Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 2.4 rocznik 99' - umiejscowienie modułu od wentylatorów ?

03 Lis 2011 09:51 14418 9
  • Poziom 25  
    Witajcie
    Chrysler Voyager (w wersji Dodge Caravan / RAM VAN) z 1999/2000r. silnik: 2,4 benzyna+LPG
    Problem z wentylatorami.
    Przy zimnym silniku włącza się i wyłącza, kręci się ok 15-50 sekund i wyłącza się na chwilę i tak w kółko.... Czasami jest na 15-30 minut spokój, potem znów to samo. Przy ciepłym oczywiście też.

    Kupiłem moduł (4 piny) i chce wymienić "dziada" ale nie mogę go namierzyć w komorze silnika.
    Podobno powinien być pod filtrem powietrza przykręcony na podłużnicy. Pozdejmowałem gratki, ale go nie widzę.
    Kupę przewodów a modułu nie widać. Czy gdzieś jest schowany...? ;)

    Rozbabrałem trochę więc sprawa zrobiła się pilna !
    tel.601290960
    seruix(malpa)gmail.com

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)

    Od razu przepraszam za rozmiar zdjęć ale chodzi o czytelny odbiór gdyby ktoś "życzliwy inaczej" się przyczepiał dla hecy....
    załączam zdjęcia (także duże w załączniku żeby można je było powiększyć) , po zdjęciu filtra....
    Nie ma modułu... Gdzie go szukać...?



    Chrysler Voyager 2.4 rocznik 99' - umiejscowienie modułu od wentylatorów ?

    Chrysler Voyager 2.4 rocznik 99' - umiejscowienie modułu od wentylatorów ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Witam ;)
    Poszukałem, poszukałem i znalazłem...

    dla potomnych i nie mających czasu na szukanie:

    Chrysler Voyager / Dodge Caravan Ram Van (rocznik 1999 - 2000), benzyna 2400 cmm + LPG

    objaw: włączające się bez potrzeby wentylatory układu chłodzenia
    przyczyna: uszkodzony moduł sterowania (mały półprzewodnikowy element zalany żywicą)

    Niniejszy moduł (sterowanie wentylatorów) znajduje się pod lewą lampą zespoloną oraz plastikowym daszkiem kierunkującym wlot powietrza.
    Drugie istotne info to takie ze ten element jest przynitowany
    (troszkę więcej pracy) ;)

    zdjęcia niniejszego tutaj:
    Chrysler Voyager 2.4 rocznik 99' - umiejscowienie modułu od wentylatorów ?

    pod tym odnośnikiem można powiększyć w nowym oknie.
    http://images39.fotosik.pl/1154/f56894c01bae3893.jpg

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    To jest ten przekaźnik wentylatorów bo w 3,8 w rocznikach 96-00 znajduje się na podłużnicy.

    Chrysler Voyager 2.4 rocznik 99' - umiejscowienie modułu od wentylatorów ?

    Aby sprawdzić czy wentylatory się włączają wystarczy odłączyć wtyczkę z czujnika temperatury.

    Wentylatory się włączają gdy pokrętło na panelu jest w pozycji nadmuchu na szyby bo wtedy włącza się sprężarka klimatyzacji.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Moze być także na wzmocnieniu zderzaka. Nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale jak zdemontuje się zderzak widać ładnie.
  • Poziom 25  
    Witam
    Dzięki za odpowiedzi ;)
    Szacowni Koledzy "Miras-s", "Decybel91" czy mogli byście jako wybitni "Szpece" łopatologicznie i obrazowo wytłumaczyć wszem i wobec dlaczego cyt:"...Wentylatory się włączają gdy pokrętło na panelu jest w pozycji nadmuchu na szyby bo wtedy włącza się sprężarka klimatyzacji..."
    przykładowo wyjaśniając m.in :
    - dlaczego wentylator chłodnicy zasadniczej przy włączonym nawiewie na szyby chłodzi ciecz, która w obiegu otwartym ma temperaturę dużo po niżej 80*C?
    - co ma i w jaki sposób obieg podstawowy chłodziwa silnika do aktywności klimy na zimnym silniku (okres zimowy, jesień...) ?

    W momencie kiedy przedstawisz (wytłumaczysz) to zagadnienie sprawa będzie prosta i czytelna. Wszelkie pytania, problemy w temacie sterowania (automatyki), zależności w objawach występowania będą wlot jednoznaczne.
    Nie będzie potrzeby wymiany wszystkiego (czujniki, moduły, pompy...) po kolei i empirycznego "leczenia" ;), czy eliminowania podejrzanych do tzw. skutku.

    Kto wie? Kto napisze Panowie, znajdzie się Takowy...? ;) Ciekaw jestem...?


    Przepraszam za pytanie ale uważam że chyba jest na miejscu. Szczególnie tutaj, na Elektrodzie.pl :)
    Po to wszak jest Elektroda.pl ;)
    Uczy, rozwija, pomaga....

