Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1,9 TDI 101KM, ciężki rozruch na zimnym i ciepłym oraz kołysze się

jaceksu25 01 Lis 2011 10:01 3154 3
  • #1 01 Lis 2011 10:01
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Witam, nie znalazłem tematu który by wyjaśniał mój problem więc postanowiłem napisać. Liczę szczególnie na doświadczonych w silnikach VW TDI na pompo-wtryskach.
    A mianowicie już opisuje zachowanie się pojazdu.
    Obojętnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny aby zapalić samochód muszę z 3-5 razy przekręcić stacyjką on/off. Wtedy odpala od przysłowiowego pierwszego strzału. Jeżeli tego nie zrobię to będę go kręcić z 5 minut zanim w ogóle się odezwie. To co zauważyłem podczas tego przekręcania stacyjki ( szczególnie za 1 razem) to odgłos lejącego się paliwa w przewodach paliwowych tak jakby były z powietrzem.
    Domyślam się, że układ może się zapowietrzać. Stąd już moje pierwsze pytanie - gdzie i jakie posiada zawory zwrotne na linii paliwowej? I co Wy o tym myślicie? Oczywiście świece są ok.

    Teraz 2 część usterki - na ciepłym silniku pracując dłuższy czas na wolnych obrotach zaczyna delikatnie się kołysać tak jakby gubił jeden zapon. Lub jakby coś się działo z EGR-em. Wystarczy dodać gazu do ponad 1000obr/min i puścić to już na jakiś czas znowu jest w porządku. Kołysanie także następuje natychmiast bo gwałtownym przyśpieszeniu pojazdem.
    Co z kolei o tym myślicie? Może to też kwestia paliwa? Może pompa(vacum/paliwo) mi siada?
    Pomóżcie, może ktoś z was miał takie same problemy???

    0 3
  • #2 01 Lis 2011 19:56
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Co do przekręcania stacyjki 3 razy czy więcej to czepiłbym się pompy paliwa lub przekaźnika za nią odpowiadającego . Natomiast kołysanie silnika to sprawdź pompowtryski kanał 13 ,18 , 23 dodatkowo sprawdź vagiem egr jego działanie Czy są jakieś błędy na kompie ?

    0
  • #3 08 Lis 2011 20:09
    jaceksu25
    Poziom 19  

    wtryski ok. egr delikatnie przycinał
    a co do rozruchu dalej uważam, że coś jest na linii paliwowej - ma ktoś dokładny schemat układu paliwowego? gdzie jest dokładnie zawór jednokierunkowy?

    1
  • #4 12 Lis 2011 13:56
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Update diagnozy usterki:

    Zauważyłem, przybywanie oleju. Podejrzenie nieszczelności na pompowtryskach (oringi).
    W poniedziałek będę zmieniać i napiszę czy pomogło. Objawy są ewidentnie wskazujące na zapowietrzanie się układu.

    0