Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód w LPG do 9 tyś

mysza250 01 Nov 2011 07:42 11342 63
  • #32
    mysza250
    Level 9  
    najdziwniejsze jest to ze spotykam punta w stanei idealnym a zcasami nadkola sa juz podgnite.
    Czy to zalezy od modelu ?
    Czy tak jak kiedys pisałeś od lakieru samochodu?
  • #34
    Marcin_1981
    Level 10  
    Witam wszystkich
    A nie zastanawiał się kolega nad sprowadzeniem Punto z zagranicy? Może w pieniądzach jakimi dysponujesz znajdzie się auto godne uwagi. Jeśli chodzi o koszta sprowadzanego auta to czytałem ciekawy post tutaj: http://mechanika-nacodzien.blogspot.com/ Wiadomo auta z zagranicy są w o niebo lepszym stanie jak eksploatowane u nas w kraju. Warto jednak przekalkulować koszt auta, koszt sprowadzenia i ewentualnego montażu LPG. Może cenowo wyjdzie tak samo lub ciut poniżej ale przynajmniej mamy auto w dużo lepszym stanie technicznym :)))
  • #35
    tzok
    Moderator of Cars
    Obecnie sprowadzać opłaca się jedynie albo drogie auta albo uszkodzone. Kupując np. w Niemczech nie masz żadnej pewności co do przeszłości samochodu, nawet jak sam tam po niego pojedziesz. Uszkodzone samochody z Niemiec są przywożone do Polski, tu są "naprawiane" i "usprawniane" (stan licznika, książka serwisowa) a następnie... wywożone z powrotem do Niemiec i wstawiane na plac.
  • #36
    mysza250
    Level 9  
    Najbardziej bym chcial auto serwisowane i od 1 wlasciciela, lecz niestety, takie auta to rzadkość.
  • #37
    jonas
    Level 19  
    Rzadkość jak rzadkość, ale budżet raczej nie ten na takie wymagania. Może jakiś Lanos od uprzejmego staruszka.
  • #38
    mysza250
    Level 9  
    najważniejsze jednak to szczeście czasami i takie oferty sie zdarzaja, wiesz nad lanosem myslalem tlko ze najbardziej polecany silnik to 1.6 a to juz duzy silnik moim zdaniem, wieksze OC wieksze spalanie.
  • #40
    mysza250
    Level 9  
    Seja mam teraz, przyszedl czas na coś 5 drzwiowego. Nad pandą troszke myślałęm lecz szczeze szczerze, nawet neiwiem jak znosza gaz i w jakiej sa cenie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    o rany nie wiedziałem że pandy maja 5 drzwi. ;) możecie coś o nich napisać ?
  • #42
    ruskm
    Level 14  
    Może astrę G z silnikiem x16sz? silnik 1,6 8 zaworów, bez kolizyjny rozrząd silnik bez problemów będzie pracować na instalacji mieszalnikowej.
  • #43
    mysza250
    Level 9  
    Silnik 1.6 ma kolega spalanie około 10 l LPG tak jak pisałem najlepszym rozwiązaniem dla mnei będzie silnik nie większy niż 1.4
    A Czy jest szansa kupić w ogóle pande do 9 tyś ?
    Na allegro ceny się bardzo wahają...
  • #45
    mc_grucha
    Level 10  
    Kolego kupuj tego punciaka II z silnikiem 1.2. Na pewno nie bierz bravo 1.4, spalanie będzie miał takie samo co 1.6 16V a jazda w ogóle inna. Jeżeli chcesz samochód z gazem to tylko gaz przez mixer, żadna sekwencja (to zaoszczędzi tobie problemów) i najlepiej ze sterownikiem Al700. Za 9000 tys. to można kupić eleganckiego FIATA z przebiegiem nawet do 80tys. w Punto. Silniki Fiata lubią gaz.
  • #46
    mysza250
    Level 9  
    W grę wchodzi tylko fiat
    Punto 2 1.2
    lub
    Panda 1.2
    Mam nadzieje że do 10 tyś coś znajdę może jak dam rade to i 11 tyś będę miał.
    Musze tylko jeszcze się przejechać tymi autami bo ani jednym ani drugim nie jeździłem za kierownicą. Podobna panda ma dużo lepszy ocynk, czy to prawda ?