    Pozdrawiam serdecznie
    "serwek"
  • Poziom 20  
    serwek napisał:

    - dlaczego wentylator chłodnicy zasadniczej przy włączonym nawiewie na szyby chłodzi ciecz, która w obiegu otwartym ma temperaturę dużo po niżej 80*C?
    - co ma i w jaki sposób obieg podstawowy chłodziwa silnika do aktywności klimy na zimnym silniku (okres zimowy, jesień...) ?

    Każdy układ klimatyzacji tak funkcjonuje:

    wersja 1 - wentylatory włączają się na I bieg razem z włączeniem klimatyzacji,
    II bieg załącza się przy wzroście ciśnienia (np.≈15bar) w układzie klimatyzacji,
    pomiar ten realizuje czujnik ciśnienia

    wersja 2 - wentylatory włączają się na I bieg dopiero po osiągnięciu około 8-11bar,
    II bieg włącza się po osiągnięciu około 18bar
    pomiar ten realizuje czujnik ciśnienia

    wersja 3 - płynna regulacja obrotów wentylatorów wraz ze wzrostem ciśnienia,
    pomiar ten realizuje czujnik ciśnienia


    Są to przykłady poglądowe, koncerny samochodowe stosują różne warianty ale zawsze praca wentylatorów
    towarzyszy pracy klimatyzacji.Dlaczego - gdzieś się musi podziać ciepło odebrane z wnętrza pojazdu,
    jednocześnie wymuszając obieg powietrza przez skraplacz obniżamy ciśnienie w układzie klimatyzacji.

    Praca wentylatorów przy załączonej klimatyzacji nie ma nic do temperatury płynu chłodzącego.
  • Poziom 19  
    Spójrz na schemat dokładnie masz to pokazane ta chłodnica to skraplacz ,ale dotyczy układu klimatyzacji bo do tego jeszcze dochodzi chłodnica z układu chłodzenia silnika następnie może być ze skrzyni automatycznej ASB ,możne być ze wspomagania oraz wiele innych wymienników.

    Także w przednim pasie tych wymienników może być sporo.
    U siebie w samochodzie z układu klimatyzacji mam aż dwa wymienniki.

    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/klima.html
  • Poziom 38  
    serwek napisał:
    Witam
    Dzięki za odpowiedzi ;)
    Szacowni Koledzy "Miras-s", "Decybel91" czy mogli byście jako wybitni "Szpece" łopatologicznie i obrazowo wytłumaczyć wszem i wobec dlaczego cyt:"...Wentylatory się włączają gdy pokrętło na panelu jest w pozycji nadmuchu na szyby bo wtedy włącza się sprężarka klimatyzacji..."
    przykładowo wyjaśniając m.in :
    - dlaczego wentylator chłodnicy zasadniczej przy włączonym nawiewie na szyby chłodzi ciecz, która w obiegu otwartym ma temperaturę dużo po niżej 80*C?
    - co ma i w jaki sposób obieg podstawowy chłodziwa silnika do aktywności klimy na zimnym silniku (okres zimowy, jesień...) ?

    W momencie kiedy przedstawisz (wytłumaczysz) to zagadnienie sprawa będzie prosta i czytelna. Wszelkie pytania, problemy w temacie sterowania (automatyki), zależności w objawach występowania będą wlot jednoznaczne.
    Nie będzie potrzeby wymiany wszystkiego (czujniki, moduły, pompy...) po kolei i empirycznego "leczenia" ;), czy eliminowania podejrzanych do tzw. skutku.

    Kto wie? Kto napisze Panowie, znajdzie się Takowy...? ;) Ciekaw jestem...?


    Przepraszam za pytanie ale uważam że chyba jest na miejscu. Szczególnie tutaj, na Elektrodzie.pl :)
    Po to wszak jest Elektroda.pl ;)
    Uczy, rozwija, pomaga....

    Pozdrawiam serdecznie
    "serwek"


    Jak ciecz ma poniżej 80 stopni, to termostat powinien być zamknięty i wentylator nic nie chłodzi.
    Jak dajesz nadmuch na szybę, to w wielu autach włącza sie klima, żeby osuszyć powietrze. Z tego samego powodu w wielu autach nie możesz włączyć obiegu wewnętrznego przy ustawionym nadmuchu na szybę.
  • Poziom 9  
    witam powiedzcie mi tak po polsku bo umnie też jest ten sam problem chodzą na krótko a tak to sie nie załączają czujnik temperatury chyba sprawny ponieważ wskazuje temperaturę i moje pytanie jest takie co tak naprawde załancza te wentylki czy ten moduł czy czujnik czy jeszcze jest coś innego i jak to sprawdzić co jest popsute
  • Poziom 2  
    Witam,
    U mnie w Dodgu Caravanie z 2006 2.4B+LPG, mam też problem z wentylatorami. Włączają się kilka minut po uruchomieniu auta, przy zimnym silniku i wyłączają po rozgrzaniu silnika. Mechanik wymienił ten moduł sterujący, ale niestety nic to nie dało, dalej wentylatory wariują. Narazie trwa poszukiwanie przyczyn tego stanu rzeczy.
    Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć ? co mogłoby być przyczyną ?
    Pozdrawiam
    Sławek.