Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naczepa Schmitz 2006r Modulator Knorr-Bremse ES2053 słabe hamulce

06 Nov 2011 08:46 8496 13
  • Level 9  
    Witajcie, otóż mam problem ze wspomnianą naczepą. Kierowca skaży się że naczepa ma słabe hamulce, wada ciagnika wykluczona gdyż szef ostatnio wysłał go z inna i kierowca po powrocie ocenił że z druga naczepa hamuje dużo lepiej.
    W chwili wolnego czasu wziąłem ja na warsztat i powiem co zaobserwowałem (dodam że wady siłowników, klocków, zacisków i tarcz wykluczone gdyż wszystko to zosało uprzednio sprawdzone).
    Po diagnostyce Jaltestem okazało sie ze sterownik nie ma absolutnie w pamieci żadnych błędów, jedyne co mnie zaniepokoiło to, że pomiar napięcia w Jalteście na 2 szynach pokazywał 1,7-2 volty. Zacząłem wiec sprawdzanie wszystkiego po kolei ale okazało sie że instalacja jest ok, napiecia, masa, CAN sa w porzadku.
    Szef cos wspominał że jakis czas temu na Litwie inny kierowca wyladował w dość sporym rowie i najprawdopodobniej od tamtego czasu wystapiły problemy z hamulcami. Postanowilem zamienic modulator na drugi sprawny, po zgraniu parametrów Jalestem i wrzuceniu do nowego, okazało sie, że napięcie na 2 szynach w Jalteście znów wynosi 1,7-2 volty czyli nic sie nie zmieniło. Moje pytanie brzmi moze sam software modulatora podczas wypadku ulegl w jakims stopniu uszkodzeniu i poprostu trzeba sie postarac o nowy plik konfiguracyjny ?
  • Level 39  
    Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full.

    Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
  • Level 9  
    Cisnienia na siłownikach mialem mierzyc w przyszlym tygodniu i czułem że ktoś mi to zasugeruje , no ale dobra pomierzymy i zobaczymy co wyjdzie
  • Level 23  
    A co to jest napięcie na dwóch szynach. Tester podaje napięcie mierzone w miejscu pomiaru czyli na płycie. Jak do modulatora dochodzi ok to rozbierz go , podłacz i zmierz na płycie.
  • Level 9  
    Czepiasz się szczegółów to jest chyba oczywiste. NIe wiem czy doczytałeś, że modulator został podmieniony na drugi sprawny, czyli jego ewent. niedomagania zostały wcześniej wykluczone.
  • Level 23  
    Czepiam się szczegółów już kilkanaście lat w tej branży i zawsze jskiś szczegół okazuje się krytyczny. Jak jest błąd to jest i przyczyna. Podłącz Jaltest i zobacz jakie są parametry. Ciśnienie zadane i wykonane. Zasymuluj pełne obciążenie i puste fizycznie kompresorem na czujniku obciążenia i zobacz jak zmienia się ciśnienie na siłownikach. Albo po prostu zwiększ wyprzedzenie naczepy w stosunku do ciągnika, puść w trasę i zobacz co powie kierowca.
  • Level 9  
    Narazie naczepa stoi w kolejce, nie było sie jak do niej zabrać ze wzgledu na nawał innej roboty, może w pryszłym tygodniu będzie lużniej to dam znać co i jak wyszło.
  • Level 27  
    Tak mi przyszło na myśl... Pisałeś że naczepa leżała w rowie. Zobacz jakie ciśnienie zawieszenia "widzi" modulator. Siła hamowania jest kalkulowana przez modulator na podstawie ciśnienia w zawieszeniu (elektroniczne ALB). Miałem kilka takich przypadków i przeważnie wina leżała albo po stronie uszkodzonego czujnika ciśnienia zawieszenia w modulatorze albo przewód pneumatyczny dochodzący do tego czujnika był zagięty i odczyt był przekłamany. Zdarza się również, że źle jest ustawiony "poziom jazdy", chociaż w tym przypadku słabe hamulce byłyby tylko przy pustej naczepie. Odnośnie pliku obliczeniowego do modulatora to wyślij mi na pw 7 ostatnich cyfr nr VIN. Postaram się coś znaleźć
  • Level 10  
    Sorry, że odkopuje stary temat ale jestem ciekaw jak autor poradził sobie z usterką ?

    Mam dokładnie taką samą naczepę z identycznym modulatorem i totalnie słabe hamulce.

    Byłem na serwisie posprawdzali wszystkie parametry i stwierdzili, że wsio ok a naczepa jak hamowała tak hamuje. Błędów brak, sterownik widzi ciśnienia i wszystko według nich jest w normie.

    Ciągnik także wykluczony.

    Dla przykładu gdy temperatura tarcz w ciągniku wynosi 140 stopni C, to w naczepie osiągają 45 stopni C

    Kolega pisał o zaworze poziomowania. Też o tym myślałem ale u mnie pusto czy pełno to hamulce słabe itak...
  • Level 32  
    Napisz z jakim ciągnikiem współpracuje naczepa i czy próbowałeś ją przeciągnąć innym ciągnikiem.
  • Level 10  
    ciągnik DAF XF 105 wykluczony, jak zapnę do niego inną naczepę nawet z takim samym mudulatorem to jest OK.

    A naczepa, w której mam słabe hamulce z innymi ciągnikami też kiepsko hamuje.
  • Level 32  
    Daf akurat to samochód w którym w oprogramowaniu serwisowym występuje funkcja dopasowania sił hamowania do naczepy. Modulator może w naczepie taki sam ale ustawienia mogą być różne chyba że naczepy są z tego samej serii produkcyjnej.
  • Level 4  
    1,7-2 volty czyli nic sie nie zmieniło. Moje pytanie brzmi moze sam software modulatora podczas wypadku ulegl w jakims stopniu uszkodzeniu i poprostu trzeba sie postarac o nowy plik konfiguracyjny ?[/quote]

    jaltest ma to do siebie, że widzi jedno zasilanie 24 V a drugie około 2 V, zwłaszcza przy modulatorze ES 2053, niestety nie jest to przyczyną uszkodzenia z jakim się borykasz.
  • Level 32  
    Zgraj wsad naczepy i prześlij mi albo zrób wydruk tablicy systemowej i porówna z tablicą na naczepie.