Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Półsyntetyk czy mineralny?

boch 31 Paź 2011 22:50 7632 17
  • #1 31 Paź 2011 22:50
    boch
    Poziom 13  

    Witam

    Jestem czasami mniej, czasami bardziej szczęsliwym posiadaczem Fiata Bravo 1.6 16V z przebiegiem 240 tys. km. Auto posiada sekwencyjną instalację gazową. Zbliża mi się termin wymiany oleju, więc jak pewnie się domyślacie mam dylemat, czy wlać tak jak do tej pory półsyntetyk, czy też może olej mineralny? Wycieków nie ma, silnik lekko się poci. Przez rok eksploatacji tego auta dolałem ok. 0,3L oleju. Z wlewu olejowego czuć benzynę (robię krótkie, 5 kilometrowe odcinki). Przy minusowych temperaturach słychać tuż po uruchomieniu popychacze. Kompresja na 3 cylindrach 13 bar, na IV cylindrze 10,5 bar. Zastanawiałem się nad remontem głowicy, ewentualnie całego silnika, ale na razie auto odpala na dotyk i w miare się kula. Co o tym sądzicie? Co polepszy, a co pogorszy zalenie olejem mineralnym?

    0 17
  • #2 01 Lis 2011 00:07
    telbod
    Poziom 31  

    Jej najlepszy na jaki ciebie stać. Jeżeli są już elementy zużyte to co byś nie wlał to tego olej nie naprawi. A dobry olej silnika nie uszkodzi. Jeździć, jeździć

    0
  • #3 01 Lis 2011 08:36
    boch
    Poziom 13  

    czyli najlepszy półsyntetyk, czy najlepszy mineralny? :)

    0
  • #4 01 Lis 2011 09:18
    jacekko0
    Poziom 31  

    Najlepiej syntetyk ale jeśli masz wybierać między przedstawionymi przez siebie lepszy będzie półsyntetyk.

    0
  • #5 01 Lis 2011 09:55
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Polecam półsyntetyk ze względu na to iż jest on rzadszy i w okresie zimowym ułatwia rozruch silnika

    0
  • #6 01 Lis 2011 10:11
    boch
    Poziom 13  

    Wiele osób twierdzi, że wlanie oleju mineralnego likwiduje również stuki popychaczy - niby gęstszy olej nie ścieka tak szybko do miski, co sprawia, że uruchomienie zimnego silnika jest cichsze. Oczywiście mnie o decybele podczas rozruchu nie chodzi. Bardziej o komfortowe warunki pracy silnika. Druga sprawa, olej mineralny zalecany jest przez mechaników oraz prodecentów olejów do silników z przebiegiem powyżej 100 tys. km. U mnie jak wiadomo, przebieg jest dwukrotnie wyższy. Obecnie silnik zalany jest olejem GM Semisyntetic i nie powiem troche sie obawiam zalewać mineralnym. Może faktycznie kupić lepszy olej półsyntetyczny?

    0
  • #7 02 Lis 2011 19:06
    marcinek209
    Poziom 9  

    Ja w Twoim przypadku zalałbym "dobry" półsyntetyk - w swoim aucie przy przebiegu lekko ponad 200kkm (pewnie ma 300kkm...) zrobiłem trzecią wymianę na półsyntetyk nie wiedząc na jakim jeździł wcześniej i jak do tej pory bez łykania oliwy. Teraz zalałem 10W40 Liqui Moly z MoS2 i na moje ucho silniczek ciszej pracuje.

    1
  • #8 02 Lis 2011 21:53
    boch
    Poziom 13  

    Za 4 litry wyjdzie ze 140 zł + przesyłka. Trochę drogo. Opis oleju na stronie dystrybutora przypomina mi nieco te wszystkie cudowne dodatki do typu Ceramizer, Militec-1 itd. itp. No ale warte przymyślenia. Dzięki.

    0
  • #9 03 Lis 2011 06:07
    marcinek209
    Poziom 9  

    Ja kupiłem za 129zł z rabatem. W porównaniu do innych nie jest rozlewany w Polsce, a co za tym idzie chyba każdy wie:) Miałem spróbować Valvoline Maxlife 10W40 dla przebiegów powyżej 100kkm ale niestety tego nie mieli w sklepie.

