Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,6. Zarówno na gazie jak i na benzynie nie ma wolnych obrotów.

06 Gru 2004 12:23 1535 11
  • Poziom 14  
    Witam!
    Mój wój ma poltka 1,6 na jednopunktowym wtrysku abimeksu i z instalacją gazową. Jest z nim taki problem:
    Nie ma wolnych obrotów i na gazie i na benzynie (tzn. czasami są ale czasami). Jest to spowodowane złym ustawieniem iglicy silniczka krokowego. Silniczek jest dobry bo były sprawdzany w innym poltku i było wszystko w pożądku. Resetowanie komputera nic nie daje.
    Teraz pytanie:
    Jak jest sterowany ten silniczek krokowy tzn. skąd wie czy go wsunąć czy wysunąć?
    I dwa
    Czym takie zachowanie może być spowodowane?

    Dodam jeszcze że jak zaczął silnik pracować na wolnych obrotach normalnie to silniczek został wyciągnięty i zmieżone wysunięcie iglicy.
    Gdy się znowu zrąbało iglica była wsunięta z 5mm w stronę silniczka.
    A i jeszcze jedno bardzo dużo pali gazu ok. 18l. i to po ustawienie u gazownika.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    a ja powiem tak, akurat kilka dni temu obilo mi sie o uszy z takimi przypadkami w polonezach. uslyszalem tak ze tam gdzie jest ten silniczek i wszystko co on tam porusza sie najprosciej w swiecie przycina, i po wyczyszczeniu tego jest wszystko ok. nie wiem co tam da sie rozebrac i jak to wyglada (musial bym zobaczyc) ale moze ci to w czyms pomoze. Powodzenia
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam
    Co do parownika to membrany prawie nowe.
    Co do reszty to napisałem ten post bo właśnie jest to cholernie dziwny przypadek bo mój stary też ma poltka i jeszcze jednego w częściach i już wszystko do wtrysku było zamieniane i żadnej poprawy.
    I jeszcze raz powtarzam pytanie:
    Jak jest sterowany ten silniczek krokowy? On steruje ssaniem więc skąd wie kiedy je włączyć kiedy wyłączyć.

    ...a i jeszcze podczas pracy silnika zdjąłem wtyczke z silniczka krokowego i na obu przewodach był plus tzn + - + -
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Nie rozumiemy się
    z tym jak to jest sterowane to chodziło mi o jakiś czujnik czy co.
    To że tym steróje komp to wiem ale po czym on to rozpoznaje tem. silnika po spalaniu (sonda) czy jak?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Nikt tu nie wspomniał że czujnik temperatury wysyła do modułu sterowania dane o temperaturze silnika które z koleji służą do sterowania silnikiem krokowym