Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 kluczyk centralnego zamka ładowany indukcyjnie - brak ładowania

akar13 08 Lis 2011 16:31 21753 7
  • #1 08 Lis 2011 16:31
    akar13
    Poziom 8  

    Witam, mam BMW e 39 z 2002r. Auto ma kluczyk z pilotem centralnego zamka . Zasilane to jest akumulatorkiem VL2020 , który ładowany jest podczas jazdy ze stacyjki. Chciał bym się dowiedzieć czy da się w jakiś prosty sposób w warunkach domowych emulować ładowanie stacyjki, chciałbym naładować pilota ponieważ stacyjka przestała go ładować. Nie jestem elektronikiem ale wydaje mi się że w stacyjce jest jakiś przewód przez który przepływa prąd a zbliżony do niego kluczyk poprzez cewkę ładuje akumulatorek.

    0 7
  • #2 08 Lis 2011 19:38
    kkknc
    Poziom 42  

    Ładowanie indukcyjne, tak samo ładuje się sczoteczki do zębów.
    Jesteś pewny że wysiadła stacyjka a nie pilot lub jego akumulato?

    2
  • #3 08 Lis 2011 23:03
    akar13
    Poziom 8  

    mógłbym godzinę tu pisać jak doszedłem do tego wniosku ale absolutnie pewnien jestem że kluczyki są sprawne,a auto ich nie ładuje. Ok szczoteczka do zębów. Ale szczoteczka pewnie używa prądu zmiennego , a w aucie raczej o taki trudno. Dysponuje napięciem 12 v i tyle. Szukam rozwiązania lub zrozumienia procesu zanim rozbiorę stacyjkę, a najlepiej zanim to zrobie naładował bym akumulatorek . Dodam że bezpośredni dostęp do niego jest niemożliwy gdyż producent czyli BMW stworzyło kluczyk nierozbieralny :( .

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Lis 2011 23:43
    Hans30
    Poziom 28  

    Piszesz Kolego akar13 ze stacyjka nie ładuje kluczyka, I że jest on nierozbieralny tak? Z tym że jest nierozbieralny to się nie zgodzę z tobą .Ja już klika takich kluczyków rozbierałem .
    Wynika z twojego postu że masz taki kluczyk . Jeżeli wygląda on jak ten poniżej na załączonym foto to mam kilka pytań do kolegi:
    BMW E39 kluczyk centralnego zamka ładowany indukcyjnie - brak ładowania
    BMW E39 kluczyk centralnego zamka ładowany indukcyjnie - brak ładowania
    1.Czy twoja diagnoza o tym że kluczyk się nie ładuje wynika z faktu że przestał współpracować z samochodem ?
    2.Jak sprawdziłeś kluczyk ?
    3.Na jakiej częstotliwości pracuje i czym to zmierzyłeś ?
    Napisz odpowiedzi będziemy dalej rozmawiać.

    0
  • #5 09 Lis 2011 07:10
    kkknc
    Poziom 42  

    akar13 napisał:
    Ok szczoteczka do zębów. Ale szczoteczka pewnie używa prądu zmiennego , a w aucie raczej o taki trudno. Dysponuje napięciem 12 v i tyle. Dodam że bezpośredni dostęp do niego jest niemożliwy gdyż producent czyli BMW stworzyło kluczyk nierozbieralny :( .

    Pisałem ci że ładowanie indukcyjne więc prąd zmienny a nie stały. Stosuje się do tego przetwornice, często o dużej częstotliwości. Co do kluczyka to każdego można rozebrać ( niektóre tylko raz ). I też jestem ciekaw jak doszłeś do tego że to pilot nie działa.

    0
  • #6 09 Lis 2011 07:59
    akar13
    Poziom 8  

    W pewnym momencie zaczęły się problemy z centralnym zamkiem , nie zawsze chciał otworzyć auto- nasilało się , aż zdechło.
    Jestem mocno zalatany więc podjechałem do auto chipa we wrocku i wyłączyli mi fabryczny alarm, odcieli syrene alarmu dodatkowego.
    nie mieli czasu na diagnozowanie zresztą nie jest to najtańszy warsztat :) .
    Po tym auto dało się otwierać z pilota i uruchamiać. Oczywiście przycisk pomiędzy fotelami działał cały czas niezależnie od pilotów.
    Podejrzeń co jest przyczyną było wiele, moduł komfortu, antena itp.
    Sprawdziłem , że piloty nie dają sygnału radiowego. Uznałem że problem najprawdopodobniej jest po ich stronie.
    Rozebrałem nierozbieralny pilot, założyłem nową pastylkę Panasonic VL2020 profesjonalnie zgrzałem styki, tak jak w bateriach laptopów.
    Następnie przeprogramowałem pilota i wszystko wróciło do normy. Centralny zamek zaczął działać. Po dwóch tygodniach znowu zaczęły się problemy z centralką w trzecim tygodniu pilot zdechł.
    Wyjścia są dwa.
    Albo profesjonalne zgrzanie baterii puściło ( mało prawdopodobne) albo pilot nie był ładowany ze stacyjki.
    W tej chwili rozebrałem drugi pilot, oczywiście był rozładowany do zera. Zanim wymieniłem akumulatorek podłączyłem na noc oba ze sobą, nowy i stary i rano okazało się , że stary ma już jakieś napięcie ok 2,85 v czyli że jest sprawny tylko się nie ładował.
    Daje to w sumie informację , że akumulatorki się nie ładują ze stacyjki albo oba piloty równocześnie uległy uszkodzeniu ( nieprawdopodobne).
    UFFFF pisałem że zajmie to godzinę :)
    Jutro odbieram drugiego pilota od zgrzewaczy :) i pewnie uda mi się go zaprogramować i uruchomić centralny, ale na krótko.
    Niestety nie mam pojęcia jak w aucie zorganizowane jest ładowanie pilotów dlatego też szukam pomocy w tym forum.

    Artur

    1
  • #7 09 Lis 2011 20:32
    akar13
    Poziom 8  

    małe sprostowanie : jak napisałem po wyłączeniu alarmu to nie pilot zaczął działac a jedynie kluczyk otwierał mechanicznie zamek w drzwiach, oraz po otworzeniu pozostałych drzwi z przycisku pomiędzy fotelami auto reagowało na kluczyk i uruchamiało silnik

    2
  • #8 13 Lis 2011 21:33
    akar13
    Poziom 8  

    cóż sprawdziłem, że stacyjka jednak ładuje, daje prąd pulsacyjnie od 4,5 do 5,5 V .
    Działa to cały czas nawet jak kluczyk jest w pozycji "0". Moim problemem okazał się moduł w pilocie odpowiedzialny za przetworzenie i ładowanie akumulatorka.
    Myślę , że ten temat mogę już zamknąć.

    1