Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Koparko- spycharka Białoruś kłopoty hydrauliczne

soll 04 Nov 2011 22:21 30436 37
  • #1
    soll
    Level 2  
    Witam, wszystkich posiadaczy koparko spycharki Białoruś. Jestem od ponad roku posiadaczem tego sprzętu kupiłem (okazyjnie ) trupa za 3tyś od znajomego mojego ojca a chciałem kopać staw, ponoć miała być trochę uszkodzona coś ze skrzynią bo nie jeździła sama ale silnik extra i faktycznie odpalił.
    Dumny po zakupie zacząłem szukać mechaniora i znalazłem obiecał zrobić cacko za 10tyś + części i tak : rozebrał całą w drobny mak została tylko obudowa skrzyni biegów na kołkach. Wymienił połowę części na nowe potulejował i pomalował, wydałem na cacko ponad 30tyś zł, czekałem na cacko prawie 7miesięcy było pięknie dopóki nie zacząłem kopać i wtedy się zaczęło;
    Najpierw zaczęły pękać przewody (wszystkie były dorabiane nowe) po przewodach zaczęły puszczać uszczelniacze w siłownikach więc wszystko było wymieniane na nowe oryginalne i jak to przestało to stała się rzecz niepojęta dla mojego mechaniora, który już się poddał i nie wie co to ani żaden znany znachor miejscowy, mianowicie podczas podnoszenia lub opuszczania podpór lub pługa zaczyna mi się ruszać tylna łyżka i to w pozycjach końcowych jak już pług czy podpora są maksymalnie wysunięte a przy okazji puszczają uszczelniacze w rozdzielaczach tylnych pod dźwigniami aż olej tryska po twarzy. Mechanior szukał winy regulując zawory ciśnieniowe, czyszcząc je odpowietrzał układ hydrauliczny, kazał kupić nowy rozdzielacz do pługa i podpór i kupiłem dało to tyle że podczas opuszczania pługa czy podpór nie dzieje się to płynnie tylko gwałtownie a problem nie znikł, zato znika mi z oczu mechanior. Koparka stała całe lato bo już mi puściły nerwy i dzisiaj przypadkiem trafiłem na ten profil więc jeżeli ktoś miał podobny przypadek lub potrafi zdiagnozować chorobę lub ma namiar na mechanika co ma pojęć to proszę o podpowiedz.
    Jeszcze jedna sprawa mój mechanior zamieniał przewody podczas remontu bo nie mógł sobie poradzić z obrotem zerwał łańcuch a siłowniki nie pracowały odpowiednio po remoncie łapy i pług odwrotnie się podnosiły niż wcześniej czyli zamiast do góry to do dołu i tak jest nadal, czy to ma znaczenie .
    Wszystkim z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • #3
    soll
    Level 2  
    Jerry 1960 bardzo dziękuję za podpowiedz i w wekend podłubię przy moim cacku :-) Pozdrawiam.
  • #5
    soll
    Level 2  
    Witam ponownie wszystkich normalnie mam już teraz za punkt honoru zrobienie mojego trupa!!!! Zamieniłem ostatnio tylne rozdzielacze z góry na dół dla sprawdzenia i to samo się dzieje ze schematu wszystko wygląda dobrze lub ja nie mogę odczytać więć mam wielką prośbę czy może ktoś komu działa koparka może zrobić kilka zdjęć przewodów hydraulicznych i mi podedsłać hętnie nawet zapłacę wcześniej na konto lub po jak kto woli ewentualnie może jest możliwość podjechania i sam bym zrobił mieszkam w Mazowieckim 503-079-557 z góry dziękuję. Inaczej nie widzę musiał mi coś ten paprak pomieszać byłem nawet u byłego właściciela i zarzekał się że do końca nic takiego się nie działo że nie jeżdziła ale kopała dobrze..
  • Helpful post
    #6
    Widur
    Level 13  
    Witam,

    Kolego soll, białoruśka to w sumie prosta maszyna ale przewody hydrauliki to prawdziwy labirynt. Ze zdjęć ciężko będzie dojść co i jak. Liczę, że to Ci pomoże:

    Koparko- spycharka Białoruś kłopoty hydrauliczne

    To jest 60 strona katalogu części do EO-2621A.
  • Helpful post
    #7
    kaiespe
    Level 11  
    kolego soll,
    jeśli jeszcze dalej śledzisz ten wątek to powiedz czy masz wersje bułgarską czy radziecką
    ja mam Bułgara a sąsiad radziecka.
    ja po wymianie rozdzielacza miałem gwałtowne ruchy siłowników i do tego był problem ze przy podnoszeniu pługa do góry najlierw mi opadł a potem się podnosił.

    ale jak sie odezwiesz to Ci moge coś podpowiedziec co u mnie się działo i jak to naprawiłem
    u mnie dużo złego robiło kiepskie uszczelki na kostce z tyłu pod rozdzielaczem.

    ale ja mam bułgara
  • #8
    z_polak
    Level 10  
    Witam wiecie gdzie kupić uszczelnienia na wieżę obrotu (ochrona łożysk)
  • #9
    agrozet
    Level 11  
    Czy regulator ciśniena obrotu wieży z wersji budowlanej można założyć do wersji rolniczej
  • Helpful post
    #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego zawór ciśnieniowy ustawiony w kosmos i Ci rozwali węże a póżniej pompe i wymieszasz oleje hydrauliczny z olejem tylnego mostu.
  • #11
    Scanfix
    Level 13  
    Witam!

    Jesli chodzi o koparki białoruś to mogę Ci kolego pomóc, pisz na priv to obgadamy szczegóły krok po kroku jeśli Cię to nadal interesuje. Układ hydrauliczny tej maszyny jest dość ciekawy ale dla mnie (na co dzień naprawiam układy hydrauliczne maszyn typu wtryskarki) w sumie dość prosty i przestrzegając kilku zasad można łatwo zdiagnozować gdzie jest problem.

    Dla innych szukających informacji: przed wszelkim czyszczeniem, regulowaniem zaworu przelewowego w rozdzielaczu trzeba w układzie zamontować manometr z dławikiem. Bez tego takie działanie powoduje najczęściej objawy jakie opisano powyżej czyli błędne ustawienie zaworu który otwiera się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Powoduje to uszkodzenie uszczelnień siłowników, pękanie węży i uszkodzenie uszczelnień pomp. Manometr z dławikiem - bo bez tego przy uderzeniach ciśnienia szybko uszkadza sie manometr.
    Następna kwestia to rozdzielacz w białoruśkach, do wersji rosyjskiej są dostępne w handlu 4 różne typy rozdzielacza które zewnętrznie wyglądają identycznie ale różnią się symbolem i zasadą działania i to dość znacznie, to też częsta przyczyna problemów po zmianie na nowy ale nie konieczne właściwego typu...
    Osobna kwestia to ustalenie typu koparki, można z grubsza wyróżnić następujące typy:
    - wersja rolnicza (ramie składa się nad kabinę i opiera o wspornik nad silnikiem) nośnik ciągnik JUMZ;
    - wersja budowlana EOxxxx czyli budowlana osprzęt rosyjski można poznać po owalnym kształcie zbiornika oleju hydraulicznego i zaokrąglonym kształcie przystawki pomp po lewej stronie skrzyni biegów, nośnik ciągnik JUMZ silnik D65;
    - wersja budowlana osprzęt bułgarski czyli BXxxxx - można poznać po kanciastym kształcie zbiornika oleju i kanciastej przystawce z pompami , nośnik ciągnik JUMZ silnik D65;
    - wersje pozniejsze tzw. BOREX oparte na ciągniku MTZ;
    Każda z nich ma inny układ hydrauliczny do rolniczej, budowlanej EO i borexa mam instrukcje i schematy jak by co mogę pomóc.
  • #12
    ojcio
    Level 18  
    Moje pytanie jaki olej masz zalany do hydrauliki?
    W 914 miałem przypadek że pękały przewody od tura - nawet te metalowe rozrywało, wymienialiśmy na bieżąco, aż padła pompa. Przyjechał mechanik- stary dziadzio - wszedł do garażu pociągnął nosem i kazał od razu jechać po nowy olej. Przez 2 lata po wymianie nie pękł ani jeden przewód...
  • #13
    ksiegarz48
    Level 8  
    Zdrastwoj :-),zregenerowałem pompy,wlałem nowy olej,a osprzęt działa w zwolnionym tempie nie ma siły.Co teraz mam zrobić? rozdzielacz,zawór ciśnienia,czy cos innego?
  • #14
    agrozet
    Level 11  
    Dzień Dobry wszystkim.
    Zwracam się jednak do użytkownika Scanfix o schemat hydrauliki do koparki białorus w wersji rolniczej.
    Mam problem z obracaniem wieżą , siłownik dobry , ale chyba nie działa dobrze regulator lub jak on się tam nazywa ten który zabezpiecza przed niekontrolowanym obrotem wieży- regulacja takim motylkiem.
    Za wszelkie informacje będę wdzięczny

    Tomek


    Scanfix wrote:
    Witam!

