Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa Schmitz 2006r Modulator Knorr-Bremse ES2053 słabe hamulce

06 Lis 2011 08:46 7968 13
  • Poziom 9  
    Witajcie, otóż mam problem ze wspomnianą naczepą. Kierowca skaży się że naczepa ma słabe hamulce, wada ciagnika wykluczona gdyż szef ostatnio wysłał go z inna i kierowca po powrocie ocenił że z druga naczepa hamuje dużo lepiej.
    W chwili wolnego czasu wziąłem ja na warsztat i powiem co zaobserwowałem (dodam że wady siłowników, klocków, zacisków i tarcz wykluczone gdyż wszystko to zosało uprzednio sprawdzone).
    Po diagnostyce Jaltestem okazało sie ze sterownik nie ma absolutnie w pamieci żadnych błędów, jedyne co mnie zaniepokoiło to, że pomiar napięcia w Jalteście na 2 szynach pokazywał 1,7-2 volty. Zacząłem wiec sprawdzanie wszystkiego po kolei ale okazało sie że instalacja jest ok, napiecia, masa, CAN sa w porzadku.
    Szef cos wspominał że jakis czas temu na Litwie inny kierowca wyladował w dość sporym rowie i najprawdopodobniej od tamtego czasu wystapiły problemy z hamulcami. Postanowilem zamienic modulator na drugi sprawny, po zgraniu parametrów Jalestem i wrzuceniu do nowego, okazało sie, że napięcie na 2 szynach w Jalteście znów wynosi 1,7-2 volty czyli nic sie nie zmieniło. Moje pytanie brzmi moze sam software modulatora podczas wypadku ulegl w jakims stopniu uszkodzeniu i poprostu trzeba sie postarac o nowy plik konfiguracyjny ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full.

    Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
  • Poziom 9  
    Cisnienia na siłownikach mialem mierzyc w przyszlym tygodniu i czułem że ktoś mi to zasugeruje , no ale dobra pomierzymy i zobaczymy co wyjdzie
  • Poziom 22  
    A co to jest napięcie na dwóch szynach. Tester podaje napięcie mierzone w miejscu pomiaru czyli na płycie. Jak do modulatora dochodzi ok to rozbierz go , podłacz i zmierz na płycie.
  • Poziom 9  
    Czepiasz się szczegółów to jest chyba oczywiste. NIe wiem czy doczytałeś, że modulator został podmieniony na drugi sprawny, czyli jego ewent. niedomagania zostały wcześniej wykluczone.
  • Poziom 22  
    Czepiam się szczegółów już kilkanaście lat w tej branży i zawsze jskiś szczegół okazuje się krytyczny. Jak jest błąd to jest i przyczyna. Podłącz Jaltest i zobacz jakie są parametry. Ciśnienie zadane i wykonane. Zasymuluj pełne obciążenie i puste fizycznie kompresorem na czujniku obciążenia i zobacz jak zmienia się ciśnienie na siłownikach. Albo po prostu zwiększ wyprzedzenie naczepy w stosunku do ciągnika, puść w trasę i zobacz co powie kierowca.
  • Poziom 9  
    Narazie naczepa stoi w kolejce, nie było sie jak do niej zabrać ze wzgledu na nawał innej roboty, może w pryszłym tygodniu będzie lużniej to dam znać co i jak wyszło.
  • Poziom 26  
    Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze albo przewód pneumatyczny dochodzący do tego czujnika był zagięty i odczyt był przekłamany. Zdarza się również, że źle jest ustawiony "poziom jazdy", chociaż w tym przypadku słabe hamulce byłyby tylko przy pustej naczepie. Odnośnie pliku obliczeniowego do modulatora to wyślij mi na pw 7 ostatnich cyfr nr VIN. Postaram się coś znaleźć
  • Poziom 10  
    Sorry, że odkopuje stary temat ale jestem ciekaw jak autor poradził sobie z usterką ?

    Mam dokładnie taką samą naczepę z identycznym modulatorem i totalnie słabe hamulce.

    Byłem na serwisie posprawdzali wszystkie parametry i stwierdzili, że wsio ok a naczepa jak hamowała tak hamuje. Błędów brak, sterownik widzi ciśnienia i wszystko według nich jest w normie.

    Ciągnik także wykluczony.

    Dla przykładu gdy temperatura tarcz w ciągniku wynosi 140 stopni C, to w naczepie osiągają 45 stopni C

    Kolega pisał o zaworze poziomowania. Też o tym myślałem ale u mnie pusto czy pełno to hamulce słabe itak...
  • Poziom 28  
    Napisz z jakim ciągnikiem współpracuje naczepa i czy próbowałeś ją przeciągnąć innym ciągnikiem.
  • Poziom 10  
    ciągnik DAF XF 105 wykluczony, jak zapnę do niego inną naczepę nawet z takim samym mudulatorem to jest OK.

    A naczepa, w której mam słabe hamulce z innymi ciągnikami też kiepsko hamuje.
  • Poziom 28  
    Daf akurat to samochód w którym w oprogramowaniu serwisowym występuje funkcja dopasowania sił hamowania do naczepy. Modulator może w naczepie taki sam ale ustawienia mogą być różne chyba że naczepy są z tego samej serii produkcyjnej.
  • Poziom 3  
    1,7-2 volty czyli nic sie nie zmieniło. Moje pytanie brzmi moze sam software modulatora podczas wypadku ulegl w jakims stopniu uszkodzeniu i poprostu trzeba sie postarac o nowy plik konfiguracyjny ?[/quote]

    jaltest ma to do siebie, że widzi jedno zasilanie 24 V a drugie około 2 V, zwłaszcza przy modulatorze ES 2053, niestety nie jest to przyczyną uszkodzenia z jakim się borykasz.
  • Poziom 28  
    Zgraj wsad naczepy i prześlij mi albo zrób wydruk tablicy systemowej i porówna z tablicą na naczepie.