  • #47
    tzok
    Moderator of Cars
    Punto na pewno ładniejsze i trochę większe, za to Panda lepiej wykonana i chyba bardziej praktyczna. Ostrożnie podchodziłbym do Punt IIFL z końca produkcji (Punto Classic produkowane w Serbii w fabrykach Zastavy). Dość fajnie powinno jeździć Punto II 1.2 16V ale niestety w wersji po lifcie nie było już tego silnika, teoretycznie był 1.4 8V ale chyba nie na naszym rynku. Warto dać trochę więcej i szukać możliwie młodego IIFL (nie Classic) z klimą.

    Jeśli chodzi o zabezpieczenia antykorozyjne to żadne z tych aut nie ma jakiś szczególnych problemów z korozją.
  • #48
    mysza250
    Level 9  
    Tak masz racje może nie mają lecz, jestem osobą zwracającą szczególną uwage na oznaki korozji lub odpadającego lakieru i np, w Punto 2 FL za uwarzyłem tak jakby odpadający lakier, tak jakby był bardzo cienki i źle przylegał do podkładu. I tego właśnie się woje nie chce żeby lakier odpadał, wiem że to nie oznaka korozji ale lakier jednak powinien się trzymać.
    W Pandzie nei widziałem takich oznak, najdziwniejsze jest to że albo ja mam tylko takie zdanie lub się myle ,ale nie widziałem jeszcze nigdy zakorodowanej lub zgnitej Pandy.
  • #49
    tzok
    Moderator of Cars
    Rzeczywiście jest problem z lakierami w Puntach ale dotyczy to głównie lakierów niemetalicznych. Lakier jest bardzo cienki i słabo związany z podłożem, wystarczy niewielkie uszkodzenie, wilgoć wnika pod lakier i po paru miesiącach lakier odchodzi całymi płatami. Mi się tak zrobiło wokół przedniej szyby (lakier uszkodzony skrobaczką), niestety jedyna rada to było wyciąć szybę i lakierować... podobnie krawędź błotnika/progu narażona na odpryski z kół.
  • #50
    mysza250
    Level 9  
    Czyli niestety miałem racje, na dodatek nie mam warunków by auto cały czas stało w garażu, niestety często będzie stało pod chmurką. Więc zostaje mi panda Może do 9 tyś nie kupie tego modelu ale myśle że do 10 tyś już coś znajdę. Zostaje mi teraz tylko przejechać się samochodem bo nigdy nie miałem z nim styczności. Czy panda ma jakieś duże wady ? na forach czytałem że problem jest z zawieszeniem bardzo żle odczuwa polskie drogi " dziury " czy to prawda ? Wiadomo Panda to nie mercedes i nie wymagam od auta mocy czy mega komfortu jazdy, najważniejsze żeby to nie była skarbonka bez dna.
  • #51
    tzok
    Moderator of Cars
    Problem dotyczył w zasadzie wyłącznie lakierów niemetalizowanych, więc nie powiedziałbym, że zostaje tylko Panda.

    Zawieszenie FIATów ma to do siebie, że pracuje dość głośno ale nie powiedziałbym, że jest delikatne czy słabe. To że je słychać wcale nie znaczy, że jest uszkodzone, tak samo jak to że jak w VW zawieszenia nie słychać to wcale nie oznacza że wszystko z nim w porządku. Nie wiem jak w Pandzie ale zawieszenie Punto jest dość sztywne, zapewnia dobre prowadzenie ale czuć wszelkie nierówności nawierzchni, a nawet nie tylko je czuć ale i słychać. Nie są to auta na bezdroża, Puntem czy Pandą jeszcze da radę zjechać z asfaltu ale w Grande to już samobójstwo. Oczywiście jest uterenowiona wersja Pandy z podniesionym zawieszeniem, dodatkowymi osłonami podwozia i napędem 4x4...
  • #52
    mysza250
    Level 9  
    Tak tak czytałem Panda CROSS lecz to nie ta liga.
