Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.2 benzyna 163KM wariator, koło zmiennych faz rozrządu

06 Lis 2011 11:58 15331 5
  • Poziom 8  
    Witam. mechanik zdiagnozował usterkę koła zmiennych faz rozrządu, popularnie nazywanego wariatorem. niestety nigdzie nie mogę znaleźć tej części, jedyną opcją jest serwis, który kasuje niewyobrażalne sumy. będę wdzięczny za podpowiedź, gdzie szukać czegoś takiego.

    przy okazji, wie ktoś może jaki jest symbol tego silnika? wiem, że był stosowany w innych autach koncernu PSA np w citroenach c8 i c5, w peugeocie 607 (pewnie 807 tez).

    dodane:
    w silniku był stosowany do tej pory olej syntetyczny 5w40, ja po kupieniu auta takze zalałem 5w40, zgodnie z zaleceniami. spotkałem sie z opinią, że przez hydrauliczne sterowanie owego wariatora należy stosować olej gęstszy, np 10w40 lub nawet 15w40. jak myślicie, czy wymiana oleju na gestszy poprawiłaby nieco sytuacje, tak żebym nie musiał wymieniać wariatora, czy wymiana jest jednak niezbedna?
  • Użytkownik obserwowany
    Chyba kolega chce mieć remont silnika od razu? Wymieniać koło i nie filozofuj.
  • Poziom 8  
    nie jestem zwolennikiem robienia takich remontów "na partyzanta", ale sporo piszą w sieci o tym, że w ich przypadkach wymiana oleju na gęstszy pomogła i z powodzeniem jeżdżą jakiś czas bez problemów. dlatego pytam obeznanych w temacie, jakie jest Wasze zdanie.
  • Użytkownik obserwowany
    Nasze zdanie znasz. Jak się słuchasz dzieci neostrady to powodzenia.Bezpieczników też się nie trzeba zmieniać gwoździa się wsadza i działa..
  • Moderator na urlopie...
    A jak ja napiszę, że jak w sezonie zimowym należy nie tylko opony wymienić, ale też powietrze w nich z letniego na zimowe i auto od razu inaczej się prowadzi, to też uwierzysz? :D
    bthzz napisał:
    nie jestem zwolennikiem robienia takich remontów "na partyzanta"

    Przecież to mechanik się tym zajmuje, nie Ty! Więc albo mu ufasz i pozwalasz doprowadzić auto do porządku, albo szukasz innego zaufanego miejsca, gdzie można zlecić naprawę... Więc?
  • Poziom 8  
    wariator został wyciągnięty i wyczyszczony, wymieniono jeszcze raz olej na syntetyk 5w40 i problemy zniknęły, po 20tys km wariator nadal się nie odzywa.