Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF diesel nie pali ciepły dziwny przypadek

06 Lis 2011 13:06 5427 17
  • Poziom 9  
    Witam. Mam golfa II 1.6 D i mam taki problem. nie odpala jak jest temp ujemna ponizej - 5 C Dodam ze świece nowe, akumulator nowy,

    Jako ciekawa informacje dodam ze np gdy rozgrzeje silnik do 90C i zgasze a potem ponownie po jakis 20 minutach bede go chcial odpalic (plyn w chlodnicy jest jeszcze ciepły a tem otoczenia +10C) i bede krecil rozrusznikiem bez podgrzania swiec (oglaczam kabel od swiec zarowych) to nie odpali
    jezeli bede chcial odpalic po 5 minutowym postoju to odpali bez grzania swiec ale po dluugim kreceniu rozrusznikiem (tem otoczenia tez +10C)

    Przy temp - 10 C jezeli go zgasze rozgrzanego do 90C to ze swiecami odpali nawet po 4 godzinach stania na mrozie

    czy to moze byc wina wtryskiwaczy? czy kompresji?

    ze swiecami powyzej 0C odpala od razu na pierwszy strzal a ponizej 0C zaczynaja sie kłopoty tym wieksze im nizsza temp.

    Prosze o pomoc
  • Poziom 33  
    Korzystasz z cięgna przyspieszacza? Odpowiednika ssania w silnikach benzynowych?
    Objawy takie same z przyspieszaczem i bez?
    V.
  • Poziom 9  
    takie same.

    najbardziej dziwne mi sie wydaje ze nawet w temp powiedzmy 15C na plusie jak go zgasze i po 1 minucie bede chcial odpalic to bez grzania swiec nie bedzie odpalal od razu tylko po kilku przekreceniach rozrusznikiem
  • Poziom 33  
    Do sprawdzenia ustawienie początku wtrysku- było coś tam grzebane ostatnimi czasy? :)
    V.
  • Poziom 9  
    nie bylo ale co by mial poczatek wtrysku do tego ze ze swiecami odala od razu a bez nie chce. bo to mnie najbardziej dziwi i tak sie zastanawiam czy moze to byc wina wtrysków ze np jak bez swiec to sie nie potradi paliwo zapalic bo zle rozpyla a jak ze swiecami to ropa jest duzo cieplejsza i pomimo np tego zlego rozpylania sie zapala. nie wiem nie jestem mechanikiem to tylko takie moje domysly dlatego pytam..
  • Poziom 33  
    Wtryskiwacze posprawdzać to podstawa, ale pasuje skontrolować ustawienia początku wtrysku- to za jednym zamachem zrobisz u mechanika. Niewielka odchyłka skutkuje trudnościami z zapłonem, a w Twoim przypadku wszystko na to wskazuje- brak różnicy podczas odpalania z przyspieszaczem i bez. No, chyba, że przyspieszacz źle działa- za luźna linka, złe ustawienia...
    Odwiedź dobrego speca od diesli.
    V.
  • Poziom 29  
    Stawiałbym na paliwo tak ja emeryt, chociaż t5 też ma rację bo na ciapłym spada, tak więc podstawowa diagnostyka i wtedy ktoś może pomóc.
  • Poziom 9  
    paliwo nie moze sie cofać bo jak zalaczam swiece to odpala od razu powiedzmy przy tej wyzszej temp a bez swiec nawet przy wyzszej temp nie odpali. ja podejrzewam albo kompresja albo wtryski ale nie wiem dokladnie napewno nie paliwo. zwlaszcza ze mam zamontowany zawór zwrotny
  • Poziom 29  
    To stary typ silnika, on potrzebuje świec żarowych niezależnie czy jest ciepły czy zimny
  • Poziom 39  
    Stary jak stary ale VW paliły bez świec nawet przy -10st (trzeba było z 10-15s kręcić ale odpalił). Co innego japończyki bo te nie chciały palić nawet jak gorące.
    W temacie zainteresowałbym się kompresją i przy tej okazji sprawdzić wtryski.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo brak kompresji, przydałby się pomiar, albo źle ustawiona pompa wtryskowa, albo głowica do roboty, takie przedmuchy...
    Jeśli zrobisz same wtryski to jest szansa, że już w ogóle nie odpalisz tego auta.
  • Poziom 18  
    To nie dziwny przypadek tylko norma.
    Kto z Was miał diesla z komorami i ciepły silnik uruchamiał się od pierwszego obrotu bez grzania świec, szczególnie użytkownicy mercedesów, ręka do góry.