    I Powiem tak do 10 tyś jak oglądam allegro lub gazety Kupie punto 2 bez problemu ale już FL są sporo droższe chodzą mniej więcej w cenie Pandy. Gdy patrze na Punto 2 FL wygląda to jak by lakier był deko grubszy
  • #53
    1szuwar
    Level 13  
    Osobiście posiadam CARISMA 1,6 + LPG, jak każdy mitsubishi bardzo dobrze gazuje, nie ma problemów, oczywiście jak jest dobra instalacja (sekwencja ok 2700 aby nie było problemów). Spalanie ok 9 przy spokojnej jeździe, max to 10,5/11 ile fabryka dała :)
    - duże rodzinne auto, jako członek klubu i maniak Mitsubishi polecam :)
  • #54
    mysza250
    Level 9  
    Witam ponownie.
    Nadszedł czas na kupno samochodu.
    W czasie tych kilku miesięcy zastanawiałem się,pytałem i wiele czytałem na temat punto i pandy.
    Samochód jaki wybrałem to Punto 2 1.2 60 km.
    Myśle że do 10 tyś znajde coś w gazie oraz w całkiem łądnym stanie techniczny, wiadomo zależy jak się trafi. I tutaj nachodzi mnie kilak pytań.
    Czy mogli byście doradzić mi na co mam zwracać uwage ?
    I z jakim wyposażeniem najlepiej kupić Kropka?
    Kompletnie nie wiem z jakimi dodatkami wychodziły,
    podobno jeden z roczników produkcji punta był fatalny czy to prawda ?
    Chciałbym abyście napisali oraz pomogli mi w wyborze samochodu, samochód chciałbym kupić max do 1 miesiąca wiec dużo czasu nie zostało.
    Pochodze z woj ślaskiego i nie chciał bym jechać po samochów na drugi koniec polski, wiec gdybyście mieli jakieś oferty możecie wklejać linki,
    oraz komentować je. Za każdą propozycje oraz pomoc będę wdzięczny
    Ja postaram się przedstawiać wam moje propozycje.
  • #56
    bodekbb
    Level 11  
    Kolego ja osobiście na codzień przemieszczam sie seicentem 900ccm , wiadomo mocy lekko brakuje ale po miescie daje rade. Może lepiej wydać połowe Twojej kwoty na mocniejsze seicento dorzucic lpg i miec samochod krajowy z ksiązką serwisową ? Awaryjność tak naprawde zerowa , pierwszy właściciel i części to w sumie tylko eksploatacyjne , rdzy nie ma a juz 12 rok bedzie ;) Garażu na oczy nie widział.
  • #57
    mysza250
    Level 9  
    Drogi kolego wiec tak, auto które posiadam teraz to właśnie seicento 1.1 + lpg spalanie to 6,5-8 l bardzo zadowalające, na dodatek jest po małej kolizji z lewej strony i rdzy ani deka więc w tym co piszesz masz racje, lecz chciałbym teraz kupić coś troszkę większego. Rocznie robie około 15- 20 tyś km wiec nie jest to zbyt wiele. Nie zależy mi na mocy tak jak pisałem lecz chciałbym już zmienić samochód. Tak jak pisałem Punto w moim wypadku będzie najodpowiedniejsze wiec czekam na propozycje opinie oraz doradztwo.
  • #58
    waldizer4
    Level 10  
    Po co Ci samochód z LPG. Serwisy i wymiany podzespołów LPG to dodatkowe koszty. Kup VW z silnikiem 1.9 TDI i będzie ekonomicznie, dynamicznie i w miarę komfortowo. Miałem Passata który po Wrocławiu palił 6.5 litra. Sprzedałem go rok temu za 12 tyś. Myślę że w tym roku ceny spadły poniżej dyszki.
  • #59
    wichurewicz
    Level 25  
    Jak było tak wspaniale, to czemu sprzedałeś?

    Poza tym wyrywasz się z tym przereklamowanym brzydkim karawanem kompletnie bez sensu, ani to małe, ani miejskie, LPG też za bardzo nie założysz.
  • #60
    waldizer4
    Level 10  
    Sprzedałem bo było za małe. Passat jest bardzo poprawnym samochodem. Ma oczywiście swoje mankamenty jak inne auta ale jest bardzo oszczędny z silnikiem 1.9 TDi 90 KM. Kup benzynę i załóż gaz to Cie na to samo wyjdzie.