Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór auta "terenowego" - jakie auto, firma, model - co wybrać ?

01 Lis 2011 12:22 4957 22
  • Poziom 37  
    Witam.

    Powoli noszę się z zamiarem zakupu auta "terenowego". Auto będzie użytkowane głównie w terenie miejskim, jednak będą mu się zdarzały 2 - 3 tygodniowe wyjazdy w miejsca gdzie jakość dróg czasem nie powala na kolana, gdzie jazda typowym autem bywa problemem - obecne auto jest na tyle "niskie" (na fabrycznym zawieszeniu) że można zahaczyć miską czy progami o asfalt lub wpadając w dziurę.

    Szukając auta nie mam na myśli nic nowego - niestety ceny to jedno a zasobność portfela to drugie. Ogólnie moje uwagi zwracają takie modele:

    KIA Sportage / Sorento
    Dacia Duster
    Toyota RAV4

    Każda do zdobycia w granicach mojego budżetu czyli w przedziale 30 - 40 tyś zł.

    Wymagania od auta są chyba typowe i znane:

    -możliwa ekonomiczność silnika, niestety brak tolerancji dla auta palącego 13 litrów na 100 km
    -mała awaryjność auta
    -dostęp do części jak i łatwość serwisowania
    -dobre blachy z odpowiednim ocynkiem czy innym skutecznym systemem przeciwko rdzy
    -prześwit większy niż w typowym aucie, tak aby auto sprawdziło się na dziurawych drogach, żeby człowiek nie musiał się martwić - przyspieszę i pewnie oberwę tłumik
    -wręcz obowiązkowa możliwość instalacji LPG a co za tym idzie, silnik który nie "zakrztusi" się tym paliwem i ten który nie straci na nim nagle duzo mocy
    -mile widziane oświetlenie xenonowe jak nie przy kupnie teraz to możliwość z czasem doposażenia (odrazu mówię że nie interesują mnie wieś xenony świecące na niebiesko itp - chce mieć dobrze oświetlony teren przed sobą i nie biorą pod uwagę barw większych niż 5K)

    Czy jesteście coś w stanie polecić, nakierować, ocenić itd ? W autach nie jestem mocny, ale dobrze jest mieć jakieś pojęcie o aucie, o tym czego się szuka. Stąd moje pytanie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Z tego co zaproponowałeś wybrałbym rav 4. Co do instalacji gazowych, na odpowiednio dobranej instalacji nie odczujesz różnicy w jeździe.
  • Moderator Samochody
    Również przychylam się do RAV 4 z LPG, albo Duster z 1.5dCI. Ale ksenony to masz tylko w Sportage, ale II, więc nie ten przedział cenowy...
  • Poziom 37  
    Z xenonami tak podejrzewałem, jakoś trzeba to "przeboleć". Ewentualnie lampy przerobić, jednak jest to już grubsza sprawa i trzeba do tego podejść z dobrym projektem i podzespołami.

    O Dusterze myślałem głównie ze względu na wygląd zewnętrzny, jednak patrząc na spalanie i moce silnika nie wiem czy jest warto w te auta się pchać. Silnik 1.5 dci ciakwy, ale z tego co wiem diesla nie przerobię na gaz to po pierwsze, po drugie czy 90 koni to nie za mało na takie auto ?
  • Moderator Samochody
    Trochę mało ale skrzynia jest zestopniowana na stosunkowo niską prędkość maksymalną, więc "daje radę". Rozmawiałem ostatnio z właścicielem Dustera i chwalił sobie to auto, choć muszę przyznać, że o ile z zewnątrz wygląda ładnie, w środku może nawet wygodne to wykończenie pozostawia sporo do życzenia, np. goła blacha w bagażniku... z drugiej strony na pewno najnowsze z wymienionych aut w tej kwocie.
  • Poziom 37  
    Racja, wyposażenie wręcz nikłe. Dlatego teraz patrzę za rav4 co tam jest dostępne - suma sumarum wyposażenie dużo lepsze bo wiele rzeczy jest w standardzie a w dusterze tego nie ma.

