Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Pralka Candy NOVA CNE 85 TS nie wypuszcza wody i nie wiruje

waciak009 05 Lis 2011 14:10 5150 3
  • #1 05 Lis 2011 14:10
    waciak009
    Poziom 1  

Mam problem z pralką - candy NOVA CNE 85TS
    Na głównym programie (bawełna od 1-4) pralka po wypraniu i ostatnim płukaniu nie wypuszcza wody i zatrzymuje się. Na innych programach wszystko jest OK.
    Filtr wody czysty.
    Podejrzewam, że jest to wina programatora, ale jak to stwierdzić i naprawić?
    Proszę pilnie o pomoc.

0 3
  • #2 05 Lis 2011 17:13
    GrzegHerb
    Poziom 2  

Witam
    Dzisiaj rozwiązałem podobny problem z Candy CTG 105 SY poprzez wymianę kondensatora 1,5µF/275V i triaka na module sterowania. Nie wiem, który z nich nie był OK, bo jestem amatorem. Wyczytałem na tym forum, że taka operacja pomogła kilku użytkownikom, więc postanowiłem zrobić to samo. Wymontowałem płytkę i pojechałem z nią do sklepu elektronicznego. Kondensator i tyrystor kosztowały razem 10,50 PLN i sprzedawca w sklepie elektronicznym przelutował je za 5,-PLN. Żeby było zabawniej to fabrycznie między triakiem, a radiatorem nie było pasty przewodzącej ciepło, co uświadomił mi Pan sprzedawca.

Przy czym po tej operacji problem przerywanych programów i gasnących kontrolek programatora minął. Właśnie pralka kończy czwarte pranie.
    Może się okazać, że ten kondensator 1,5µF/275V i triak to pięta Achillesowa wszystkich Candy.
    Edit:
    To jest :arrow: Link z fotką modułu z zaznaczonym kondensatorem. Obok jest aluminiowy radiator, przy którym stoi triak dociśnięty sprężynką. Mój moduł nie był identyczny, ale z tego co widziałem w Internecie na każdym module w Candy jest ten kondensator i triak.
    Powodzenia
    Pozdrawiam Grzegorz

1
  • #3 03 Lut 2016 20:14
    dj_extasy
    Poziom 9  

Witam.