Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[atmega8] klawiatura matrycowa - podłączenie

05 Lis 2011 09:54 7538 16
  • Poziom 12  
    Witajcie. Jestem jeszcze dość początkujący w tych sprawach i potrzebuję waszej pomocy.

Znalazłem na jednej ze stron taki schemat: http://www.voytek.evbox.pl/programy/klawiatura_4x4/4x4_LCD_atm8.png

I chciałbym wiedzieć czy takie podłączenie jest bezpieczne. Logicznie rozumując wciśnięcie któregokolwiek z przycisku spowoduje doprowadzenie napięcia 5V na odpowiednie porty. Czy takie podłączenie nie uszkodzi mikrokontrolera?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Nie uszkodzi Ci to mikroprocesora, wiesz, że żeby wykryć wciśnięcie w takiej klawiaturze trzeba ją skanować (odpowiednio nią sterować) z odpowiednią częstotliwością?
  • Poziom 12  
    Tak wiem.

W takim razie dlaczego niektóre schematy mają jakieś dodatkowe elementy przy klawiaturach, a nie same microswitche?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Mogą to np być filtry drgań zestyków albo jakieś "usprawniacze" albo np podciąganie pinów do VCC (AVR mają wewnętrzne pullup'y). Schemat który pokazałeś to najprostszy schemat klawiatury 4x4.
  • Poziom 12  
    A jakie usprawniacze jeszcze można dodać do takiej klawiatury?

Czy dodanie odpowiednich zwłok czasowych od pierwszego wykrycia sygnału do ustabilisowania się drgań programowo i to samo przy zwolnieniu wystarczy, aby obsłużyć taką klawiaturę?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Przy puszczeniu raczej o drgania nie musisz się martwić jedynie przy naciskaniu.
    Możesz np takie coś dodać: