Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro 1.6+ lpg Stuki silnika

wojtek91edek 08 Nov 2011 12:02 3034 14
Bosch
  • #1
    wojtek91edek
    Level 16  
    Witam
    Problem jest tego typu że przy prędkości obrotowej silnika ok 3000 obr/min słychać stuki z silnika, natomiast na biegu jałowym silnik pracuje tak jakby na trzech cylindrach i nie słychać stuków. Stało się to w czasie jazdy. Dodam jeszcze że silnik przy tym stracił na mocy.

    Pozdrawiam
  • Bosch
  • #2
    diodi1
    Level 24  
    Witam nie podałeś modelu silnika ale jeśli jest na module zapłonowym to prawdopodobnie trafiło moduł element nienaprawialny choć niektórzy twierdzą inaczej co prawda najpierw wykręć świece i sprawdź czy któraś nie dostała przebicia i podaj czy to samo na gazie i benzynie się dzieje. Pozdrawiam
  • Bosch
  • #3
    wojtek91edek
    Level 16  
    Tak, silnik jest na module
  • #4
    diodi1
    Level 24  
    Witam kolego podaj więcej danych o które prosiłem co z gazem co z benzyną sprawdź świece to da jakąś podpowiedź. Pozdrawiam
  • #5
    wojtek91edek
    Level 16  
    Wymiana modułu niewiele dała (mam drugi zapasowy). Niepokoi mnie to stukanie bo tłucze się niemiłosiernie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ok. Sprawdzę to napisze

    Dodano po 35 [minuty]:

    A no i jeszcze jedna sprawa. Przy odpalaniu dziwnie kręci, tak jak by nie było kompresji na jednym cylindrze

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Wszystko jasne. Brak kompresji na dwóch cylindrach
  • #6
    misiek14051990
    Level 15  
    no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily
  • Helpful post
    #7
    adresfizyczny
    Level 16  
    misiek14051990 wrote:
    no to jesli brak kompresji a auto na gazie jezdzi od dawna to jest duze prawdopodobienstwo ze zawory sie przepalily


    za dwóch cylindrach na raz a na pozostałych nie ? Chcociaż kto wie.

    Jeśli brak kompresji na cylindrach 1 i 2 lub 3 i 4 to wiadome o co chodzi. Przebicie na uszczelce pomiędzy cylindrami.
  • #8
    wojtek91edek
    Level 16  
    W weekend będe targał głowice i się okaże co mu jest, ale mam nadzieje że to tylko uszczelka (koszt 20zł plus planowanie)
  • Helpful post
    #9
    stan2300
    Level 17  
    przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
  • #10
    wojtek91edek
    Level 16  
    Uszkodzona została uszczelka pod głowicą. Teraz potrzebuje momenty dokręcania śrub głowicy, klawiatury i pokrywy, no i też jak ustawić luzy zaworowe

    Pozdrawiam
  • #11
    stan2300
    Level 17  
    moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i odwrotnie jeśli chcesz ustawić drugi cylinder mijanie zaworow musi byc na trzecim ,jak na trzecim to muszą się mijać na drugim
  • #12
    adresfizyczny
    Level 16  
    Napisz jaki to silnik. Jeżli gażnik lub wtrysk Abimexa, zawory ustaw tak jak kolega stan opisuje. Jeśli natomiast masz wtrysk MPI Boscha, lub GSI a tym samym hydrokasatory to trochu inaczej ustawiasz te zawory.
  • #13
    wojtek91edek
    Level 16  
    Poldek jest na gaźniku. A samą pokrywe zaworów dokręca się z jakimś momentem czy siła razy łokieć?
  • #14
    adresfizyczny
    Level 16  
    wojtek91edek wrote:
    Poldek jest na gaźniku. A samą pokrywe zaworów dokręca się z jakimś momentem czy siła razy łokieć?


    Z czuciem :D
  • #15
    wojtek91edek
    Level 16  
    Uszczelka wymieniona. Wszystko gra. Poldek zmartwychwstał. Dzięki wielkie za pomoc. Temat zamykam