    Co myślicie o rav4 z silnikiem 1,8 ? Chodzi mi o benzynę.
  • Poziom 11  
    mam rav4 silnik 2,0. Właściwości trakcyjne ok ale wykończenie tandeta, plastik jak w maluchu, twarde zimą nim się rozgrzeje wnętrze, to trzeszczy jak w żuku.
  • Poziom 37  
    A jaki rocznik rav4 posiadasz ?
  • Poziom 32  
    skaktus napisał:

    Szukając auta nie mam na myśli nic nowego - niestety ceny to jedno a zasobność portfela to drugie. Ogólnie moje uwagi zwracają takie modele:

    KIA Sportage / Sorento
    Dacia Duster
    Toyota RAV4

    Każda do zdobycia w granicach mojego budżetu czyli w przedziale 30 - 40 tyś zł.


    Niedawno szukaliśmy z bratem dokładnie tych i skończyło się na Subaru Forester i montażu LPG. To była najlepsza opcja w tej klasie. Jakość lepsza jak RAV4 przy niższej cenie - panuje bowiem obiegowa opinia że nie wiadomo ile palą. Dodatkowo ma reduktor co się przydaje.

    Na LPG śmiga bez problemów.
  • Poziom 37  
    Witam.

    Przeglądałem raporty spalania no i jest to koło 10 litrów. W porównaniu do Dustera i Rav4 różnica dochodzi do 3 litrów a to sporo...

    Pozostają chyba tylko tylko te dwa modele...
  • Poziom 28  
    skaktus napisał:
    Witam.

    Przeglądałem raporty spalania no i jest to koło 10 litrów. W porównaniu do Dustera i Rav4 różnica dochodzi do 3 litrów a to sporo...

    Pozostają chyba tylko tylko te dwa modele...

    o jakich silnikach mowa? skoro moc i właściwości się nie licza tylko ekonomia to nie kupuj terenówki...
  • Poziom 37  
    Spoko, rozumiem że przy SUV nie ma co liczyć na oszczędności, ale skoro mam do wyboru silnik 110 koni (duster) lub 135 koni (rav4) przy spalaniu odpowiednio 7 i 8 litrów benzyny (silniki odpowiednio 1,6 i 1,8) do silnika w Subaru 2.0 który ma 135 koni i spala 10 - 12 litrów to różnica mimo wszystko występuje. 5 koni nie jest tragedią wartą zachodu 5 lirów. Dodatkowo patrząc na koszty paliwa do kosztów eksploatacji, wciąż rav4 i duster wypadają lepiej. Wiem że wyposażenie bardziej kuleje, jednak czy warto dodawać pieniędzy za dodatki mniej ważne ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Spójrz też na hyundaia tucsona. Są fajne wersje z silnikiem diesla, 140 KM i sześciobiegową skrzynią biegów.
  • Poziom 11  
    2litry w automacie, spalanie średnie dziesięć litrow, więc bez rewelacji. Swoje musi dostać
  • Poziom 32  
    skaktus napisał:
    Spoko, rozumiem że przy SUV nie ma co liczyć na oszczędności, ale skoro mam do wyboru silnik 110 koni (duster) lub 135 koni (rav4) przy spalaniu odpowiednio 7 i 8 litrów benzyny (silniki odpowiednio 1,6 i 1,8) do silnika w Subaru 2.0 który ma 135 koni i spala 10 - 12 litrów to różnica mimo wszystko występuje. 5 koni nie jest tragedią wartą zachodu 5 lirów.


