Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6 8v LPG Gdy zapala się check = prędkościomierz kaput + obroty 0.5k

07 Lis 2011 13:39 6118 11
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem z Astrą f 1.6 8v. Po dłuższej jeździe min 25 km zapala mi się na stałe check engine co jest równoznaczne z niedziałającym w tym czasie prędkościomierzem i naliczaniem km oraz ze spadkiem obrotów na biegu jałowym do 0.4 - 0.5 tyś obr. Co ciekawe po dłuższym postoju (zgaszony śilnik), prędkościomierz działa normalnie i obroty również są w normie.
    Po odczytaniu błędów wyszło że zbyt bogata mieszanka oraz błąd odczytu prędkości podczas jazdy. Czyli tak naprawde to co już dobrze wiedziałem. Naprawiałem ostatnio układ dolotowy powietrza więc nieszczelności nie ma na 100 proc. Dodam że samochód jest rozgrzany (90st) po 5-7km no i te kolejne 20 km przejedzie w normalnym trybie, natomiast po przejechaniu kolejnych jade już w trybie awaryjnym bez prędkościomierza męcząc się niejednokrotnie z gasnącym silnikiem na wolnych obrotach...
    Jakieś sugestie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No właśnie i taki błąd odczytałem... Tylko te dwie rzeczy od kiedy zaświeci mi się kontrolka czyli obroty i niedziałający prędkościomierz muszą mieć ze sobą jakąś zależność bo zawsze występują razem no i muszą miec też jakiś powód tylko jaki? I o to mi chodzi, a odstawic auto na warsztat jest najprostszym rozwiązaniem ale nie zawsze skutecznym, niestety.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Podpowiem koledze - wymienić czujnik przebytej drogi (czujnik prędkości własnej) i problem znika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Tak, jest linka ale w skrzyni gdzie wchodzi linka jest również impulsator. Całość jest wymienialna...przerabiałem identyczny temat.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Przepraszam, przyznaję, pomyliłem.

    Motronic napisał:
    Linka idzie do licznika, u dołu licznika jest tarczka z naniesionymi polami białe->czarne. Dioda świecąca oświetla pola, fotodioda odbiera sygnał. To czujnik prędkości.

    To akurat wiem, chodziło mi o czujnik prędkości (nie prędkości własnej) podaję na przykładzie aukcji z Allegro ( 1880173592 ).
    Jeśli się mylę, przepraszam za wprowadzenie w błąd, mówię po prostu przerabiałem taki sam problem z takimi objawami i powodem był ten element.
  • Poziom 9  
    Panowie czyli jak wymienie ten impulstator, przestanie zapalać mi się CE i rozumiem że to też jest powodem tego że obroty spadają?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie, problem nie minie. Powiem więcej, tego impulsatora nie musisz wymieniać.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ostatnia podpowiedź: Zauważ, że przestaje działać coś, co jest mechaniczne....
  • Poziom 9  
    Panowie, miałem kupować ten impulsator ale okazało się że linka nie była do końca wkręcona w impulsator. Problem zniknął!!! Inny samochód.
    Ostatniopojawił się inny problem: spalanie lpg w granicach 15-16 litrów :( kable świece wymieniane 2 miesiące temu sonda lambda ori gm cisnienie w oponach sprawdzone, jade do gazowca,
    póki co dzięki.
    pzdr