Witam!
Mam następujący problem - znajomy wyciągał skrzynię z Espace III JE0 z silnikiem FR3 (skrzynia JC5) w celu wymiany uszkodzonej zębatki prędkościomierza. Po założeniu skrzyni zapomniał o przykręceniu głównej linki masy do silnika (i próbował w takim stanie odpalać auto). Niestety po przykręceniu linki masy auto nie odpala. Po odczycie CLIP-em wyszły dwa błędy - błąd czujnika wałka rozrządu i błąd obwodu przekaźnika pompy paliwa (CC.1 - zwarcie). Czujnik sprawdziłem - jest sprawny, jeśli chodzi o przekaźnik pompy paliwa to nie pojawia się w ogóle wysterowanie cewki, żeby było ciekawiej to po bezpośrednim zwarciu nóżek wykonawczych przekaźnika pompa też się nie odzywa. Przeanalizowałem dostępne w sieci schematy, ale do tego rocznika są bardzo ciężko dostępne. Prawdopodobnie właściwym schematem dla tego auta jest NT8125 (na to wskazuje naklejka z rozpiską bezpieczników), ale znalazłem go tylko na francuskim e-bay'u. Schemat od NT8166, który jest w miarę dostępny nie odpowiada stanowi faktycznemu. Zastanawiam się, czy kolega który wyciągał sobie skrzynię nie urwał czegoś w wiązce komory silnika, ale bez schematu to tylko domysły. Czy ktoś spotkał się z podobno sytuacją i ma jakieś rady ? To dla mnie honorowa sprawa, bo jestem winien koledze przysługę.
Mam następujący problem - znajomy wyciągał skrzynię z Espace III JE0 z silnikiem FR3 (skrzynia JC5) w celu wymiany uszkodzonej zębatki prędkościomierza. Po założeniu skrzyni zapomniał o przykręceniu głównej linki masy do silnika (i próbował w takim stanie odpalać auto). Niestety po przykręceniu linki masy auto nie odpala. Po odczycie CLIP-em wyszły dwa błędy - błąd czujnika wałka rozrządu i błąd obwodu przekaźnika pompy paliwa (CC.1 - zwarcie). Czujnik sprawdziłem - jest sprawny, jeśli chodzi o przekaźnik pompy paliwa to nie pojawia się w ogóle wysterowanie cewki, żeby było ciekawiej to po bezpośrednim zwarciu nóżek wykonawczych przekaźnika pompa też się nie odzywa. Przeanalizowałem dostępne w sieci schematy, ale do tego rocznika są bardzo ciężko dostępne. Prawdopodobnie właściwym schematem dla tego auta jest NT8125 (na to wskazuje naklejka z rozpiską bezpieczników), ale znalazłem go tylko na francuskim e-bay'u. Schemat od NT8166, który jest w miarę dostępny nie odpowiada stanowi faktycznemu. Zastanawiam się, czy kolega który wyciągał sobie skrzynię nie urwał czegoś w wiązce komory silnika, ale bez schematu to tylko domysły. Czy ktoś spotkał się z podobno sytuacją i ma jakieś rady ? To dla mnie honorowa sprawa, bo jestem winien koledze przysługę.