Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Amica PA5560A411 obroty tylko jednym programie

damiankrak 31 Oct 2011 22:50 2057 5
    damiankrak
    Level 10  
    Witam serdecznie

Temat dotyczy słynnej już na forum praleczki PA5560A411 naszej rodzimej firmy, praleczka w tym roku dobija już dyszki na swoim karku i pojawiła się pierwsza poważniejsza (chyba) usterka <nie licząc problemu z przełącznikiem>.

Kiedy wybieram program pralka ładnie pobiera wode, niestety po chwili pojawia się sygnał (7 mrugnięć) związany ze sterowanie silnika i co z tym idzie bęben pralki się nie kręci, wymieniłem według innych solucji z poprzednich tematów triak odpowiedzialny za sterowanie silnikiem, niestety problem nadal występuje, dokonałem oględzin szczotek i niestety nie mam doświadczenia związanego z usterkami silników, ale na moje oko nie wyglądają na takie które nie zostały mocno wyeksploatowane, tutaj chce może zaznaczyć kluczowe spostrzeżenie że silnik pracuje na programie nr 6 (tj. wełna), program się ten w pełni wykonuje (niskie /wysokie obroty), niestety w przypadku już wirowania czy prania syntetyków pojawia się error z początku posta. Zauważyłem że na programie nr6 tj. wełnie wirnik kręci się wyłącznie w prawo.

Czy jest możliwe że inne programy np wirowania chcą najpierw dokonać na start obrotu w lewo w czym uczestniczy inny przekaźnik który może być uszkodzony i to przez niego pojawia się błąd.

(Oczywiście reset programu był wykonywany)

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i wskazówki.
    Pozdrawiam Damian.
    movzx
    Level 39  
    damiankrak wrote:
    dokonałem oględzin szczotek

I jakie są długie?
    g73
    Level 18  
    Witam moduł do sprawdzenia ,a w szczególności zimne luty na przekażnikach pozdrawiam
    damiankrak
    Level 10  
    Dziękuje za szybkie odpowiedzi w temacie.

Według zaleceń podmieniłem luty pod przekaźnikami i przeglądnąłem pcb w poszukiwaniu zimnych.