Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6. Zarówno na gazie jak i na benzynie nie ma wolnych obrotów.

Patryk.master 06 Gru 2004 12:23 1400 11
  • #1 06 Gru 2004 12:23
    Patryk.master
    Poziom 14  

    Witam!
    Mój wój ma poltka 1,6 na jednopunktowym wtrysku abimeksu i z instalacją gazową. Jest z nim taki problem:
    Nie ma wolnych obrotów i na gazie i na benzynie (tzn. czasami są ale czasami). Jest to spowodowane złym ustawieniem iglicy silniczka krokowego. Silniczek jest dobry bo były sprawdzany w innym poltku i było wszystko w pożądku. Resetowanie komputera nic nie daje.
    Teraz pytanie:
    Jak jest sterowany ten silniczek krokowy tzn. skąd wie czy go wsunąć czy wysunąć?
    I dwa
    Czym takie zachowanie może być spowodowane?

    Dodam jeszcze że jak zaczął silnik pracować na wolnych obrotach normalnie to silniczek został wyciągnięty i zmieżone wysunięcie iglicy.
    Gdy się znowu zrąbało iglica była wsunięta z 5mm w stronę silniczka.
    A i jeszcze jedno bardzo dużo pali gazu ok. 18l. i to po ustawienie u gazownika.

    0 11
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #2 06 Gru 2004 17:27
    dakus
    Poziom 13  

    to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #3 06 Gru 2004 19:01
    Zdanekmexico
    Poziom 11  

    a ja powiem tak, akurat kilka dni temu obilo mi sie o uszy z takimi przypadkami w polonezach. uslyszalem tak ze tam gdzie jest ten silniczek i wszystko co on tam porusza sie najprosciej w swiecie przycina, i po wyczyszczeniu tego jest wszystko ok. nie wiem co tam da sie rozebrac i jak to wyglada (musial bym zobaczyc) ale moze ci to w czyms pomoze. Powodzenia

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Gru 2004 19:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #5 06 Gru 2004 19:18
    autoel
    Poziom 25  

    A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.

    0
  • #6 06 Gru 2004 19:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 06 Gru 2004 20:49
    Patryk.master
    Poziom 14  

    Witam
    Co do parownika to membrany prawie nowe.
    Co do reszty to napisałem ten post bo właśnie jest to cholernie dziwny przypadek bo mój stary też ma poltka i jeszcze jednego w częściach i już wszystko do wtrysku było zamieniane i żadnej poprawy.
    I jeszcze raz powtarzam pytanie:
    Jak jest sterowany ten silniczek krokowy? On steruje ssaniem więc skąd wie kiedy je włączyć kiedy wyłączyć.

    ...a i jeszcze podczas pracy silnika zdjąłem wtyczke z silniczka krokowego i na obu przewodach był plus tzn + - + -

    0
  • #8 06 Gru 2004 21:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 06 Gru 2004 22:25
    Patryk.master
    Poziom 14  

    Nie rozumiemy się
    z tym jak to jest sterowane to chodziło mi o jakiś czujnik czy co.
    To że tym steróje komp to wiem ale po czym on to rozpoznaje tem. silnika po spalaniu (sonda) czy jak?

    0
  • #10 06 Gru 2004 22:48
    104207
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 06 Gru 2004 23:52
    staszekk7
    Poziom 18  

    Nikt tu nie wspomniał że czujnik temperatury wysyła do modułu sterowania dane o temperaturze silnika które z koleji służą do sterowania silnikiem krokowym

    0
  Szukaj w 5mln produktów