Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

padajace wtryski w marea weekend 1.6 sx 16v benzyna

meji 01 Lis 2011 10:05 3043 7
  • #1 01 Lis 2011 10:05
    meji
    Poziom 11  

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z moim autkiem. Mam Fiata marea ( jak w tytule) z 1999r, i mam kłopot z wtryskami. Co jakiś czas mi się psują i wysiada któryś z nich. Zastanawiam się co może być tego przyczyną, bo to jest nie normalne, jakieś dwa tygodnie temu odebrałam auto od mechanika, był wymieniany jeden z wtrysków, wszystko posprawdzane i było ok. Auto jeździło bez kłopotu do wczoraj. Maż odpalił auto, i wyruszył w drogę, gdy po przejechaniu nagle zapaliła się kontrolka wtrysku i autem zaczęło szarpać. Mąż zjechał na pobocze, odczekał jakieś 40min, i odpalił ponownie auto, i zapaliło bez kłopotu, więc ruszył w dalszą drogę. Podczas jazdy kontrolka wtrysku raz się zapalała raz gasła, Maż zauważył jakby zależność, że puki jedzie na obrotach powyżej 3tys, auto jedzie a wtryski działają, ale jak obroty spadają to auto ma znów kłopot z wtryskiem. Proszę o pomoc, bo ja nie wiem już co o tym myśleć. Bo albo wtrysk jest dobry i działa albo wtrysk jest popsuty i nie działa wcale,a nie raz działa a raz nie działa. Co może być przyczyną ciągle powtarzającego się tego samego kłopotu, bardzo proszę o pomoc, o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam, meji

    1 7
  • #2 01 Lis 2011 10:28
    decybel91
    Poziom 39  

    Sterownik silnika lub wtryski, często taniej (mniej problemowo) wymienić cała listwę z wtryskami.
    Proponuje wrócić do mechanika i opisać problem, może ten sam wtrysk się "zaciera".

    0
  • #3 01 Lis 2011 10:41
    Megawe
    Poziom 29  

    Może być winna jakości paliwa.

    0
  • #4 01 Lis 2011 12:53
    meji
    Poziom 11  

    wtryski już prawie wszystkie zostały wymienione, bo to nie pierwszy raz mam kłopot z nimi, ale nie były one wszystkie na raz wymienione, a co do paliwa staram się tankować na renomowanych stacjach, a do tego mam założony filtr paliwa, którego nie było oryginalnie w tym modelu. A jednak problem pojawia się znów

    0
  • #5 01 Lis 2011 13:06
    tzok
    Moderator Samochody

    Proponuję zmienić mechanika... kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego silnika (czerwony symbol wtryskiwacza) może sygnalizować jedynie dwa rodzaje awarii odnośnie wtryskiwaczy - przerwę lub zwarcie w obwodzie wtryskiwacza, żadnej innej jego awarii (zawieszenie, zatarcie, zatkanie filtra) nie będzie sygnalizować, może natomiast sygnalizować całą masę innych awarii, a szarpanie które ustaje po kilkunastominutowym postoju może sugerować awarię czujnika położenia wału lub cewki zapłonowej.

    Jeśli chodzi o filtr paliwa, to oryginalny powinien być na przewodach paliwowych pod samochodem w okolicy zbiornika paliwa (przy prawym tylnym kole, pod osłoną). Nie można stosować "uniwersalnych" filtrów do silników z zasilaniem gaźnikowym.

    0
  • #6 01 Lis 2011 13:19
    meji
    Poziom 11  

    Dziękuję za odpowiedz, właśnie do ostatniej wymiany mechanik był inny,ale to ciekawe co Pan mi pisze że kontrolka wtryskiwaczy wcale nie oznacza uszkodzonego wtrysku ( co do tej pory moje podejrzenia zawsze były podtrzymywane tym że każdy z mechaników wymieniał wtrysk jako uszkodzony ) więc jak mąż wróci do domu to koniecznie musi mechanik sprawdzić czujnik tego wału lub cewkę. A o tym czujniku na wale to już gdzieś czytałam,że to może być rzeczywiście przyczyną zapalonej kontrolki wtrysku.

    0
  • #7 01 Lis 2011 13:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Proponuję się przejechać do ASO lub warsztatu specjalizującego się w FIATach i wykonać diagnostykę komputerową... powinna sporo wyjaśnić.

    0
  • #8 01 Lis 2011 13:31
    meji
    Poziom 11  

    Dziękuję, trzeba rzeczywiście zrobić z tym porządek, bo to jest trochę męczące, i człowiek jedzie samochodem jak "szpilkach" bo nigdy nie wie kiedy się zapali "marchewka".

    0
  Szukaj w 5mln produktów