Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV samopoziomowanie ksenonów

bullecik 01 Lis 2011 20:40 5544 5
  • #1 01 Lis 2011 20:40
    bullecik
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam fabryczne ksenony z samopoziomowaniem, które nie do końca działa poprawnie. Problem jest taki iż po uruchomieniu silnika prawa lampa ustawia się prawie do najniższej pozycji. W obu lampach są nowe silniczki regulacji, czujniki samopoziomowania są sprawne, w VAGu nie ma żadnych błędów, adaptacja ustawienia przeprowadzona. Co dziwne po włączeniu samego zapłonu (bez odpalania silnika) obie lampy świecą równo- tak jak byly ustawione przy adaptacji. Dopiero po uruchomieniu silnika lampy się ustawiają (dodam że póki co jeszcze świecą równo), mija jakieś 15-20s i następuje ponowne ustawienie przy którym lewa lampa świeci tak jak powinna, natomiast prawa powolutku opuszcza się ku dołowi, ale robi to mniej więcej o połowę wolniej niż normalnie.
    Dodam że sprawdziłem i powymieniałem już co mogłem (nowe oba silniczki, drugi sterownik do samopoziomowania podstawiony, sprawdzona instalacja, wtyczki, piny, czujniki na podwoziu wyregulowane zgodnie z serwisówką, adaptacja przeprowadzona, błędów brak). Może ktoś coś jeszcze poradzi, bo mi się już pomysły skończyły... Pozdrawiam

    0 5
  • #2 02 Lis 2011 09:25
    Spacewalker
    Poziom 32  

    No to odłacz silniczek od lapmy i zobacz co się z nim dzieje po tych 15-20sek. Wejdz w bloki pomiarowe i sprawdz wartości jakie odbiera sterownik poziomowania z czujników zawieszenia, wszystko do przeanalizowania w VAG-u a nie szukania błędów które nie zawsze muszą byc.

    -2
  • #3 02 Lis 2011 12:18
    bullecik
    Poziom 2  

    wartości z czujników sprawdzalem i są takie same po odpaleniu silnika jak i na samym zaplonie (auto stoi w miejscu wiec nic sie nie zmienia). Na przednim czujniku mam okolice 1V (ten czujnik ma regulacje na fasolce i serwisówka kazala go ustawić w okolice 1V gdy auto stoi na równym podłożu). Wartość tylnego czujnika powinna zawierać się w przedziale 1,9-3,5V a u mnie jest 2V). Mierzylem tez napięcia na samych silniczkach (każdy ma 3 przewody: plus po zapłonie, masa i sygnał). Gdy ta prawa lampa sie opuszcza to oczywiscie pojawia sie na sygnałowym jakieś napięcie. Dziwne jest to że tylko ta prawa lampa sie opuszcza- przecież one są sterowane dwie jednocześnie, nie ma podziału na lewą i prawą, czujniki są tylko po lewej stronie auta na tylnej belce i przednim wahaczu.

    0
  • #4 08 Gru 2011 20:55
    KRZYCHUN4
    Poziom 9  

    Witam a jak Pan sprawdził w vag-u ten cały system xenonów bo mi vag wogóle nie widzi że golf iv ma xenony i nie mogę sprawdzić ani błedów ani dokonac korekty zasięgu świateł za pomoc będe bardzo wdzięczny

    -1
  • #5 08 Gru 2011 21:24
    bullecik
    Poziom 2  

    blok 55- xenon range i powinien się polączyć. Jeżeli nadal nie będzie chcial, to moze byc wina choćby spalonego bezpiecznika z lewej strony deski rozdzielczej (któryś z tych mniejszych). Kiedyś niechcący zrobilem spięcie, przepalil sie bezpiecznik i równiez nie moglem sie wtedy polaczyć.
    Problemu u siebie niestety nie udalo się zwalczyć, niby wszystko bylo ok, a lampa caly czas opadala. Odlaczylem silniczki i poki co nie mam samopoziomowania...

    0
  • #6 09 Gru 2011 13:29
    KRZYCHUN4
    Poziom 9  

    A jaki Pan ma interfejs orginalny czy z allegro i jaka wersja vag

    0