Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator o większym napięciu do samochodzika dla dzieci

vwrafi 03 Lis 2011 15:05 93223 65
  • #1
    vwrafi
    Poziom 9  
    Witam.

    Planuję zakup samochodzika dla dziecka. Samochodzik elektryczny ( albo quad, skuter ). Większość tych tanich na Allegro na które mnie stać to konstrukcje które jako źródło zasilania używają akumulatorów 6V. Niestety według mnie są one za wolne ( ok. 3km/h ). Czy można do tych silników podłączyć akumulator np. 7,5V albo 9V tak aby wzrosła moc silnika ? Analogicznie czy do samochów tych droższych które już są na 12V można podłączyć akumulator 18V ? Czy silnik się nie spali ?

    I jeszcze jedno pytanie. Do tych samochodów są dołączone ładowarki które ładują np. akumulator 6V/4,5AH w 12 godzin. Jaką musiałbym kupić ładowarkę ( jakie parametry ) żeby ładowanie następowało w ciągu 2-3 godzin ( akumulatory są żelowe więc wiem że musi być ładowarka procesorowa ).
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #2
    karolark
    Poziom 41  
    Na to pytanie to można odpowiedzieć jak zobaczysz na jakie U jest silnik ? jeżeli są 6V to niestety nie można :cry:
  • #3
    vwrafi
    Poziom 9  
    Tak, silnik jest oryginalne sprzedawany z akumulatorem 6V. Więc nie da rady wstawić akumulatora o większym napięciu ?
  • #4
    karolark
    Poziom 41  
    To że aku jest 6V to nie znaczy że silnik jest na 6V - może celowo podają niższe U aby ograniczyć szybkośc ? I nie bawić się w przekładnie :-) ale to moje gdybanie .
  • #5
    vwrafi
    Poziom 9  
    Chyba ma pan rację. Znalazłem teraz taki opis w aukcji :

    2x silnik DC 6 - 12V, 20-45W
    2x akumulator 6V 10Ah

    A więc rozumiem że ten silnik przyjmie napięcie od 6 do 12 Volt. Celowo w takim razie włożono akumulatory 6V żeby ograniczyć prędkość. Czy w takim do takiego silnika dokupić następne akumulatory i połączyć je szeregowo/równolegle aby zwiększyć napięcie/pojemność ?
  • #6
    mungo
    Poziom 18  
    Albo tak jak pisze 2x akumulatory 6V już są połączone szeregowo i na silnik dają 12V.
  • #7
    vwrafi
    Poziom 9  
    Witam ponownie. Kupiłem w końcu samochód z dwoma silnikami 12V i do tego 2 akumulatory po 6V każdy. Kupiłem również osobno ładowarkę 12V. Czy ktoś wie jak mam teraz ładować te akumulatory bez wyjmowania z samochodu ? ( nie posiadam oryginalne ładowarki ) Czy powinienem je spiąć jakoś i wyprowadzić kable do ładowarki ? Np. czerwony kabel z jednego akumulatora podłączyć do czerwonego kabla z drugiego akumulatora i razem podłączyć do czerwonej klamry od ładowarki ?

    Akumulator o większym napięciu do samochodzika dla dzieci
    Akumulator o większym napięciu do samochodzika dla dzieci
  • #8
    Cowboy zagrabie
    Poziom 28  
    Dwa silniki 12V spinasz równolegle , dwa akumulatory 6V spinasz szeregowo,tzn : (+)jednego akumulatora spinasz z (-) drugiego mostkiem, tworząc ogniwo 12V . Ładowarkę podpinasz do pozostałych zacisków. Czarny (-) , czerwony (+). Warunek!! akumulatory Z "jednej parafii" tzn tej samej pojemności, tym samym oporze własnym. W innym przypadku jeden zawsze będzie niedoładowany.
    Pamiętaj również że zmieniając połączenie aku, na szeregowe skracasz o połowę i tak krótki czas, pracy zabawki.
  • #9
    vwrafi
    Poziom 9  
    Tzn. one już są podpięte, tak było fabrycznie zrobione. Czyli połączenie między aku i silnikami już jest. Problem w tym tylko, że nie mam oryginalnej ładowarki. Kupiłem osobno ładowarkę do aku żelowych. Ta ładowarka ma takie szczypce jak na zdjęciu. Drugie zdjęcie to również moje zdjęcie środka samochodu ( a więc widać na nim 2 aku i 2 silniki ). Teraz właśnie nie wiem jak podpiąć te szczypce do tych akumulatorów.
  • #10
    dominik3004
    Poziom 14  
    Witam!

