Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[PCB] Ciągłe podżeranie ścieżek

03 Lis 2011 20:03 1104 3
  • Poziom 17  
    Witam, od jakiegoś czasu nie mogę wykonać poprawnie płytki metodą żelazkową, mam problem z podżeraniem ścieżek. Wcześniej robiąc nawet nie przykładając się zbytnio do tego, bez dokładnego czyszczenia itp. wychodziły elegancko. Nie wiem czym to może być spowodowane. Po odprasowaniu i wytrawieniu, jeszcze przed zmyciem tonera trzyma on się dobrze, ma wyraźne krawędzie. A po zmyciu, ścieżki są pofalowane i cienkie, z 16mils zostaje z połowa tego. Tak jakby kwas podżerał pod ten toner. Może to wina laminatu? A może toner dobrze nie kryje, chociaż wizualnie jest ok. Ktoś się spotkał z tym problemem?
  • PCBway
  • Poziom 31  
    Prawdopodobnie jest to wina tonera. Możesz też za długo podgrzewać płytkę.
  • PCBway
  • Poziom 16  
    kwas nowy czy stary ?? u mnie pierwsza płytka w nowym kwasie wyszła brzydko :( ale kolejne już lepiej ale dłużej leżakowały :P

    być może tak jak kolega pisze może toner nowy gorszej jakości, w ustawieniach może być oszczędność tonera włączona czyli mniej idzie i cieńsza warstwa.
    Na logikę jak masz nowy laminat i grubą warstwę miedzi to po wyżarciu na krawędzi (toner i była warstwa miedzi) kwas może podżerać miedz na zboczu pod tonerem i dlatego tak wychodzi :/ ale to tylko takie rozumowanie
  • Poziom 17  
    Najpierw robiłem to na kwasie lekko "przechodzonym", a wczoraj wziąłem nówkę. Dzisiaj zrobiłem kolejne podejście. Wydruk zrobiłem na innej drukarce (hp1020), wcześniej na hp1200. Laminat także użyłem inny. Efekt ten sam,lipa. Jedyny wspólny element to papier, użyłem taki nie do końca kredowy, bardziej szorstki był, lecz przenosił toner bez problemu, a po odmoczeniu na tonerze był jak zawsze nalot papieru. Jutro spróbuje na papierze ze źródła gdzie nie miałem takich problemów i zobaczymy.