Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wielozawór BRC zbiornika zewnętrznego

rudiszubert 07 Lis 2011 07:14 6385 4
  • #1 07 Lis 2011 07:14
    rudiszubert
    Poziom 19  

    Dokręciłem kombinerkami pokrętło od zamykania gazu bo dalej uchodził , a teraz nie chce się odkręcić tz. odkręca się ale gazu nie puszcza. Czytałem gdzieś ,że to może być zerwana zawleczka i można ją samemu wymienić ale jak ? Cz można wymienić cały zawór(pokrętło) ? Czy gaz trzeba wyjeżdzić do końca czy elektrozawór na wielozaworze powinien zamknąć się automatycznie po wykręceniu tego zaworu-pokrętła ? Czy można by np. WD40 po wykręceniu pokrętła ,psiknąć do środka ,to może zaworek puści ?
    Co innego można zrobić ,oczywiście poza wymianą całego wielozaworu ?

    0 4
  • Metalwork
  • #2 07 Lis 2011 07:30
    manio123
    Poziom 34  

    Tradycyjną metodą na wszystkie dolegliwości wielozaworu jest solidne walnięcie dużym gumowy młotkiem w zbiornik. Jeśli nie pomoże to trzeba wypuścić gaz i zdemontować wielozawór.

    0
  • Metalwork
  • #3 07 Lis 2011 07:54
    rudiszubert
    Poziom 19  

    Sprawdziłem i okazało się ,że pokrętło na wielozaworze gaz zakręciło ,ale pomimo jego odkręcenia ,nie puszcza gazu.Pukałem młotkiem i nic. Chciałbym wymienić ten zawór ,ale jak go wykręcę to mi ucieknie pełna butla gazu. Co można zrobić ?
    Jeszcze pytanie odnośnie tego elektrozaworu. Służy on do zamknięcia gazu w przypadku np. urwania się rurki miedzianej i gwałtownego wypływu LPG, ale jak to działa ? kiedy ten zawór wie ,że ma zamknąć wypływ ? Czy jest on zamknięty kiedy silnik nie pracuje ,a co za tym idzie można by wymienić zawór pokrętło bez obawy o wypływ gazu ?

    0
  • #4 13 Lis 2011 17:14
    mophus
    Poziom 15  

    Witam, mam bardzo podobny problem. Samochód zgasł mi na autostradzie gdy jechałem na LPG. Przełącza na gaz, słychać charakterystyczne pstryknięcie przy butli, ale auto od razu gaśnie. Myślałem że skończył się gaz. Zatankowałem butle do pełna niestety dalej gaśnie. Jestem obecnie w Holandii i chciałem naprawić instalację w domowym zaciszu. Mam centralkę bingo m oraz interfejs i oprogramowanie do niej. Dziś podłączyłem pierwszy raz centralkę do laptopa. Po przełączeniu na LPG napięcie na czujniku Lambda spada prawie do 0V. Silnik nie dostaje gazu. Myślałem że winę może mieć elektrozawór przy reduktorze. odkręciłem więc pokrywkę gdzie jest filtr gazu(mój parownik to- TOMASETTO ASTERIK 140 HP AT-07 Z FILTREM). Nie było tam ciśnienia. Odpaliłem ponownie samochód(pokrywka od filtra gazu w parowniku była lekko otwarta). Przełączyłem na chwilę na gaz po czym zgasiłem silnik. Po gazie ani śladu ;(. Podejrzewałem elektrozawór przy butli ale napięcie na przewodach się pojawia (ponad 12V) i słychać pstryknięcie zaworu. Możliwe że przewód od butli do parownika się zatkał? Możliwe że zawór przy butli się nie otwiera skoro słychać że się przełącza? Co jeszcze mogę sprawdzić? Jak później sprawdzić czy gaz wychodzi z butli i dokąd dochodzi w bezpieczny sposób Holenderscy spece są dość drodzy i chcieliby mi wymienić całą instalację, co uważam za trochę za daleko idące zmiany :D

    20.11.2011
    Dzisiaj zakręciłem zawór w butli i wykręciłem elektrozawór. Wygląda oki. Gdy odkręciłem trochę zawór bezpieczeństwa z otworu zaczął ulatniać się gaz. Po wkręceniu elektrozaworu i podłączeniu 12V słychać jak otwiera przepływ i słychac syknięcie. Zawór sprawny. Dlaczego jednak gaz nie dochodzi do parownika? Z mojego punku widzenia jedyną możliwością jest zapchana rurka między butlą a parownikiem. Czy to możliwe żeby się zapchała?

    0
  • #5 27 Lis 2011 18:35
    mophus
    Poziom 15  

    Mój problem został rozwiązany. okazało się, że mam 3ci elektrozawór.Kabel się odłączył i nie otwierało dopływu do parownika.

    0