Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda, Octavia II, programowanie licznika - nie korekta km!

emesen 06 Nov 2011 18:09 12486 8
  • #1
    emesen
    Level 2  
    Witam!
    Czy ktoś ma może procedury programowania wyświetlania danych licznika w skodzie OctaviaII 2010-?
    Nie mam komputera i zamiast wyświetlania temp. chce sobie wkodować zasięg na zbiorniku paliwa.
    Od razu mówię, że jest to możliwe, bo widziałem u kumpla. Ale jemu kodowali w serwisie. :-(
  • #2
    opamp
    User under supervision
    VCDS można nawet zrobić jak się wie jak :)
  • #3
    lukash3
    Level 16  
    Generalnie to po włączeniu komputera w O2 w wersji Mint pojawia się domyślna wartość, najczęściej zasięg. Jednak jeśli chciałbyś mieć pełny komputer - śr. spalanie, prędkość, zasięg itd. to musiałbyś założyć manetkę od wycieraczek z obsługą komputera i najpewniej moduł pod kierownicą. Tak jak kolega wyżej napisał - wszystko do ogarnięcia VCDS-em i podobnymi.
  • #4
    emesen
    Level 2  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Jedno sprostowanie:
    Octavia II sprzed 2010 - wystarczy włożyć moduł na prawą stronę o jest git.
    Octavia II po 2010 - ona ma tempomat wraz z komputerem. Jest to w zespolone.
    Teraz tak: W tańszych wersjach OctavII, np. Familly 2.0 jest inny wyświetlacz licznika niż w wyższych modelach.
    Teraz jeszcze uzupełnienie mojej potrzeby. :|
    Mechanicy Skody (z powodu licznych perypetii, nie będący - niestety - dla mnie autorytetem) powiedzieli, że w tym modelu można włożyć tempomat wraz z komputerem, ale skoro jest taki model licznika, to nie wiadomo jak on się będzie zachowywał i czy zadziała.
    No to wydatek 400 zł na zespół tempomatu z komputerem - nieopłacalne ryzyko.
    Standardowo w tym liczniku jest wkodowana temperatura otoczenia.
    Mam radio Stream, gdzie temperaturę mam na radiu. No to właśnie na liczniku chcę sobie wkodować zasięg na zbiorniku.
    Podobno (wg tych samych mechaników Skody), można to zrobić bez konieczności podłączenia komputera.

    PS. Co to jest O2 i VCDS?

    Dziękuję za odpowiedzi.
  • #5
    lukash3
    Level 16  
    Zacznę tak - O2 - skrót dla Octavii 2, VCDS - jest to interfejs diagnostyczny do samochodów z grupy Volkswagen (Audi, Seat, Skoda) - więcej znajdziesz na necie. Co do komputera i tempomatu - wszystko zależy od modułu pod kierownicą. Istnieją 3 warianty:

    Lowline - nie obsługuje niczego - taki najprawdopodobniej masz ty
    Midline - obsługa manetki komputera pokładowego i tempomatu
    Highline - komputer, tempomat i kierownica multifunkcja

    Jeśli zmieniłbyś moduł pod kierownicą np. na midline, to wystarczy, żebyś kupił odpowiednie manetki (kierunkowskazów i wycieraczek) i możesz już cieszyć się komputerem i tempomatem. Co do tempomatu nie jestem na 100% przekonany bo nie wiem jak sprawa wygląda głębiej (tzn. czujnik wciśnięcia hamulca, sprzęgła) Ale na ten temat może wypowie się ktoś inny. Dużo informacji na ten temat możesz znaleźć też na forum octaviaclub, włącznie ze zdjęciami co i jak. Jednak poleciłbym ci znalezienie kogoś w twoich okolicach, kto posiada interfejs VCDS, żeby sprawdzić jaki masz moduł i ew. pomógł w tej "operacji" (Przy okazji mógłby ci włączyć wspomniany wcześniej zasięg na baku)
  • #6
    emesen
    Level 2  
    Wielkie dzięki za wyjaśnienie!
    Do tej pory mechanicy ze Skody twierdzili, że płytka z modułem dotyczy modeli sprzed 2010, i że tu jest problem z wyświetlaczem licznika. Eśśśśś!

    Jeśli jest to problem tylko modułu pod kierownicą - dam sobie radę.

    Informacje jakie przekazałeś dla mnie, wyjaśniły mi dużo.

    Jeszcze raz wielkie dzięki za info.
    Jak będziesz chciał - poinformuję o wynikach mojej kombinacji.

    Pozdrawiam
  • #7
    lukash3
    Level 16  
    Hmm, tak czy tak zacznij od włączenia VCDS-em komputera w liczniku - jeśli ten krok się powiedzie to już będzie sukces. Bez wykonania tego nie kupuj niczego. Z modułem pod kierownicą sprawa nie jest taka prosta: wpisz w google: ross tech modules, pierwszy link zobrazuje ci mnogość ich wersji. Jeśli uda ci się włączyć komputer pokładowy w liczniku, dopasujesz moduł pod kierownicą (najlepiej allegro, lub jakieś szroty) to ostatnim krokiem będzie kupno manetki.
  • #8
    emesen
    Level 2  
    Wiesz,
    ja będę miał furę dopiero za 2 tygodnie. W sumie Octvkami jeżdżę od 9 lat - firmowo. Zmieniam je tak co 2 lata.
    Teraz jak już wiem co mam zrobić, to "wpłynę" na mechaników ze Skody, żeby jednak przyłożyli się do zakodowania komputera w tym aucie (jako stałemu klientowi :D ).
    Możliwość zaprogramowania komputera zawsze mogą sprawdzić i już im tak łatwo nie odpuszczę.
    Wiesz - oni ciągle tłumaczą się, że muszą o wszystko pisać do Niemiec itd.
    Srutu tutu kilo drutu.

    Jeśli to będzie kwestia modułu - wymienią mi. Im trzeba po prostu wskazać dokładnie co mają zrobić. Sami nie zagłębią tematu....


    W każdym razie bardzo dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #9
    lukash3
    Level 16  
    W tym co piszesz jest wiele prawdy. Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że czasami sprzęt serwisowy ma ograniczenia działające na zasadzie - "pan ma wersję mint, komputer jest dopiero od wersji wyżej, nie włączymy tego, nie da się" i możliwe, że mówiąc to nie skłamią. Ale czego nie zrobią oni, zrobi ktoś inny;)

    Pozdrawiam