Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro 1.6+ lpg Stuki silnika

wojtek91edek 08 Lis 2011 12:02 2821 14
  • #1 08 Lis 2011 12:02
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    Witam
    Problem jest tego typu że przy prędkości obrotowej silnika ok 3000 obr/min słychać stuki z silnika, natomiast na biegu jałowym silnik pracuje tak jakby na trzech cylindrach i nie słychać stuków. Stało się to w czasie jazdy. Dodam jeszcze że silnik przy tym stracił na mocy.

    Pozdrawiam

    0 14
  • #2 08 Lis 2011 12:10
    diodi1
    Poziom 23  

    Witam nie podałeś modelu silnika ale jeśli jest na module zapłonowym to prawdopodobnie trafiło moduł element nienaprawialny choć niektórzy twierdzą inaczej co prawda najpierw wykręć świece i sprawdź czy któraś nie dostała przebicia i podaj czy to samo na gazie i benzynie się dzieje. Pozdrawiam

    0
  • #3 08 Lis 2011 12:14
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    Tak, silnik jest na module

    0
  • #4 08 Lis 2011 12:21
    diodi1
    Poziom 23  

    Witam kolego podaj więcej danych o które prosiłem co z gazem co z benzyną sprawdź świece to da jakąś podpowiedź. Pozdrawiam

    0
  • #5 08 Lis 2011 14:45
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    Wymiana modułu niewiele dała (mam drugi zapasowy). Niepokoi mnie to stukanie bo tłucze się niemiłosiernie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ok. Sprawdzę to napisze

    Dodano po 35 [minuty]:

    A no i jeszcze jedna sprawa. Przy odpalaniu dziwnie kręci, tak jak by nie było kompresji na jednym cylindrze

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Wszystko jasne. Brak kompresji na dwóch cylindrach

    0
  • #6 08 Lis 2011 19:50
    misiek14051990
    Poziom 15  

    no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Lis 2011 21:37
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    misiek14051990 napisał:
    no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily


    za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie.

    Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.

    0
  • #8 09 Lis 2011 18:13
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    W weekend będe targał głowice i się okaże co mu jest, ale mam nadzieje że to tylko uszczelka (koszt 20zł plus planowanie)

    0
  • Pomocny post
    #9 09 Lis 2011 19:39
    stan2300
    Poziom 16  

    przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika

    0
  • #10 11 Lis 2011 15:33
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    Uszkodzona została uszczelka pod głowicą. Teraz potrzebuje momenty dokręcania śrub głowicy, klawiatury i pokrywy, no i też jak ustawić luzy zaworowe

    Pozdrawiam

    0
  • #11 11 Lis 2011 18:47
    stan2300
    Poziom 16  

    moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i odwrotnie jeśli chcesz ustawić drugi cylinder mijanie zaworow musi byc na trzecim ,jak na trzecim to muszą się mijać na drugim

    0
  • #12 12 Lis 2011 09:09
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Napisz jaki to silnik. Jeżli gażnik lub wtrysk Abimexa, zawory ustaw tak jak kolega stan opisuje. Jeśli natomiast masz wtrysk MPI Boscha, lub GSI a tym samym hydrokasatory to trochu inaczej ustawiasz te zawory.

    0
  • #13 12 Lis 2011 15:48
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    Poldek jest na gaźniku. A samą pokrywe zaworów dokręca się z jakimś momentem czy siła razy łokieć?

    0
  • #14 12 Lis 2011 20:34
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    wojtek91edek napisał:
    Poldek jest na gaźniku. A samą pokrywe zaworów dokręca się z jakimś momentem czy siła razy łokieć?


    Z czuciem :D

    0
  • #15 19 Lis 2011 21:28
    wojtek91edek
    Poziom 15  

    Uszczelka wymieniona. Wszystko gra. Poldek zmartwychwstał. Dzięki wielkie za pomoc. Temat zamykam

    0