    Jeśli akumulatory są już podpięte szeregowo i do silników dociera 12V, to podłączenie ma być takie:
    Akumulator o większym napięciu do samochodzika dla dzieci
    Jeśli się mylę, to poprawcie mnie.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #11
    Cowboy zagrabie
    Poziom 28  
    Jest tak jak ma być.
  • #12
    marekzi
    Poziom 38  
    Pomijając inne względy, te samochodziki to chińszczyzna i stosuje się tam tanie, byle jakie elementy, w tym przekładnie - maleńkie, zrobione z plastiku, które "ledwo zipią", podczas jazdy na nominalnym aku jęczą i zawodzą. Zwiększenie napięcia (mocy silnika) na pewno im bardzo skróci żywot.
    Poza tym dla malucha większe prędkości są niebezpieczne.
  • #13
    luke666
    Poziom 33  
    marekzi napisał:
    podczas jazdy na nominalnym aku jęczą i zawodzą. Zwiększenie napięcia (mocy silnika) na pewno im bardzo skróci żywot.

    Zgadza się, wyższe napięcie spowoduje większe naprężenia mechaniczne i zaraz polecą zęby w przekładni.
  • #14
    vwrafi
    Poziom 9  
    Super dzięki za wszystkie odpowiedzi. Akumulatory się ładują. Martwi mnie tylko jeden fakt. Otóż ja kupiłem ten samochód używany jako komplet z akumulatorami, ale bez ładowarki. Ładowarkę kupiłem osobną, ta co widać na zdjęciu powyżej. Ładowarka ładuje akumulatory połączone tak jak piszecie, ale niestety nie pokazuje kiedy są puste a kiedy naładowane.

    Normalnie wedłgu instrukcji powinno być tak. Podłaczamy ładowarkę do aku wyładowanych, pokazuje się czerwono dioda i aku się ładują. Gdy są naładowane zapala się zielona dioda. U mnie niestety po podłączeniu do rozładowanych akumulatorów i tak świeci się zielona dioda. Dopiero jak włącze TRYB NAPRAWCZY w ładowarce, to świeci się czerwona dioda, ale nie zmienia się na zieloną nawet po ładowaniu przez 14 godzin w tym trybie REPAIR MODE.

    Czy brak pokazywania czy aku są pełne czy puste ( tzn. czy się ładują czy nie ) jest związane z tym że jest mostek ? Czy jak kupię jeden aku ale od razy 12V bez mostków, to jest szansa że ładowarka pokaże że się ładują i kiedy są pełne ?
  • #15
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    vwrafi napisał:
    Czy brak pokazywania czy aku są pełne czy puste ( tzn. czy się ładują czy nie ) jest związane z tym że jest mostek ? Czy jak kupię jeden aku ale od razy 12V bez mostków, to jest szansa że ładowarka pokaże że się ładują i kiedy są pełne ?


    To czy mostek jest czy też nie nie ma znaczenia dla obserwowanego objawu, natomiast taki objaw może występować przy zużytych akumulatorach - sugeruję sprawdzić ją na akumulatorze co do sprawności którego nie ma wątpliwości.
  • #16
    Wojtek.zse
    Poziom 31  
    vwrafi napisał:
    Witam ponownie. ...