    Jesli chodzi o koparki białoruś to mogę Ci kolego pomóc, pisz na priv to obgadamy szczegóły krok po kroku jeśli Cię to nadal interesuje. Układ hydrauliczny tej maszyny jest dość ciekawy ale dla mnie (na co dzień naprawiam układy hydrauliczne maszyn typu wtryskarki) w sumie dość prosty i przestrzegając kilku zasad można łatwo zdiagnozować gdzie jest problem.

    Dla innych szukających informacji: przed wszelkim czyszczeniem, regulowaniem zaworu przelewowego w rozdzielaczu trzeba w układzie zamontować manometr z dławikiem. Bez tego takie działanie powoduje najczęściej objawy jakie opisano powyżej czyli błędne ustawienie zaworu który otwiera się przy zbyt wysokim ciśnieniu. Powoduje to uszkodzenie uszczelnień siłowników, pękanie węży i uszkodzenie uszczelnień pomp. Manometr z dławikiem - bo bez tego przy uderzeniach ciśnienia szybko uszkadza sie manometr.
    Następna kwestia to rozdzielacz w białoruśkach, do wersji rosyjskiej są dostępne w handlu 4 różne typy rozdzielacza które zewnętrznie wyglądają identycznie ale różnią się symbolem i zasadą działania i to dość znacznie, to też częsta przyczyna problemów po zmianie na nowy ale nie konieczne właściwego typu...
    Osobna kwestia to ustalenie typu koparki, można z grubsza wyróżnić następujące typy:
    - wersja rolnicza (ramie składa się nad kabinę i opiera o wspornik nad silnikiem) nośnik ciągnik JUMZ;
    - wersja budowlana EOxxxx czyli budowlana osprzęt rosyjski można poznać po owalnym kształcie zbiornika oleju hydraulicznego i zaokrąglonym kształcie przystawki pomp po lewej stronie skrzyni biegów, nośnik ciągnik JUMZ silnik D65;
    - wersja budowlana osprzęt bułgarski czyli BXxxxx - można poznać po kanciastym kształcie zbiornika oleju i kanciastej przystawce z pompami , nośnik ciągnik JUMZ silnik D65;
    - wersje pozniejsze tzw. BOREX oparte na ciągniku MTZ;
    Każda z nich ma inny układ hydrauliczny do rolniczej, budowlanej EO i borexa mam instrukcje i schematy jak by co mogę pomóc.
  • #15
    zbyszPek1
    Level 8  
    Witam, w związku z remontem który przeprowadzam przy swojej maszynie, postanowiłem podzielić się własnymi doświadczeniami. Model jaki posiadam to EO-2621A na ciągniku Jumz 6AM czyli koparka z ruskim układem hydraulicznym, ciągnik z serwomechanizmem i kańciastą maską silnika. Problemy z układem hydraulicznym były
    po części takie same jak u kolegi soll. Zacznę od tego że szybko opadał lemiesz z przodu i cała tylna łyżka. Podpory nie miały siły podnieść koparki do góry i w końcowych położeniach siłowników lemiesza i podpór słychać było hałas w układzie hydraulicznym oraz podnosiła się tylna łyżka. Pierwsze wymieniłem uszczelniacze na siłownikach wszystkich z tyłu, ciekły na zewnątrz. Następnie rozkręciłem zawór przelewowy w dolnym tylnym rozdzielaczu i znalazłem pękniętą sprężynę od zaworu przepływowego (ta niżej), wymontowałem tak że suwak od podnoszenia wysięgnika który też był uszkodzony dlatego opadał wysięgnik. Udało mi się znaleźć tanio i w dobrej cenie używane tylne rozdzielacze i wymieniłem ten dolny. Z przodu też wymieniłem rozdzielacz ponieważ suwak podnoszenie pługa miał to samo co z tyłu. Właściwy rozdzielacz przedni Hydrosiły ma takie oznaczenia P80 3/1 444-4
    (wyróżnia się krótką tylną pokrywą przez co trzeba przerobić przewód powrotu)
    Zwracam na to uwagę gdyż w sklepach wciskane są P80 3/1 222 a te są do ciągników rolniczych, nie do koparek, mają zatrzaski i funkcje pływające.
