Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie: Pojemność silnika

06 Lis 2011 20:50 9105 9
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam takie pytanie odnośnie pojemności aut.
    Czy np dobry nowszy samochód o pojemności powiedzmy 2000 cm3 (2.0) może zżerać mniej paliwa niż takie starsze auto o pojemności 1400 cm3 (1.4) - 1600 cm3 (1.6)?
    Jeżeli tak to od czego zależy ta różnica?
    Jaka pojemność zżera najmniej benzyny?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    W tym wątku należałoby zaznaczyć, żeby rozpatrzeć takie same preferencję kierowcy, zbliżony styl jazdy, taka sama jakość paliwa, sprawność silnika w sensie konstrukcyjnym, pokonywane takie same odcinki, dodatkowe obciążenie i wiele innych czynników i dopiero wtedy można porównywać:)
    Ogólnie im większa pojemność tym większe zapotrzebowanie silnika na paliwo. Starsze silniki zapotrzebowanie miały większe przy tej samej mocy co ówczesne a to wiadomo, inne materiały, inna technologia, inna konstrukcja, inne zasilanie, dodatkowo elektronika która ma za zadanie nad wszystkim czuwać jak również wymogi ekologów. Temat długi i obszerny lecz zasada ta sama - większa pojemność większe spalanie nawet porównując starsze mniejsze do większych nowszych ta różnica chociaż minimalna lecz zawsze będzie (większa pojemność=większa moc=większe zapotrzebowanie na paliwo - lecz moc i pojemność nie zawsze idą w parze).
    Oczywiście wykluczamy turbiny i kompresory ze względów oczywistych.
  • Poziom 33  
    NO nie koniecznie miałem dwa escorty 1,4 i 1,6 ten sam gówniany rocznik :-) oba pełnoletnie :cry: wyregulowane i doprowadzone do stanu na jaki wiek pozwala i 1,4 palił wiecej :D
  • Poziom 17  
    A 1.4 pewnie na jednopunkcie 75km a 1.6 16v 90km i chciałeś tym 1.4 tak samo śmigać jak 1.6 to i mocniej pedał gazu deptałeś:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Źle to napisałem...chodziło mi o to, że nie porównujemy silnika z turbosprężarką z silnikiem bez turbosprężarki czy tam kompresora tylko wolnossące do wolnossących albo doładowane z doładowanymi w różnych pojemnościach skokowych :D
  • Poziom 33  
    ancus napisał:
    A 1.4 pewnie na jednopunkcie 75km a 1.6 16v 90km i chciałeś tym 1.4 tak samo śmigać jak 1.6 to i mocniej pedał gazu deptałeś:)


    Nie to oba były MK4 gaznikowe - czyli w podobnych warunkach i ta sama noga powodowała wieksze spalanie w mniejszej pojemności :D
  • Poziom 35  
    Silnik o większej pojemności wcale nie musi spalać węcej paliwa, oczywiście zakładając te same warunki eksploatacji, tzn. tą samą prędkość, wagę "ładunku", te same opory powietrza itd. Silnik o większej pojemności może pracować przy mniejszych obrotach (czasami znacznie mniejszych). Silnik o mniejszej pojemności, aby miał te same osiągi musi mieć większe obroty. Większe obroty, to większe zużycie paliwa, a także i silnika. Przy większych obrotach droga jaką przebywają tłoki jest dużo większa, a więc i większe zużycie silnika. Fizyki nie da się oszukać.
    Poruszam się Skodą Octavią z wolnossącym silnikiem 2.0, i przy rozsądnej jeżdzie bez wysiłku można się zmieścić w 6 l/100km, w mieście okolo 8 l. Jest to porównywalne z 1.6, a nawet 1.4.
    Porównanie jazdy silnikiem o dużej pojemności i mniejszej, to tak, jak lutowanie rynny dużą lutownicą i małą. Rynnę można zalutować obiema, ale dużą o wiele szybciej, a małą trzeba długo grzać, chociaż bierze trochę mniej prądu, w sumie wyjdzie że zużycie energii przy małej lutownicy będzie większe.
    Moje zdanie jest takie, że gdy tylko finanse pozwalają, to większy silnik, nawet o "kilka, a najlepiej dużo" cm.
    Nie jest to przypadek że lepsze rzeczy są zawsze droższe.
  • Poziom 19  
    wszystko zalezne od FANTAZJI kierujacego !!!

    wiele lat temu miałem malucha palił ok 5.5-6l, ale czasami jak sprezynka puściła gdzies w głowie to na zbiorniku nie mogłem zrobić 200km :) -ojciec tylko mowił "przeciez on zaraz tłoki wypluje przez tłumik"