    Akumulator o większym napięciu do samochodzika dla dzieci


    Witam.
    Czy mi się tylko wydaje czy na zacisku lewego akumulatora nie ma konektora tylko są "gołe" druty owinięte o zacisk ?
  • #17
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Wojtek.zse napisał:
    Czy mi się tylko wydaje czy na zacisku lewego akumulatora nie ma konektora tylko są "gołe" druty owinięte o zacisk ?


    Mnie się też tak, wydaje, na prawym zacisku zaś widać lutowanie. Generalnie tam jest więcej "poszewcowane" - łączenia przewodów itd.
  • #18
    vwrafi
    Poziom 9  
    Tak, macie rację. Widocznie ta osoba co mi go sprzedała już wcześniej coś tam grzebała ( pewnie wymiana akumulatorów ). Ja właśnie zamówiłem akumulator 12V 7AH. A więc te dwa małe wywalę i włożę jeden duży.

    A czy myślicie że to lutowanie i łączenie co jest teraz wpływa jakoś na pracę całego układu ?
  • #19
    Wojtek.zse
    Poziom 31  
    Ma wpływ, więc dla poprawnego działania zainwestuj jeszcze w kilka konektorów i zrób to jak należy.
  • #20
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    vwrafi napisał:
    A czy myślicie że to lutowanie i łączenie co jest teraz wpływa jakoś na pracę całego układu ?


    Lutowanie końcówek akjumulatora może zagrozić jego szczelności, zaś połączenia przewodów przez ich skręcenie mogą mieć losowo zmienną rezystancję.
    Reasumując - przewody ze sobą lutujemy a do akumulatorów podłączamy przy pomocy końcówek konektorowych.
  • #21
    Cardesigner
    Poziom 15  
    Odkopię temacik...autor nie odpisał jak mu poszło.

    Ja mam do szanownych kolegów następujące pytanie, zakupiłem motorek 6V MOdel 3188 30W(teoretycznie) niestety motorek rozczarował mojego synka gdyż jest niewiele szybszy od poprzedniego 2x mniejszego motorka i dodatkowo ledwo wciąga sie pod wzniesienia przy wjazdach na chodniku :( (dziecko 3,5 roku 15 kg na pokładzie).

    Wykonałem więc następującą przeróbkę dołożyłem kolejny aku 6V połączyłem oba mostkiem i mam 12V na silniczku.Teraz prędkość i moc są aż za duże motorek boksuje kołem przy starcie i śmiga jak szalony.

    Czy jest możliwość zastosowania potencjometru?
    Motorek przystosowany jest do zamontowania 2 silniczka z napędem na drugie koło czy taki zabieg ma sens?

    Jak przerobić podłączenie żeby mieć możliwość przełączania przełącznikiem trybu podłączenia akumulatorów szeregowo bądź równolegle? Motorek posiadał by wtedy teoretycznie 2 biegi.

    I jeszcze jedno pytanie jak ładować spięte akumulatory? ładowarką 6V czy 12V?

    Dodam że kiepsko znam sie na elektronice,więc najlepiej jakby jakiś schemacik się pojawił :)
  • #22
    wceko
    Poziom 10  
    Cardesigner

    U ciebie jest podobna sytuacja jak u kolegi vwrafi. Silnik zapewne z przekładnią.
    Jeśli chodzi o ten "potencjometr" to jeśli już byś się decydował na regulację obrotów silnika, to najlepszym wyjściem będzie regulator PWM.

    Dodanie drugiego silnika, na drugie koło, nie jest w cale złym pomysłem. Wtedy pod tą górkę cały motorek by sobie raczej w miarę dawał radę i może odpadł by problem boksowania kół przy starcie na 12V.

    Tylko zadajmy sobie pytanie, czy nie lepiej zadbać o bezpieczeństwo naszej pociechy? Dziecko w wieku 3,5 lat nie wie jeszcze co jest złe, a co dobre, wystarczy chwila nieuwagi, ulica... i nieszczęście gotowe. Do tego dochodzi problem omawiany wyżej z przekładniami, które na pewno nie pozostaną obojętne na podwyższenie obrotów.