    1. Sprawdziłeś szybko, ale byle jak. Takie spalanie to ma Duster ale przednionapędowy, 4x2. Wersja 1.6 4x4 pali według producenta średnio 8l. 7/100km to pali Megane 2 z takim samym silnikiem a nie SUV 4x4 z szerokimi kapciami i oporami napędu. To było najłatwiej znaleźć bo na www.dacia.pl

    2. Dla RAV 4 znalazłem tylko spalanie 7,4l/100km dla wersji 1.8 ale takie spalanie znów sugeruje tę malutką wersję trzydrzwiową z napędem 4x2 (były takie). A to dlatego że Toyota Corolla z tym silnikem spalała 7,7 l/100km oraz dlatego że tylko w Erze potrafia zdziałać takie cuda żeby SUV palił mniej jak kompakt.

    3. Subaru ma 3 silniki dwulitrowe "nie-turbo": 125KM(8,5l), 158KM (9,3l), 177KM (9,8l)

    Wszystko to są dane producenta więc jak widzisz najsłabszy silnik Subaru pali pół litra więcej jak Duster. To spalanie co znalazłeś to chyba byl silnik turbodoładowany. Brat ma wersję 158KM i potwierdza takie spalanie w okolicach 10l. Wszystkie dane o spalaniu Toyoty które znalazłem są nonsensowne i celowo ukryto jakiej wersji nadwozia dotyczą.

    Prawda jest taka że dowolny samochód tej klasy z silnikem benzynowym zafunduje Ci średnie spalanie 10l/100km.

    Szukaj diesla jak nie chcesz topić takich pieniędzy w benzynie.
  • Poziom 11  
    jeśli koniecznie rav4 to benzyna, poczytaj opinie użytkownikow, ma pare istotnych wad i eksploatacja w dłuższym okresie nie jest taka tania. Benzyna więcej pali, ale nie ma najmniejszych problemów, rozrząd na łańcuszku
  • Poziom 37  
    Raporty spalania sprawdzałem na stornach typu auto-świat.pl itd, do tego fora danej marki.
  • Poziom 11  
    rav4 2.0 automat, benzyna 10 litrów. Można zainstalować gaz a co do diesla? automat idealny w korki, silnik ma odpowiednie obroty nie ma przeciągania na biegach. operujesz tylko nogą, bez mieszania dźwigniami, stały napęd na wszystkie koła, do terenówki trochę brakuje np blokady mostów, ale na wycieczki za miasto i na zimę jest ok.
  • Poziom 39  
    Popatrz jeszcze na suzuki grand vitara z 2,0 16V. Bardzo oszczedny silnik, mieści sie średnio w 10 l benzyny i ma 140KM. Montaż gazu obniży znacznie koszty.
  • Poziom 12  
    hehe żebys sie nie zdziwił z tym spalaniem benzynowych suvów 4x4, bo te jednocyfrowe wartości to nawet w trasie cieżko utrzymać
  • Poziom 9  
    Auto terenowe.... Z tego co wymieniłeś osobiście wybrałbym toyotę rav4, natomiast osobiście polecam subaru forestera z silnikiem wolnossącym 2.0 125 KM. Jest to trwała jednostka, którą sam się poruszam. Auta z napędem na wszystkie koła nie są ekonomiczne, są większe opory toczenia i często sama masa własna takiego pojazdu jest większa (u mnie to delikatnie ponad 1,5 tony). Jeżdżę automatem z instalacją gazową koltec, a spalanie waha się w granicach 10,5/20 l/100km LPG. Kwestią jest temperament kierowcy. Przy normalnej/raczej nie agresywnej jeździe po ulicach stolicy średnie spalanie to ok 14l/100km. Prześwit forester to 195mm. To subiektywna opinia, ale to akurat auto tak mi się spodobało ze względu na silnik (typu boxer)- brzmienie kultura pracy... dlatego to auto polecam.

    Jeżeli chodzi o GV II, jest to trochę inny napęd. Ma ona bowiem napęd na tylną oś, ewentualnie dołączaną przednią oś, czego nie należy robić na suchych nawierzchniach, a jedynie w bardziej uciążliwych warunkach. Po instalacji LPG bagażnik ma znikomą pojemność. Poza tym fajnie się prezentuje:)