Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez nie chce zapalić. Czy to może być usterka modułu h-161?

06 Gru 2004 20:27 2939 11
  • Poziom 10  
    mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Czy dolegliwość nasila się w wilgotne dni :?: jeśli tak to zwykłe objawy wyeksploatowanych kabli WN, rozdzielacza i świec. Najlepiej odpal go wieczorem i zaglądnij pod maskę czy iskry nie skaczą sobie po silniku, jesli skaczą to wiesz co jest przyczyną
  • Poziom 10  
    tak,zwłaszcza w wilgotne dni. czy po zdjęciu kopułki palec rozdzielacza przy lekkim dotyku powinien się przesuwać ?
  • Poziom 16  
    Według mnie to należy wymienić przewody i od razu je prysnąć środkiem np. WD 40 żeby w przyszłości się nie zawilgacały przewody. Przy okazji możesz też przeczyścić świece. Pozdrawiam ;)
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Jeśli byłoby coś z rozdzielaczem w kwestii mechanicznej, silnik kulałby przy dowolnych obrotach bez względu na jego rozgrzanie czy też nie. Więc palec rozdzielacza wykluczyłbym, chyba że ma przebicie, wtedy też niestety kopułka do wymiany. Zacznij od przewodów WN, przeczyszczenia świec. Potem ewentualnie kopułka. Życzę udanych napraw.
  • Poziom 10  
    oki wielkie dzięki... :)
  • Poziom 10  
    niestety.po wymianie przewodów i modułu zapłonowego jest jeszcze gorzej.gdy jakimś cudem zapalił ,po minucie zgasł strzelając jakimś dymem z silnika.zauważyłem spory ubytek płynu chłodzącego
  • Poziom 19  
    a spróbuj od tej strony : 1.sprawdź kolejność podłączenia przewodów cewki-świece, jeżeli jest ok. to:poluzuj alternator, zdejmij pasek klinowy zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź zestawienie kół - inna sprawa - kiedy wymieniałeś pasek ? bo jak przeskoczył albo poszły zęby to wygniesz popychacze o ile już tego nie zrobiłeś

    pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali to zacznij od odpowietrzenia i uzupełnienia ukladu chłodzącego a potem sprawdź gazowanie płynu przez odkręcenie korka i zatkania wlewu ręką, jak nie będziesz w stanie utrzymać szczelności to niestety uszczelka pod głowicą padła. nŻycze powodzenia i nie poddawaj się :D
  • Poziom 10  
    uszkodzony był przewód modół-cewka zapł.raz przewodził a raz nie.teraz bardzo dobre zapala na benzynie ale pracuje nierówno na wolnych obrotach.płyn uzupełniłem ale nie sprawdziłem czy zawiera olej sprawdzę.jeszcze jedna sprawa.przy rozruchu elektromagnes stuka ale rozrusznik nie kręci.czy to mogą być szczotki rozrusznika?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam
    Szczotki raczej nie, ale styki za elektromagnesem (w automacie rozrusznika).
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    teraz wszystko jasne.kolektor ssący nie zasysa paliwa . wydmuchuje.uszczelka pod głowicą padła.wszystkim dziękuję a zwłaszcza wożnemu.oki cześć.