    Opisz może specyfikacje silników, które tam siedzą.
  • #23
    vwrafi
    Poziom 9  
    No ja kupiłem jeden aku 12V i teraz tak działa. Samochód jest szybki, tylko ładowanie trwa wieczność. Tzn. całą noc trzeba ładować. Chyba moja ładowarka jest do niczego. Ale jak patrzyłem na filmiki na youtube tych samochodzików z Allegro, to ten mój to chyba jakaś Formuła 1. Jak wciśnie się pedał gazu to samochód aż wyrywa do przodu. Szkoda tylko że córka nie lubi na nim jeździć i się samochód kurzy, jedynie jak kuzynowstwo przyjeżdża to mają frajdę :(
  • #24
    wceko
    Poziom 10  
    Jak masz prostownik, to ustaw na minimum ok. 0,1 A i też pójdzie.
  • #25
    Cardesigner
    Poziom 15  
    Dziecko jest bezpieczne...nie jeździ po "normalnej" ulicy,to osiedlowy zaułek ruchu brak,poza tym właśnie dlatego chciałbym przełącznik regulujący pracą akumulatorów równolegle/szeregowo ale schemat podesłał mi kolega z pracy :) przy zamontowaniu 2 aku i 12V na silnik trzeba prawie biegać za motorkiem.

    Niestety nie mam specyfikacji silnika,na silniczku nic nie ma.
    Na allegro są identyczne napędy(przekładnia + silnik) i tam motor jest 6V 18W 4400RPM lub 6V 18W 12000RPM zastanawiam się nad kupnem 2 takich napędów,porządnego akumulatora 12V i drobnej przeróbki...:)

    Kupiłbym goły silniczek,są np takie 6-12V 20W-40W 9000RPM ,ale nie wiem czy będzie pasował. Gdyby ktoś miał taka wiedze .....

    Dodano po 1 [minuty]:

    A czy koledzy więdzą jak ładować akumulatory spięte w szereg 6V x2.
    Ładowarką 6V czy 12V?

    Dodano po 23 [sekundy]:

    Na razie ładuje osobno.
  • #26
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Cardesigner napisał:
    A czy koledzy więdzą jak ładować akumulatory spięte w szereg 6V x2.
    Ładowarką 6V czy 12V?


    Oczywiście że 12V.
  • #27
    bigitch
    Poziom 12  
    ja tylko odkopie temat , u mnie jest na silnikach 6v w samochodzie na 12v 2x6v i na tym zestawie jeździł jak żółwik myślałem ze sie załamię dokupiłem dwa akku po 12v razem 24v i teraz to trzeba za nim biegać, wiec można dać spokojnie 2x więcej, oczywiście nie ma róży bez kolców:
    - trzeba dac grubsze kable bo sie grzeja, a moze to nie wina kabli jeszcze sie nie spaliły a jeździ już od zeszłych wakacji,
    - przekładnie sie szybko psuja , bo w środku sa ze zwykłego plastiku, tym razem dałem do tokarza i zamieniam tryby na metalowe, lub z teflonu nie wiem jeszcze dokładnie jakie zrobi
    - co do bezpieczeństwa, nie jest to bezpieczne rozwiązanie, wiec tylko dzieci moga jeździć na zamkniętych placach , torach bo to za duza prędkość ( i to pod nadzorem)
    Akumulator o większym napięciu do samochodzika dla dzieci
  • #28
    piniu73
    Poziom 9  
    witam jeżdżę na wózku inwalidzkim elektrycznym o prędkości 10km/h a chciałbym by wózek jeżdził szybciej , czy ktoś potrafiłby mi doradzić bądz zrobić to?
    dzodam ,że sa dwa akumulatory 12 v a silniki 24v czy w nie wiem jak to pisać
  • #30
    karolark
    Poziom 41  
    Tak jak wyżej zmiana układu napędowego większa prędkość większy pobór prądu -większe akumulatory - lepsze hamowanie więc może tu chodzić o kompletną przebudowę wózka :-(