    Po tym wszystkim podłączyłem manometr na wejściu do tylnego dolnego rozdzielacza w celu regulacji ciśnienia w układzie. Niestety do wymiany poszła jeszcze pompa NSz32, jak się rozgrzał olej spadało ciśnienie. Pierwszy wyregulowałem zawór na nowym przednim rozdzielaczu gdyż ustawiony jest fabrycznie na 160 bar a potrzeba było 100 bar.
    Potem wyregulowałem ciśnienie z tyłu na 75 bar.
    Układ odzyskał sprawność, lemiesz nie opada, podpory podnoszą jak należy, tylna łyżka już nie opada i nie podnosi się gdy za sterujemy funkcjami z przodu.
    Koleje co zrobiłem to sprawdziłem ciśnienie w układzie zasilanym dużą pompą NSz100, 100 bar i nie było się do czego przyczepić.
    W następnym poście napiszę o serwomechaniźmie z którym także się zmagałem.
    Co do kolegi soll i jego maszyny to na pewno uszkodzony był sówak w tylnym dolnym rozdzielaczu i źle ustawione zawory przelewowe albo uszkodzone (np: sprężyny)
  • #16
    zbyszPek1
    Level 8  
    Witam, kolejnym podzespołem w mojej maszynie który naprawiałem było serwomechanizm skrętu. Od razu po zakupie okazało się że serwo nie działa z powodu pękniętej rurki hydraulicznej na wyjściu z pompy NSZ-10 i braku oleju w układzie. Rurka została pospawana olej nalany i nic to nie dało. Wymieniłem więc pompę na nową i przez pewien czas było jakby lepiej do puki znowu nie pękła ta sama rurka. Trzeba było przerobić ten element i na tym odcinku wstawić przewód elastyczny, za duże drgania powodował silnik i cały czas by to pękało. Modyfikacja
    na pracę serwa nie wpłynęła za to pojawiły się wycieki. Zdemontowałem całe ustrojstwo i powymieniałem uszczelnienia, ciec przestało poprawy nie było.
    Podłączyłem manometr do punktu pomiarowego który jest ciężko dostępny
    i pomiary wyszły w jedną stronę około 80 bar w drugą 90 bar. Zwiększenie ciśnienia powyżej 100 bar także nic nie pomogło. Postanowiłem posprawdzać zwrotnice czy któraś się nie zatarła. Potem sprawdziłem luz na listwie siłownika w tym serwomechanizmie i nadal bez efektów. Następnie wymieniłem cały rozdzielacz oleju tego ustrojstwa i nadal to samo.
    Pomogły filmy z you tube na których ruscy zwiększają skok suwaka w rozdzielaczu dorabiając
    specjalne podkładki. Zrobiłem to samo i faktycznie kierownica skręca się bardzo lekko ale trzeba zwrócić uwagę na to że po zwiększeniu skoku wzrósł także luz na kole kierownicy.
    Ja zastosowałem 2 podkładki o grubości 1,5 mm i doszedłem do wniosku że powinny mieć
    po 1 mm, może kiedyś to poprawie. Kolejna sprawa to trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie bo u mnie wartości wzrosły powyżej 100 bar i trzeba było ustawić odpowiednie czyli 80 bar.
    Koniec końców podkładki mają sens jeżeli oś skrętna nie będzie mocno obciążona np. jakimś turem czy innym ustrojstwem w przeciwnym razie ten mechanizm nie jest wstanie uciągnąć takiego obciążenia i trzeba zakładać orbitrol.
    W mojej koparce wystarczy, koszt dorobienia podkładek i podtoczenia suwaka 70 zł.
  • #17
    Tijo1989
    Level 2  
    Witam,
    posiadam model EO-2621A( tak stwierdzam po zdjęciach) i podłączam się do tematu z problemami hydraulicznymi. Pracowałem sprzętem dorywczo przy domu prawie 2 lata. Przerzuciłem tony ziemi, wykopałem sporo dołków. I maszyna działała bez zarzutu. Trzy tygodnie temu zaglądnął do mnie kumpel w ramach pomocy przy porządkach. Ustawiłem mu maszynę i przerzucał ziemię przez godzinę. Po zgaszeniu maszyny i ponownym odpaleniu nie działało podnoszeniu pługa, podpór oraz obrót wieżą. Jak wyczytałem pracują na osobnym układzie. P Koparko- spycharka Białoruś kłopoty hydrauliczne odejrzana na pierwszy rzut oka pompa. Zdemontowaliśmy , ale śladów zużycia, zatarcia( troszkę oleju wyciekło przez nieszczelność na siłowniku łapy) nie było. W dalszej części pod klucz poszedł tylny rozdzielacz. Rozebrałem , przeczyściłem, nie było się do czego doczepić( jak na kogoś kto się zna trochę na mechanice ale nie na hydraulice) . Jedyne co mi wpadło w oczy to tuleja prowadząca sprężynę od zaworu przelewowego czy też przepływowego? W każdym razie tuleja ta miała od wewnętrznej strony w kilku miejscach pozostałości po wytarciu, prawdopodobnie przez sprężynę? tak jakby pierścienie w środku tulei . Przepiłowałem pilnikiem aby ściągnąć te ranty i złożyłem całość. Następnie poskładałem w kupę na takich samych nastawach i pług, łapy i wieża działała przez 30 min pracy i padło. Pytanie zatem co tu mogło się spitolić?
    1) Pompa daje za małe ciśnienie?
    2) coś dalej w tylnym dolnym rozdzielaczu nie działa?
    3) zmienić nastawy otwierania zaworu przepływowego?
    4) kolega sugerował ze te ruskie zawory lubią sie przytkać- brudny olej
    5) inne
    Bardzo będe wdzięczny za odpowiedz.
    Pozdarwiam
    Koparko- spycharka Białoruś kłopoty hydrauliczne Koparko- spycharka Białoruś kłopoty hydrauliczne
  • #18
    bearq
    Level 38  
    Nie potrzebnie rozpocząłeś od rozbierania. Ile masz pomp hydraulicznych i gdzie się znajdują? Olej dociera do dolnego tylnego rozdzielacza i zaworem następnie do przedniego rozdzielacza. Jeśli ani jeden ani drugi rozdzielacz nie działa to zacznij od sprawdzenia zasilania rozdzielacza dolnego oraz pomiar ciśnienia oleju pompy hydraulicznej. To wyjaśni czy problem jest z pompą czy z przepływem oleju który cały trafia powrotem do zbiornika.
  • #19
    zbyszPek1
    Level 8  
    Hej, maszyna którą posiadasz to wersja BX czyli Bułgarska (kanciasty zbiornik). Jeżeli ten układ jest podobnie zrobiony jak w Rosyjskiej czyli rozdzielacze są szeregowo ( pierwszy tylny a następny przedni ) to moim zdaniem problem jest po stronie pompy. Awaria jednego zaworu nie powinna spowodować że przestaje działać wszystko . Poza tym po naprawach działało 0.5h i przestało czyli dokąd nie rozgrzał się olej.
    Ja bym zaryzykował pompę do 200zł można kupić, ewentualnie podpiąć się manometrem i zmierzyć ciśnienie. Wartości powinny być podobne jak w ruskiej czyli na obrocie 75 Bar a na pługu i podporach 100 Bar.
  • #20
    Tijo1989
    Level 2  
    Dzięki Panowie.
    Racja. rozbieranie nie było najlepszym pomysłem ale przy okazji wymieniłem o ringi przy pompie. Tylko dużo czasu i nerwów.
    Pompy sa trzy. dwie przy kabinie i jedna z przodu . Może głupie pytanie ale gdzie wpiąć manometr w celu sprawdzenia ciśnienia? w węże nie jest jak. Aby sprawdzić ciśnienie na pompie należałoby na wejściu do tylnego dolnego rozdzielacza. i na wyjściu póżniej też aby sprawdzić jakie ciśnienie podaje rozdzielacz. jakieś patenty?
    Całkiem możliwe ze wersja bułgarska. myślałem że zbiornik jest dorabiany bo wygląda jak zaginany przez kowala na kolanie. Ale widocznie taka myśl technologiczna. To mi teraz dało inny obraz, bo szukałem schematów w rosyjskich wersjach. dzięki bardzo za nakierowanie.

