwi i bagażnik?
    Podłączyłem wysysarkę do oleju do przewodów podciśnieniowych i podciśnienie nie uciekało, ale też nie realizowało sie domykanie klapy i drzwi.
    W czym może byc problem w tym przypadku.
    Dodam, że bezpiecznik nr9 w bagażniku wyciągałem i po tej operacji pompka zaczyna działać, ąe tylko 2 razy, ale oczywiście domykanie i tak nie działa.
    Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    We wszelkich zamkach masz mikrowłączniki od ich sprawdzenia trzeba zacząć.
  • #3
    stanleym126
    Level 19  
    W układzie ciśnieniowym musi być nieszczelność albo elektronika w pompce jest uszkodzona.To typowy objaw w 140-tkach.
  • #4
    robert199
    Level 21  
    jeśli przymykam np drzwi to pompa pracuje, czyli prawdopodobnie mikrowyłączniki sa ok. pozatym jak zostawiam niedomkniete drzwi to pojawia sie sygnał na pompie.
    Pytanie mam takie. Jak duże jest potrebne podcisnienie aby domknac drzwi.
  • #5
    panam
    Level 29  
    Jeżeli pompa działa dłużej jak powinnto to masz nieszczelność w układzie, albo w samej pompie, elektronika jest ok . bo to tak działa ,jak nie ma podciśnienie to działa trochę dłużej ale nie cały czas.
  • #6
    robert199
    Level 21  
    domyslam sie ze to pewnie w pompie jest problem,ale z innej strony wierzyc mi sie nie chce ze wysysarka do oleju robi mniejsze podcisnienie niz pompka elektryczna. niestety nie mam innej pompki do podmiany, aby miec pewnosc
  • #7
    panam
    Level 29  
    Widziałem pare pomp zatartych( chodziły ale nie robiły tego co trzeba) jak wysysarka domyka , to pompa wadliwa. pozdrawiam
  • #8
    stanleym126
    Level 19  
    robert199 wrote:

    Pytanie mam takie. Jak duże jest potrebne podcisnienie aby domknac drzwi.

    To nie jest układ podciśnieniowy tylko ciśnieniowy.Głównym winowajcą tych pomp jest przeważnie układ mikroprocesorowy zamontowany wewnątrz pompy dociągania.
    Wyciągnięcie bezpiecznika nr 9 resetuje ten układ ale jak problem powraca za niedługo to nic to nie da. Dociąganie w 140 jest skopane przez inżynierów MB i dotyczy ponad 90 % tych aut.Elementów pompy nie można kupić, kupić można tylko całą pompę.
  • #10
    robert199
    Level 21  
    z tego linku już korzystałem. Sprawdze jeszcze jak układ zareaguje na cisnienie, ale wszedzie jest informacja ze to układ podcisnieniowy i pompka wciaga powietrze a nie pompuje
  • #11
    panam
    Level 29  
    stanleym126 masz rację , jest układ ciśnieniowy, bo jak sobie przypominam pompa działa w drugą stronę i jest jeden dodatkowy przewód na domykanie
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    robert199 wrote:
    z tego linku już korzystałem. Sprawdze jeszcze jak układ zareaguje na cisnienie, ale wszedzie jest informacja ze to układ podcisnieniowy i pompka wciaga powietrze a nie pompuje

    To jakoś cienko korzystałeś - bo w tekście jest informacja, że układ pracuje na ciśnieniu - a nie na podciśnieniu. Np. tu:
    The pump does the closing of the doors and trunk with pressure. It pressurizes the lines
    Szkoda - bo tekst zawiera naprawdę sporo przydatnych informacji na temat uszkodzenia o które pytasz. No ale cóż - tak daleko moja pomoc sięgać nie zamierza...
  • #13
    robert199
    Level 21  
    Just pull the pump out. The lines are labeled with initials which, I believe, are short for German. VR = vor rechts = front right door. HR = hinter rechts = rear right door. VL = vor links = front left door. HL = hinter links = rear left door. HD = not sure = trunk. SK = not sure of this one either = pump outlet line, hooked up to nothing.

    u mnie jest tak na lini vr pojawia sie podcisnienie, na lini hr rónież linia HD włącza podcisnienie jak linie VR i VL się wyłączą SK czasem pompuje niewielkie ciśnienie i na tej lini można sobie dmuchac w przewów i wciągac powietrze nie trzyma cisnienia.
    Czy to co opisałem jest prawidlowo??
  • #14
    robert199
    Level 21  
    dzis sprobowałem wtłoczyc cisnienie do siłownika i nic sie nie stało, więc jaki jest jeszcze element który odpowiada za dociaganie?
  • #15
    robert199
    Level 21  
    Problem udało się rozwiązać.
    Faktycznie układ jest ciśnieniowy, w moim przypadku uszkodzona była cewka od "odwracania ciśnienia" czyli było tak,ze cały czas pompka produkowała podciśnienie, zamiast ciśnienia, cewki nie udało sie wymienić a na przwijanie też sie nie zdecydowałem, bo wymagało to wylutowania wszystkich cewek z kanałami powietrznymi.
    W moim przypadku zastosowałem zewnętrzny elektrozawór od regulacji cisnienia turbo z mercedesa, kanał powietrzny od pompki został podłączony pod weście atmosferyczne z tego zaworu, czyli jak pompka pompuje, to zawór zamyka dopływ powietrza z zewnątrz a wciaga sobie powietrze z wnetrza pompki, przy odpowietrzaniu pompuje powietrze przez ten zawór na zewnątrz. i wszystko ładnie działa.
    Miałem jeszcze jeden problem z pompką, Pompowała tylko 0,5bar zamykanie trwało długo i nie dało sie wyregulowac wyłącznika ciśnienia w pompie.
    Przeprowadziłem udaną regeneracje tej pompki, Drobnym papierem 800 wyrównałem powierzchnie które miały rysy, dałem niewielką ilość smaru w sprayu. Wszystko zostało spasowane na nowo i teraz pompuje ponad 2bar i bardzo szybko domyka drzwi.

    Dobrze poznałem zazade działania i budowe tego układu, więc gdyby ktos miał problem to mysle, ze mógłbym pomóc w rozwiązaniu problemu
  • #16
    panam
    Level 29  
    I to lubię jak autor opiszę co było nie tak.
  • #17
    robert199
    Level 21  
    teraz man nowy problem z pompowaniem foteli, jeszcze nie patrzyłem do tego, ale pewnie dalej rozbieranie pompki pod tylnym siedzeniem mnie czeka, bo domyślam sie ze fotele sa pompowane ta pompka, jeśli jest inaczej moze ktos mnie nakieruje gdzie szukac