Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stroboskop - LED vs. Halogen

06 Lis 2011 19:58 4567 9
  • Poziom 11  
    Witam,
    czy mieliście już styczność ze stroboskopami, które można kupić na Allegro.pl za blisko 20zł?
    Jaki daje lepszy efekt? Halogenowy czy na diodach LED?
    Z góry dziękuję za dyskusję.
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Halogen? On jest toporny. Może palnik ksenonowy? Palnik da lepszy efekt ale jest mankament - wysokie napięcie zasilania.
  • Poziom 11  
    Mi akurat chodzi o coś taniego, na kilka domowych imprez w domu.
    Przeglądałem Allegro.pl i można tam dostać stroboskopy w cenie 20zł.
    Nie jest to nic profesjonalnego, ale kolega ma podobny i nawet daje
    dobry efekt w małych pomieszczeniach.

    Zastanawiam się jednak nad LEDami lub Halogenem.
  • Poziom 14  
    Mam stroboskop z alegro za 20 zł i działą bardzo dobrze juz trzyma z 20 dyskotek szkolnych . Co 2 h lepiej go wyłączaj bo moze sie spalić;/ nie ma chłodzenia .... ale wszystko da sie obejść ;]
  • Poziom 10  
    Ja mam taki za 10zł z Allegro właśnie, na palnikach. Często chodzą po 4-5 godzin i nic.:) Super chodzą.:D Halogen raczej lepszy.;)
  • Poziom 8  
    Ja mam dwa stroboskopy na ledach tylko, ze strażackie czyli nie mrugają z prędkością jaką chcecie. Raz na imprezie kolega przyniósł właśnie stroboskop ten za 10zł i podłączyliśmy te moje i ten jego to ten z palnikiem ciągle był schowany bo jak tańczyli o mówili że im się w głowie kręci. A przez te moje było bardzo jasno ale mają piękny efekt. Wszystko działało bez zarzutów ok 5 godzin
  • Poziom 9  
    to który lepszy tak naprawde palnik czy led
  • Poziom 11  
    jarku08 napisał:
    to który lepszy tak naprawde palnik czy led

    Naturalnie, że palnik jest lepszy zerknij na profesjonalne konstrukcje. Diody może i są dobre ale w gruncie rzeczy się ich nie używa z powodu dużej bezwładności (za wolno wygasają). Ksenonowy palnik lub lampka wyładowcza sa na wysokie napięcie ale idzie z tego dużo wycisnąć. pzdr
  • Poziom 8  
    też uważam mimo tego że ledy nie są takie szybko palące się, że lepszy i wydajniejszy jest palnik. Tylko ma jeden minus gdy się spali, to trochę kosztuje..;/
    Ale zależy jak jakiś jest profesjonalny ten strobo z palnikiem no to bd kosztował trochę,a jakbyśmy mieli taki za 10 zł to sie nie opłaca kupować nowego palnika tylko nowy stroboskop;)
  • Poziom 11  
    Widziałem gdzieś na yt filmiki z stroboskopami na lampie ifk120 a cena takiej żarówki wyładowczej oscyluje ok 15zł zasilanie 200-300 V. Wiec tylko szybki układ na ne555 małe trafo i tranzystor gdzieś zresztą widziałem takie schematy na elektrodzie. Myślę że jak by miał jakąś starą obudowę po halogenie to można całkiem przyzwoite strobo zrobić za mała kase a radocha większa jak samemu sie coś zmontuję. Pzdr