    Na ten moment zająłem się jeszcze łańcuchem od obrotu tylną łyzką. lata jak głupia odkąd mój przyjaciel wsiadł na niunie.

    Do usłyszenia
  • #21
    zbyszPek1
    Level 8  
    Cześć, punkty pomiarowe powinny być 4. Dwa widać na jednym ze zdjęć tylnego rozdzielacza. Na przewodach od siłowników obrotu są korki i to są punkty pomiarowe układu obrotu (dzięki nim sprawdzisz czy siłowniki są szczelne). Kolejny punkt powinien być na wejściu do 1 po pompie rozdzielacza czyli od obrotu ( jeżeli są szeregowo jak w rosyjskiej ) i tego własnie potrzebujesz dzięki temu sprawdzisz ciśnienie na obydwu. Tył ( obrót ) 75 Bar a przód ( pług i podpory ) 100 Bar.
    Czwarty punkt powinien być na wejściu do dużego rozdzielacza od tylnej łyżki i ciśnienie na przelewie 100 Bar.
    Zakładam że układ jest podobnie skonstruowany więc skoro masz luźny łańcuch od obrotu to trzeba go naciągnąć bo się zapowietrzył jak rozbierałeś rozdzielacz. Dla pewności połóż się pod maszynę i sprawdź gdzie idą przewody od siłowników obrotu które są przy głowicach.
    Przewody od rozdzielacza idą do cylindrów i wchodzą w miejscu ich mocowania do ramy a przewody przy głowicach obydwu siłowników powinny być ze sobą połączone i podpięte do funkcji sterowania ramieniem (tak jest w ruskiej). Aby napiąć łańcuch blokujesz obrót, ramie tylnej łyżki dajesz od siebie do końca i trzymasz a w tym samym momencie ruszasz obrotem w lewo i w prawo aż łańcuch się napnie.
    Do której funkcji by nie było to robisz to samo tylko tą funkcją.
    W rosyjskiej punkty pomiarowe mają średnice i gwint jak smarowniczki czyli 10x1 a w tej to nie wiem.
  • #22
    Bolek08
    Level 7  
    Scanfix proszę o kontakt grzesiek1810(_at_)vp.pl podam nr kom bardzo potrzebuje Twojej pomocy borykam się białoruska i końca nie mogę dojść 😪dziękuję z góry pozdrawiam
  • #23
    Tijo1989
    Level 2  
    Zbyszku, jest dokładnie tak jak mówisz. Wpiąłem manometr w punkt od obrotu i pokazało 20 bar.Myślicie że to pompa? Przy prawej stronie jest coś w rodzaju regulatora- spina się w obiegu z siłownikami obrotu. dość mocno skorodowany. Może to być przyczyną? Na rozdzielaczu tylnym dolnym jest też śruba regulacyjna- można nią podkręcić ciśnienie?? Super rady masz, nie pomyślałbym aby zablokować obrót przed odpowietrzaniem. Rada w 100% trafna. Siłowniki się odpowietrzyły i nie ma luzu. odkąd mam sprzęt to obrót słabo chodził przy pełnym wysięgu i materiale, wtedy dawałem full gaz i obrót dawał rade.
    Na ten moment sytuacja wygląda tak że odpowietrzyłem siłowniki obrotu i podziałałem dziś 2 godz i chula. mam dość pilne prace więc na ten moment pokopie. Jak skonczę to wezmę sie za dalsze usprawnienia.