    0
  • #10 03 Lis 2011 15:41
    cefaloid
    Poziom 30  

    boch napisał:
    Wiele osób twierdzi, że wlanie oleju mineralnego likwiduje również stuki popychaczy - niby gęstszy olej nie ścieka tak szybko do miski, co sprawia, że uruchomienie zimnego silnika jest cichsze.

    W starszym silniku VW z hydraulicznymi popychaczami zaobserwowałem dokładnie odwrotną własciwość. Zdecydowanie najcichsze były na pełnym syntetyku. Na zimnym silniku gęsty olej nie wnikał do nich i nie napełniał jak należy.

    boch napisał:
    Druga sprawa, olej mineralny zalecany jest przez mechaników oraz prodecentów olejów do silników z przebiegiem powyżej 100 tys. km.

    Obecnie zalecany olej to taki jaki podaje producent - i jeśli proponuje mineralny po jakimś przebiegu to mozna lać. Jeśli nie proponuje to nie lać. Oczywiście jak już auto jest stare to nie ma sensu lać drogiego oleju i to chyba jedyna przesłanka za olejem mineralnym.

    boch napisał:
    U mnie jak wiadomo, przebieg jest dwukrotnie wyższy. Obecnie silnik zalany jest olejem GM Semisyntetic i nie powiem troche sie obawiam zalewać mineralnym. Może faktycznie kupić lepszy olej półsyntetyczny?

    Ja bym osobiscie wlewał półsyntetyk nawet przy przebieu pół miliona kilometrów.
    Chyba że reszta nie wytrzyma już za wiele to nie ma sensu szanować silnika bo i po co.

    -1
  • #11 04 Lis 2011 13:12
    boch
    Poziom 13  

    marcinek209 napisał:
    Ja kupiłem za 129zł z rabatem. W porównaniu do innych nie jest rozlewany w Polsce, a co za tym idzie chyba każdy wie:)

    z tego co czytam, rozlewany jest wyłącznie w Niemczech. być może się przekonam. dzieki! dzięki wszystkim za pomoc. temat można uznać za rozwiązany.

    0
  • #12 11 Lis 2011 12:34
    podwys
    Poziom 10  

    najlepszy bedzie syntetyk full 0w40 5w40, mozesz dac 5w50, bedzie ciche auto silnik bedzie lepiej wyciszony film olejowy bedzie lepszy i najlepsza ochrona silnika jest na full, a i moc moze nawet pojsc w gore, zalewanie mineralnego to tak robia czasem ludzie jak jezdza autami firmowymi i firma takie ma programy oszczednosciowe ale mineral nei polecam do niczego, wlej castrol albo mobil z klasa api sm

    pozdrawiam

    0
  • #13 11 Lis 2011 13:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 11 Lis 2011 15:21
    podwys
    Poziom 10  

    Rebuso napisał:
    podwys napisał:
    a i moc moze nawet pojsc w gore

    Rewelacja...


    jezeli sie wleje do ciasno spasowanego silnika mineral to chyba z tego zadnego pozytku nie bedzie prawda.....

    0
  • #15 11 Lis 2011 15:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 11 Lis 2011 15:33
    podwys
    Poziom 10  

    Rebuso napisał:
    podwys napisał:
    ciasno spasowanego silnika

    Druga nowość. Daj spokój z takimi wywodami.


    no do avensisow z ceramika tez mineral i do zuczka tez mineral i na frytki tez mineral, hehehehe, nie wiem moze pracujesz w lotosie i takie masz zdanie, ale leje rozne oleje do roznych pojazdow i widze roznice na wlasne oczy wiec pozdrawiam, a jak chcesz odpisac cos to powiedz cos wiecej bo jak narazie sa same sarkastyczne pffffff, pozdro

    0
  • #18 16 Lis 2011 14:24
    logitech2020
    Poziom 8  

    Czego wszyscy sie tak boja tego syntetyka ? W sieci jest sporo artykulow na ten temat. Moja Laga 1.8 ma gdzies 260tys najechane przd wymiana plokanka LM i 5-50 leje i nic, znajomy BMW 530 d Alpina 350tys i caly czas na 5-30 i chodzi jak przecinak.

    -1