Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik Opel Astry szarpie i dusi przy puszczeniu gazu

8850 02 Nov 2011 19:12 22876 6
Texa Poland
  • #1
    8850
    Level 21  
    Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula. Sytuacja taka sama na gazie i na benzynie.


    - motor pracuje dobrze na wolnych obrotach, nie dławi się, przy dodawaniu gazu na jałowym - płynnie wkręca się na obroty
    - wycięty katalizator - odczuwalne zwiększenie mocy
    - sprawdzony dolot, brak lewego powietrza, zatrkam rurę od filtra powietrza motor gaśnie natychmiast. Wymieniony filtr powietrza
    - spalanie za duże ok. 11-12 litrów LPG/100km poza miastem ale nie trasy
    - wymienione kable zapłonowe, wyczyszczone świece, wyjście cewka zapłonowa - kabel WN wyczyszone
    - restartowany ECU (wyjęcie akumulatora)
    - nie pokazuje żadnego błyskowego kodu błędu ECU. Tylko kod 12 czyli rozpoczęscie diagnostyki i tak w kołko. Jeden sygnał krótki, moment przerwa i dwa krótkie i dalej długa przerwa czyli leci od nowa - tak w kółko.
    - gazownik stwierdził że w swoim komputerze diagnostycznym od gazu (mam instalacje roczna opartą na sterowniku komp. Leonardo) nie widzi sondy lambda jest przed katalizatorem jedna sztuka. Po odczepieniu sondy lambda nic się nie zmieniło, nadal szarpie. Podczepiłem Voltomierz pod jednożyłowy przewód sondy i pod masę auta, wskazówka napięcia nie drgnie. Ale podobno auto na gazie - II generacja - nie czyta wogóle sondy.
    - wyczyszczony palec w kopułce
    - ustawiony zapłon na kopułce - znaki na kopułce przesunięte o ok. 1.5 cm od ustawienia fabrycznego. Wtedy silnik pracuje najlepiej. Najprawd. ktoś źle założył pasek rozrządu i zniwelował to na kopułce. Przy ustawionych znakach fabrycznych na kopułce, auto wogóle nie odpala.


    Jakie kroki dalej? Pomóżcie, bo mnie szlag trafi.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    wytrych121
    Level 21  
    To prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot. rozrządu, a zapłon ustawia się lampą stroboskopową a nie na centymetry :D
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Najczęściej takie objawy daje uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza. Obniża się ciśnienie w kolektorze to iskry sobie latają we wszystkie strony. Rozrząd sprawdź a nie zgadujesz.
  • #5
    ufolsky
    Level 11  
    miałem w zeszłym roku podobne problemy w tej samej wersji silnikowej. co prawda nie mam LPG i zapewne masz coś pomieszane z rozrządem, ale najprostsze czynności pomocne przy tych objawach to wymiana filtra paliwa oraz: zatankować 'lepsze' paliwo typu verva/98/vpower, dolać płynu do czyszczenia wtrysków STP (do kupienia np na stacji) i przegonić auto na wyższych obrotach. mi w każdym razie pomogło, może się przyda.
  • #6
    kwok
    Level 39  
    Najpierw ustawić właściwie rozrząd, potem zapłon i potem szukać jeśli objawy nie ustąpią.
    Sygnał z sondy sprawdzać na benzynie - na gazie jak mówisz napięcie może się nie zmieniać.
    Ogólna zasada w pojazdach z gazem - najpierw doprowadzić do porządku benzynę.
  • #7
    szumilek
    Level 2  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z moją Asterką 1,4 94r problem polega na tym że strasznie szarpie na ciepłym silniku w momencie szarpania zapala się kontrolka check na sekundkę i gaśnie i w tym samym czasie co ona się zapala to szarpnie, odczucie jest takie jak by odcinało zapłon bo gdy ona gaśnie i samochód zaczyna pracować normalnie to jest wystrzał nie spalonego paliwa, a i dodam że to się dzieje gdy dodaje gazu obojętnie czy na luzie czy jadę nie wchodzi na wyższe obroty. Bardzo proszę o pomoc.