    Dziękuje za rady i liczę na dalsze wsparcie.
  • #24
    zbyszPek1
    Level 8  
    Cześć, po prawej stronie są 2 zawory przelewowe od siłowników obrotu które uruchamiają się podczas przeciążenia czyli np. jak masz rozłożoną na maksa łyżkę i załadowaną puszczasz obrót i wtedy ona jeszcze kawałek się obraca jakby ich nie było to byś miał gwałtowne zatrzymanie. Nie ruszaj go gdyż on odpowiada tylko za obrót. Manometr podepnij na wejściu do tylnego rozdzielacza i sprawdź ciśnienie sterując podporami albo pługiem jeżeli jest 20 jak na obrocie to pompa do wymiany jeżeli więcej to wtedy trzeba będzie próbować regulacji na razie nic nie kręć.
    Jeśli zegar podłączyłeś do jednego z punktów na zdjęciu to zmierz na obydwu jeżeli będzie takie samo to znaczy że siłowniki szczelne a zawory dobre. Zawory liniowe na siłownikach obrotu ustawione są na 125 Bar.
  • #26
    adam8
    Level 10  
    witam,
    Podpinam się do tematu. Miałem białoruś jumz wersja rolnicza, a teraz założyłem osprzęt od budowlanej(przystawka z dwoma nowymi pompami duża nsz100 i nsz32, plus wymieniona przy silniku nsz32) wszystkie uszczelnienia w siłownikach wymienione, nowy olej, wyczyszczony zbiornik oleju i filtr, wszystko drożne. Problem w tym że przy ruchach ramieniem np, podnosząc ramie największym siłownikiem lub odchylając ramie łyżki do góry nawet bez obciążenia silnik bardzo mocno spada z obrotów a hydraulika aż wyje i to nie w skrajnych położeniach siłowników. Zabieram się za regulację ciśnień i sprawdzenie zaworów przelewowych . wiem gdzie są pkt. pomiarowe. Jakie ciśnienie ma być na górnym rozdzielaczu( łyżka, ramię) ? jakie na dolnym( obrót, podnoszenie ramienia) ? Jakie wartości mają być ustawione na zaworze ,,obejściowym" od siłowników obrotu? . Za co odpowiada zawór przy kole z tyłu zaraz przy ramie ( zapięty jest na rurki od podnoszenia ramienia)
  • #27
    Bolek08
    Level 7  
    Panowie pytanie, posiadam Bialoruske typ budowlany, owalna kabina i zbiornik oleju, mianowicie, od jakiegoś czasu nagle opada mi końcowe ramię, to gdzie są dwa siłowniki, wyprostuje i w oczach samo opada, nie cieknie strasznie z siłownika, nie wiem co może być powodem, dodam że obrót też chodzi nagle po czasie ma Problem i nie chce skręcać np w lewo, odpowietrzalem przez chwilę ruszając ramieniem góra dół, i obrót jest Oki, dodam że nie cieknie z siłowników obrotu, dolny tylni rozdzielacz wymieniony, plomby są założone, nie cieknie nic w nim, górny stary jeszcze mam, Musze go wymienić na dniach, ale martwi mnie to szybkie opadanie tylniego ramienia, czy idzie jakoś odpowietrzyć siłowniki?? Wymieniałem weze, od łyżki i siłownik, główne ramię nie opada ale to łamane w oczach leci, nie wiem jak mógłbym je odpwoetrzyc. Jakieś porady? Będę wdzięczny.
  • #28
    adam8
    Level 10  
    Witam, wedlug mnie moga byc uszkodzone uszczelnienia w silowniku i on nie koniecznie bedzie cieknal na zewnatrz tylko przelewal bedzie wewnatrz i da efekt opadania , co do obrotu sytuacja moze byc taka sama ale przy obrocie jest jeszcze zawor zwrotny utrzymujacy cisnienie w obu silownikach po to aby lańcuch byl napiety i moze byc uszkodzony, znajduje sie na rurce idacej do gornego rozdzielacza, warto zobaczyc czy z zaworem przeciazeniowym obrotu jest wszystko ok znajduje sie przy ramie pod kabina od strony pompy wtryskowej. Pozdrawiam
  • #29
    mech25
    Level 1  
    Witam, mam mały problem w swojej białoruśce -EO 2621 , mianowicie nie działa funkcja lewej podpory ,rozdzielacz przedni nowy, wszystko poza tym działa
  • #30
    hildek
    Level 12  
    Widur wrote:
    Witam,

    Kolego soll, białoruśka to w sumie prosta maszyna ale przewody hydrauliki to prawdziwy labirynt. Ze zdjęć ciężko będzie dojść co i jak. Liczę, że to Ci pomoże:

    Koparko- spycharka Białoruś kłopoty hydrauliczne

    To jest 60 strona katalogu części do EO-2621A.


    Cześć, podpowie ktoś jak jest uszczelniany i jak się nazywa element 50 ze schematu? Chodzi o sworzeń/śrubę tylnej podpory.
    I mam jeszcze jedno pytanie. Przy kopaniu, strasznie hałasuje. Widzę, że cieknie z tylnego górnego rozdzielacza - może to być on?