    Myślałem że będzie las rączek ): .
    Sterownik świec załącza je nie bez powodu, chociaż na 2-3s. dla ciepłego silnika.
    skipi500 napisał:
    nie odpala jak jest temp ujemna ponizej - 5 C

    Ten silnik wyposażony jest w ręczny przyśpieszacz i należy go wyciągać uruchamiając zimny silnik.
    Silnik ma przejechane ileś tam km. i jest nieco zużyty, trzeba sprawdzić i zapewne przyśpieszyć zapłon, tak jak wyżej pisano.
    Możesz sprawdzić jak będzie uruchamiał się ciepły silnik na wyciągniętym przyśpieszaczu do połowy.
  • Admin grupy Samochody
    MSWOLA napisał:
    Kto z Was miał diesla z komorami i ciepły silnik uruchamiał się od pierwszego obrotu bez grzania świec,
    A który Diesel vw z tamtych lat grzał świece na ciepłym silniku?
  • Poziom 18  
    skipi500 napisał:
    np gdy rozgrzeje silnik do 90C i zgasze a potem ponownie po jakis 20 minutach bede go chcial odpalic (plyn w chlodnicy jest jeszcze ciepły a tem otoczenia +10C) i bede krecil rozrusznikiem bez podgrzania swiec (oglaczam kabel od swiec zarowych) to nie odpali

    No jest jeden w którym mimo ciepłego silnika świece załączają się automatycznie.

    Drugi to golf 1.6TD z intercoolerem, mojego sąsiada. Jest podobnie tylko że ma dobrze pompę ustawioną i czekać nie trzeba.
    Pewnie jeszcze kilka by znalazł.
    Jeśli ciepły silnik dobrze zapala to nie zwracamy na to uwagi, czy świece grzeją czy nie.
  • Poziom 18  
    Świece grzeją do tem. 60C na silniku.
    To ze świeci się kontrolka od świec, nie znaczy, że świece dostaja prąd, warto to sprawdzic przez podłączenie kontrolki pod listwe.
    Wtryski nawet jak beda lać silnik odpali, od tego jest komora wirowa, żeby dobrze wymieszac powietrze z ropą, no chyba, że wszystkie naraz sie zawieszą.
    Zwróc uwage, gdy odpalasz silnik, czy kopci na biało, jak tak dostaje paliwo, jak nie sprawdz czy elektrozawór na pompie dostaje napięcie, ewentualnie podepnij go na krótko.
    Wymieniałeś filtr paliwa? Może być syf w baku, czasami przytykać smok.
    Sprawdz klin na wale głownym, w tym silniku to rzadka przypadłośc, ale jego zerwanie bedzie przestawiać kąt wtrysku.
    Co jeszcze przychodzi mi do głowy to przegrzany w przeszłości silnik, potem tłoki puchną i sa jaja.
    No i kompresja, choc tutaj problemy z odpalaniem nasilały by sie stopniowo ze spadkiem temperatury.
  • Poziom 9  
    kupiłem nowy rozrusznik za 300 zl i nowy akumulator za 250 zl i teraz kreci szybciej i zdecydowanie lepiej odpala. No i kupiłem podgrzewacz do płynu na wieksze mrozy takie powyżej 12 stopni i jakoś sobie radze;) Dla ciekawostki Ciśnienie mierzyłem i bylo ok 26 atmosfer