Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 ciężko wchodzą biegi 2 i 4 w skrzyni manualnej

08 Lis 2011 18:03 5941 13
  • Poziom 8  
    Witam, auto to Audi A2, silnik 1.4 16v, skrzynia manualna.
    Na postoju czy silnik jest zgaszony czy nie biegi wchodzą ładnie, problem pojawia się gdy jade, gdy chce wrzucić z 3-ki 4-ke lewarek stawia opór, gdy na niego natrafiam słychać jak by szum ze skrzyni, bieg zawsze da się wrzucić przy użyciu siły, przy redukcji z 4-ki na 3-ke objawy są podobne, zauważyłęm też że opór jest znacznie mnieszy przy zmianie z 3-ki na 4-ke przy obrotach ok 2000.
    Sprzęgło bierze mniej więcej w połowie zakresu. Proszę o porady co to może być ? Chciałem wymienić olej ale producent nie przewiduje wymian a poza tym wydaje mi się że nie ma to za wiele wspólnego. Pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 14  
    Może coś z synchronizacją w skrzyni bo 3 i 4 bieg obsługuje ten sam zestaw synchronzatorów.....tylko wtedy powinno raczej zgrzytać przy wkładaniu.
  • Poziom 8  
    Zmiana objawów a dokłądnie nie zmiana tylko auto jest mojej dziewczyny i pisałem z jej opowieści, jednak jadąc autem osobiście stawiam na sprzęgło, jadę na 1-dynce wciskam sprzęgło a auto dalej ciągnie... z mniejszą siłą ale jednak wtedy pojawia się problem wbicia jakiegokolwiek biegu, czasami to ustępuje i opór jest tylko przy biegu 3 i 4, jak sprawdzić sprzęgło ? Jest ono hydrauliczne ? da się je jakoś podciągnąć jak w starszych autach ?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 14  
    Można tylko spróbować odpowietrzyć. Regulacji na hydraulice nie ma. Może docisk pęknięty jak ciągnie??
  • Poziom 8  
    gdyby docisk był pęknięty wydaje mi się że ciągnoł by cały czas, a objaw czasami ustępuje i biegi wchodzą bez problemu oprócz tych oporów przy zmianie z 3 na 4 i z 4 na 3... boje się że sprzęgło nie wysprzęgla a w skutek dalszej jazdy siadły synchronizatory biegu 3 i 4... spróbuje odpowietrzyć ale nie mam pojęcia jak... jest gdzieś jakiś poradnik jak to zrobić ? bo nie chce narazie żeby samochód był jeżdzony żeby nie zepsuć skrzyni...
  • Poziom 20  
    Z książki pt. "Sam naprawiam Audi 100" H.R.Etzolda wyczytałem kiedyś( jak sprzęgło jest faktycznie sterowane hydraulicznie), że luzuje się odpowietrznik na siłowniku sprzęgła, następnie to samo z odpowietrznikiem lewego przedniego koła, łączy się je przewodem igielitowym(najlepiej przezroczystym) i naciska się na pedał hamulca. Tak, tak, hamulca. Wtedy płyn jest przeciskany w odwrotną stronę tzn. z siłownika do zbiorniczka wyrównawczego i po robocie. Jeżeli to nie poprawi sytuacji, to raczej stało się coś z tarczą sprzęgła. Konkretnie mogła wypaść sprężyna tłumika drgań skrętnych (jeśli występują, mogą być 4 lub 6) albo pękła okładzina i ułożyła się na zakładkę. To najczęściej powoduje takie objawy. Jak pęka sprężyna centralna docisku( tzw. słoneczko) to sprzęgło ma tendencję do uślizgu bardziej. Pedał sprzęgła jest miększy, chociaż też może "ciągnąć"
  • Poziom 8  
    Mógł byś to odpowietrzanie wytłumaczyć mi łopatologicznie ?
    Co ma sprzęgło do hamulca?
    Czemu ma służyć przezroczysty przewód ? mam coś w nim patrzeć ?
    Do którego zbiorniczka wypopmuje się ten płyn ?
    Ilr tak pompować hamulcem ?
  • Poziom 20  
    Wrzucę skan. Nie wiem tylko, czy jest wspólny zbiornik wyrównawczy dla hamulca i sprzęgła. Jak jest wspólny, to nie ma problema, płyn czerpany przez hamulce będzie wracał do zbiornika przewodem sprzęgła. Jak czegoś nie załapiesz to pisz.
  • Poziom 8  
    podziękował kolego :D
  • Poziom 20  
    Czekamy na odpowiedź, czy poskutkowało. :-)
  • Poziom 8  
    no właśnie jeszcze nie znalazłem czasu na odpowietrzanie i właśnie mam zamiar dzisiaj to zrobić z tym że dzisiaj 11 listopad i nie mogę nabyć wężyka a sam nie posiadam, myślę że od jakiegoś kolegi zorganizuje, tylko mam pytanie czy powinienienem to robić na zapłonie ? zapalonym silniku ? czy moę na zgaszonym ?
  • Poziom 20  
    Możesz na zgaszonym, tylko pedał hamulca będzie twardszy, ale to nie przeszkadza.
    Może byśmy się dowiedzieli, czy dałeś radę?
  • Poziom 8  
    no i wyszło szydło z worka... w sumie nie wiadomo co było przyczyną ale tarcza pękła w miejscu mocowania tej sprężynki, a na docisku w miejscu łożyska starło te łopatki tak jakby łożysko się w nie wrzynało, wymiana kompletu sprzęgła załątwiła sprawę... koszt operacji to 700 zł (400 sprzęgło i 300 wzioł mechanik) aktualnie auto jeździ jak nowe, dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Jedno z drugim było przyczyną. Jak spawa rozwiązana, to zamykamy temat.