Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ducato JTD 3.0 '08 P0104 i P0105

bartek_j 04 Nov 2011 19:49 15772 19
  • #1
    bartek_j
    Level 35  
    Ducato JTD 3.0 '08
    W sterowniku silnika błędy P0104 i P0105 czyli "przepływomierz wysoki sygnał" i "czujnik ciśnienia doładowania wysoki sygnał". Czytane CDIFem. Błędy stałe, po wykasowanie pojawiają się zaraz po przekręceniu kluczyka, bez odpalania silnika - dziwne.
    Czek się NIE świeci. Lampka sprawna, bo zaświeca się przy spowodowaniu innych błędów.
    W parametrach ciśnienie doładowania i wydatek powietrza podążają za wartościami wymaganymi, czyli OK. Niestety nie pokazuje napięcia z czujników, a szkoda...
    Silnik ma moc, tylko stawia zasłonę dymną.
    Przepływka i czujnik ciśnienia podmieniane i sytuacja bez zmian..

    Sugestie mile widziane ;)
    Schemat sterowania silnikiem też....
  • Helpful post
    #2
    colin555
    Level 27  
    a tam jest ten z iveco motor SOFIM?
  • Helpful post
    #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdź wiazke i zasilanie i sygnały czujników. Podejzewam zwarcie w wiazce.
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    colin555: Tak, to motor iveco..

    fuelinyourblood: też myślę o wiązce, ale sygnały wyglądają OK. Co ciekawe, wiązka ponoć była już wymieniana.. Ale schematu nie mogę to tego znaleźć.. Poratuje ktoś ? ;)
  • Helpful post
    #5
    colin555
    Level 27  
    nie ma takich kodów błędów jak podałeś

    natomiast wiązka przeciera sie w tej obudowie plastikowej przy wtryskiwaczach, na jej rogach - czujnik ciśnienia jest na kolektorze - idz od jego złącza do tej obudowy - tam jest przetarta

    Lokalny P0100 Przepływ zbyt duży
    Lokalny P0100 Przepływ zbyt mały
    Lokalny P0100 Niezgodność sygnału
    Lokalny P0101 Przepływ EGR zbyt duży
    Lokalny P0101 Przepływ zbyt duży
    Lokalny P0103 Przepływ EGR zbyt mały
    Lokalny P0103 Przepływ zbyt mały
    Lokalny P0103 Niezgodność sygnału
    Lokalny P0103 Przepływ zbyt duży
    Lokalny P0110 Zwarcie z + albo przerwany obwód
    Lokalny P0110 Zwarcie z masą
    Lokalny P0111 Niezgodność sygnału
    Lokalny P0120 Zwarcie z + albo przerwany obwód
  • #6
    bartek_j
    Level 35  
    Dzięki colin555, może ten CDIF coś kłamie z tymi błędami.
    Ciekawe czy by Peżot Planet tego nie złapał.. W sumie chyba Boxer II to jest to samo. Aż z ciekawości spróbuję..
    Mógłbyś jeszcze ten fragment schematu z przepływką wrzucić ? :D
  • Helpful post
    #7
    colin555
    Level 27  
    boxer 3
  • Helpful post
    #8
    decybel91
    Level 41  
    Can switcha musiałbyś spróbować do PP.
  • #9
    bartek_j
    Level 35  
    Co z tym CAN switchem ? Nie łąpię ;)
    Chodzi o to żeby w gniazdku kabelki zamienić czy co ?

    EDIT: OK, już wyguglałem sobie. To takie pudełeczko za 400 zeta które się wpina pomiędzy auto a Peżot Planeta. Umożliwia pogrzebanie w Fiatach różnych które powstały przy współpracy z PSA.. Ciekawe ;)
  • #10
    bart289
    Level 9  
    witam. Mam podobny problem. Czy ktoś znalazł już rozwiązanie? U mnie czasami jest problem z odpaleniem ale jak zapali to silnik pracuje równo na wolnych obrotach tylko jak dodaje gazu tozaczyna się dławić, kopcić i ciężko się rozkręca. Komputer pokazuję błąd P0104. Wiązki sprawdzone, przepływomierz nowy z BOSCHA. Pomocy!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam że założony jest inny przepływomierz tzn. orginalnie był 0281002763 ale według katalogów zamiennikiem jest 0281002764 i taki teraz mam. Czy jest różnica między nimi?
  • #12
    krzakx
    Level 10  
    Witam,
    bart289 powiedz prosze w jaki sposob rozwiazales problem?
  • #17
    ice
    Level 12  
    Witam kolegów. Mam problem z Boxerem 3.0 hdi 2008r. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu, szczególnie na niższych obrotach kopci trochę na czarno. Poza tym wszystko ok. Błędów brak, moc jest. Piszą fachowcy na forach że trzeba popatrzeć na parametry bieżące - tylko gdzie takiego fachowca znaleźć w okolicy Sosnowca, Dąbrowy górniczej, Katowic, Bytomia, żeby nie wymieniał w ciemno wtrysków, egr-a, przepustnicy itp. Forumowicze piszą o setkach, tysiącach złotych wydanych i dalej auta kopcą. Proszę o info na priv lub na forum o warsztacie w mojej okolicy, który byłby w stanie w miarę trafnie zdiagnozować usterkę i nie "zedrzeć". Z autopsji wiem że takie rzeczy to w erze ale może jednak się uda...
  • #18
    ice
    Level 12  
    Witam jeszcze raz i proszę o polecenie jakiegoś kumatego warsztatu.
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Witam, u mnie jest tylko P0105 i nie mogłem go skasować a teraz kasuje. Jak odepnę wtyczkę od tego czujnika to mam błąd czujnik ciśnienia doładowania sygnał za wysoki, ale P0105 to jest czujnik ciśnienia rury dolotowej (sygnał nieprawidłowy).
    Czy błąd P0105 dotyczy czujnika w kolektorze ?

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Silnik 2.3jtd bez dpf.
  • #20
    kubas10
    Level 25  
    colin555 wrote:
    nie ma takich kodów błędów jak podałeś

    natomiast wiązka przeciera sie w tej obudowie plastikowej przy wtryskiwaczach, na jej rogach - czujnik ciśnienia jest na kolektorze - idz od jego złącza do tej obudowy - tam jest przetarta

    Lokalny P0100 Przepływ zbyt duży
    Lokalny P0100 Przepływ zbyt mały
    Lokalny P0100 Niezgodność sygnału
    Lokalny P0101 Przepływ EGR zbyt duży
    Lokalny P0101 Przepływ zbyt duży
    Lokalny P0103 Przepływ EGR zbyt mały
    Lokalny P0103 Przepływ zbyt mały
    Lokalny P0103 Niezgodność sygnału
    Lokalny P0103 Przepływ zbyt duży
    Lokalny P0110 Zwarcie z + albo przerwany obwód
    Lokalny P0110 Zwarcie z masą
    Lokalny P0111 Niezgodność sygnału
    Lokalny P0120 Zwarcie z + albo przerwany obwód


    Są takie błędy a na pewno P0105 bo ja sczytałem to Gutmannem Mega Macsem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przedzwoniłem także te 4 przewody od czujnika w kolektorze do EDC i jest wszystko ok. Chciałem wyjąć czujnik to się śrubka urwała.