Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kiira EV - pierwszy w Ugandzie samochód elektryczny prezentują studenci

piokrza 04 Lis 2011 19:22 3195 11
  • Kiira EV - pierwszy w Ugandzie samochód elektryczny prezentują studenciKiira EV, to pojazd elektryczny typu plug-in zaprojektowany przez studentów z Uniwersytetu Makerere w Ugandzie. Lokalne media ogłosiły Kiirę pierwszym samochodem EV wyprodukowanym kiedykolwiek w kraju leżącym w samym centrum Afryki. We wtorek, po blisko trzech latach pracy nad projektem, dwumiejscowy pojazd pomyślnie przeszedł pierwszy test, osiągając prędkość 65 km/h, oraz jazdę po terenach o nachyleniu do 55 stopni. Paul Isaac Musasizi, który nadzorował projekt, twierdzi że Kiira jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 150 kilometrów na godzinę, a jej zasięg wyniesie 80 kilometrów. Poza układem kierowniczym i kilkoma innymi akcesoriami, wszystkie inne części zostały zaprojektowane i wyprodukowane w kraju.

    Być może ważniejszym od specyfikacji technicznej Kiiry, jest to co nowy EV oznacza dla Ugandy. "Kiedy rozpoczynaliśmy projekt, chcieliśmy pokazać że Uganda ma tak samo zdolne talenty jak Stany Zjednoczone czy Niemcy" powiedział Musasizi w wywiadzie dla Uganda Daily Monitor. "Teraz gdy jest już skończony, spodziewamy się i chcemy by się sprzedał". A więc dopiero się okaże czy Kiira wejdzie do produkcji, ale Musasizi zapowiedział że jego zespół pracuje już nad kolejnym pojazdem elektrycznym. Tym razem mini-bus EV z 28-miejscami dla pasażerów EV miałby znaleźć zastosowanie w transporcie publicznym. Podkreśla zarazem, że chce przyczynić się do rozpowszechniania zielonych technologii w jego kraju.

    Źródło: http://www.monitor.co.ug/News/National/-/688334/1265870/-/bhek70z/-/
    O autorze
    piokrza
    Poziom 27  
    Offline 
    piokrza napisał 1413 postów o ocenie 142, pomógł 3 razy. Jest z nami od 2007 roku.
  • #3
    Brutus_gsm
    Poziom 25  
    leonow32 napisał:
    Czemu te współczesne samochody elektryczne to takie badziewie? Kto będzie chciał się wlec 65km/h przez zaledwie 80km?
    Nikt. I właśnie o to chodzi. Potentaci naftowi nigdy nie pozwolą na wprowadzenie na rynek samochodów, które całkowicie obejdą się bez benzyny/ropy i będą porównywalne z tymi konwencjonalnymi. Przemysł naftowy straciłby miliardy dolarów, jeśli nie więcej. Już od dawna istnieje technologia, która mogłaby z powodzeniem zastąpić silniki benzynowe. Już dobrych kilka lat temu powstało kilka prototypów różnych firm, które dościgały normalne samochody. Ale o każdym słuch zaginął. Przykład podałeś sam, ale jest ich więcej.
  • #4
    Tomasz.W
    Poziom 35  
    Brutus_gsm napisał:
    ....Już od dawna istnieje technologia, która mogłaby z powodzeniem zastąpić silniki benzynowe....
    A jakiś przykład ?
    Chodzi oczywiście o możliwość produkcji seryjnej przy zachowaniu sensownych kosztów, a nie o laboratoryjne mrzonki czy też systemy testowe.
  • #5
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #6
    Pi111
    Poziom 20  
    Oficjalne nagrania z prezentacji wersji Beta Modelu S
    Tesla Motors opublikowała kilka dni temu nagrania z prezentacji wersji Beta Modelu S, która miała miejsce na przełomie września i października (wcześniejszy wpis). Na trzech pierwszych załączonych poniżej filmikach Elon Musk, Tesla CEO, omawia poszczególne elementy związane z bezpieczeństwem, osiągami oraz wnętrzem auta. Czwarte nagranie to rozmowy z klientami, którzy zarezerwowali już Model S i odbyli pierwszą jazdę próbną (na razie jako pasażerowie).

    Jak trafnie zauważa Musk, na świecie istnieje pewna grupa dziennikarzy i ekspertów, którzy wręcz nie chcą, aby Model S istniał (rzecz tyczy się także ogólnie samochodów elektrycznych). Wiele wskazuje jednak na to, że Model S nie tylko powstanie, ale będzie także najlepszym samochodem w swojej klasie (niezależnie od napędu), uzyskując najwyższe oceny bezpieczeństwa w każdej kategorii, charakteryzując się bardzo dobrym przyspieszeniem i doskonałym prowadzeniem oraz dużym zasięgiem. Także wnętrze auta naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami bardzo często wyprzedza propozycje firm o ugruntowanej pozycji na rynku.

    Podczas prezentacji wnętrza Musk zdradził, że największy pakiet akumulatorów gromadzi około 85 kWh energii, co przy deklarowanym nominalnym zasięgu około 480 km oznacza zakładane zużycie energii na poziomie 17,7 kWh/100 km.

    http://www.samochodyelektryczne.org/oficjalne_nagrania_z_prezentacji_wersji_beta_modelu_s.htm
  • #7
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #8
    wonz
    Poziom 11  
    Było nawet Cinquecento Elettra i Seicento Elettra.
  • #9
    tpl
    Poziom 19  
    Panowie, ja trochę inaczej widzę przyczynę nie wprowadzania do salonów aut elektrycznych.
    Na przejechanie odcinka 100 km potrzeba ok. 15kW/h energii.
    Żadne państwo nie jest przygotowane energetycznie na taki wzrost poboru energii.
    Dopóki będzie ropa, dopóty ev będą w fazach kosmicznie cennych prototypów.
  • #10
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #11
    tpl
    Poziom 19  
    W moim gospodarstwie zużywa się ok 200kWh energii elektrycznej miesięcznie.
    Samochodem w ciągu miesiąca ponad 2500 km, więc co by było gdyby nagle tak z dnia na dzień zużycie energii elektrycznej w ciągu miesiąca wzrosło do 600kWh. I podobnie w każdym gospodarstwie? Czy elektrownie maja taki zapas mocy?
    Pi111 w poście #6 podał zużycie na 100 km.
    Ja jestem przeciwnikiem silników spalinowych do napędu pojazdów, ale realnie patrząc zdążymy się zestarzeć nim prawdziwe ev na stałe zagości na naszych drogach.
  • #12
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto