Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

System do rozliczania kosztów - kopii / druku

informatykk 08 Nov 2011 16:21 1824 5
  • #1
    informatykk
    Level 9  
    Witajcie,

    Mam pytanie czy ktoś przerabiał temat rozliczeń kosztów drukarek, kserokopiarek itp.

    Znalazłem w internecie aplikacje:

    Equitrac Express
    DIADEM - PrintRaportManager
    Printoscope

    Proszę o opinie na ten temat.
  • #2
    abrasax
    Level 11  
    O jakie dokładnie rozliczanie Ci chodzi ?
    Jest wiele programów/systemów które to potrafią wiele zrobić.
    Napisz więcej szczegółów.
  • #3
    informatykk
    Level 9  
    Witaj,

    Wymyśliłem sobie że będę sobie zarządzał kosztami, czytałem że na rynku są aplikacje które liczą każdy wydruk, kopie, i przypisują do użytkownika.

    Posiadamy kilka urządzeń w najmie więc płacimy za każdą kopię czy też wydruk, więc fajnie by było minimalizować ten rodzaj kosztów a płacimy doś sporo :D
  • #4
    pekon
    Level 17  
    Witam.

    Z Printoscope mam do czynienia w pracy i spisuje się ok. Jak tylko dobrze poprzypisujesz drukarki do lokalizacji i koszt wydruku to chodzi fajnie. Potrafi rozliczać każdego usera z tego co drukuje(nazwa pliku), ile stron i kiedy. Jeśli chcesz by to działało to u każdego usera musi działać agent. Jak masz AD to możesz go "wypchnąć" na każdą stację roboczą. Dane spływają do serwera na którym działa engine. Z raportów to standardowo : listy "Top 10" i inne.
    Dobre narzędzie do planowania komu wymienić drukarkę na wydajniejszą i tańszą.
    (przy flocie ok. 70 urządzeń i 200 userów jest co robić)

    Pozdrawiam.
  • #5
    papatek
    Level 10  
    Witaj,

    Ja osobiście polecam Polską aplikacje - DIADEM-PrintRaportManager. Dokładny opis systemu, znajdziesz na stronie: www.xerrex.pl.

    Pozdr.
  • #6
    abrasax
    Level 11  
    Wszystko zależy od tego jakie są urządzenia. Większość producentów urządzeń ma swoje systemy rozliczeń kosztów. Z dobrych systemów które mają wsparcie dla urządzeń różnych producentów i różnych systemów operacyjnych to system SafeQ firmy YSoft, Q vision firmy Qube czy wspomniany tu Printoscop.

    Większość systemów accountingowych oferuje takie same funkcje. Diabeł tkwi w szczegółąch ew. dodatkowych możliwych o wykonania modyfikacjach systemu, tak aby był "szyty na miarę" pod konkretną firmę. Pod jej wymagania i oczekiwania. Nie we wszystkich da się pewne rzeczy zrobić,w niektórych trzeba dopłacić grubą kasę.

    Jeżeli firma chce z takim systemem związać się na długo, to trzeba szukać rozwiązać uniwersalnych - pasujących do urządzeń,drukarek itd. wielu producentów. W dzisiejszych czasach "pudełko" o takich samych funkcjach oferuje każdy duży producent. Dzisiaj masz urządzenia czy to HP, Ricoh, Xerox czy Canon jutro to może być KonicaMinolta, OCE lub Toshiba, a być może OKI lub KyoceraMita. Systemu accountingowego podobnie jak systemu ksiegowo-finansowo-magazynowego nie zmienia się w firmach co 2-3 lata. Koszt systemu to tylko część kosztów wdrożenia takiego systemu jakie ponosi firma.

    Większość sprzętu który jest na rynku (myślę o urządzeniach MFP) ma w standardzie coś takiego jak konta użytkowników. Uruchomienie takiej funkcji da Ci namiastkę "systemu", bo pozwoli Ci kontrolować ilości wydruków/kopii wykonywanych przez użytkowników.

    Nowoczesne systemy potrafią zintegrować się z panelem sterującym urządzenia dając użytkownikowi taki sam interfejs do obsługi na różnych urządzeniach, umożliwiają jednokrotny wydruk pliku przez użytkownika na uniwersalny sterownik i odebranie go na dowolnym urządzeniu przez użytkownika tam gdzie mu jest aktualnie wygodnie.

    Jest wiele funkcjonalności które mają takie systemy wraz z powiązanymi urządzeniami.

    Pytanie o jakich urządzeniach i jakich funkcjonalnościach dokładnie rozmawiamy.