Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samodzielna nauka podstaw programowania

pmalczyk18 02 Nov 2011 16:55 11947 23
Nazwa.pl
    pmalczyk18
    Level 12  
    Witam forumowiczów.

Bardzo Was proszę o pewne podpowiedzi i wskazówki.

Sprawa wygląda tak że mam 28 lat i 2 lata temu skończyłem byle jakie studia inżynierskie informatyczne (telekomunikacja) i nic z nich nie pamiętam pomijajac że niewiele sie tam wogóle nauczyłem.
    Pracuję obecnie jako handlowiec i chciałbym powoli wrócić do "swojej" branży.

Przede wszystkim chciałbym zacząć póki co samodzielnie (ze wzgl. finansowych) uczyć się jakiegoś języka programowania. Tylko pytanie do Was - jakiego na początek? Chodzi o to by we własnym zakresie zrozumieć sens i ogólną podstawę programowania.

Wiem że nie jest to sprawa na tydzień ani miesiąc ale może mi się uda coś w ten sposób osiągnać.

Jest wiele kursów ale nie znam się i nie wiem na ile są one coś warte. Może polecacie jakąś książkę, czy też kurs które w przystępny sposób wprowadza w programowanie?

Możecie napisać na podstawie swojego doświadczenia kilka uwag dla początkującego? Od jakiego języka zacząć, jak proponujecie wtajemniczać się w kolejne etapy itp. Podchodzę do tematu poważnie i chciałbym naprawdę się czegoś nauczyć.

Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam
  • Nazwa.pl
    elly1337
    Level 15  
    Najlepsza nauka to samodzielna nauka, bo kodzisz to, co Cię interesuje.

Ja osobiście zaczynałem od Delphi (dalej jestem skrajnym noobem jeśli chodzi o kodzenie), bo najłatwiejszy, przejrzysty, można dużo ciekawych rzeczy na tym zrobić.

Kursów nigdy nie czytałem (nudy + nie jestem robotem, uczenie się na pamięć u mnie nie działa). Robiłem różne proste programy, które wymyśliłem. Używałem Google, a jak czegoś nie znalazłem to pisałem na forum Elektrody <3