Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej

pawlo1980 08 Nov 2011 18:50 9159 5
  • #1
    pawlo1980
    Level 9  
    Przymierzam się do wymiany pompy wtryskowej w poczciwym URSUSIE C 360 jest to rzędowa prehistoryczna konstrukcja będę miał mały problem z napędem ale to juz później w innym temacie. Wiem ze maja wtrysk bezpośredni ale nie wiem?
    *ciśnienie wtrysku
    *obroty maksymalne silnika
    *pompa lewo czy prawo obrotowa
    *czy trudno zmniejszyć obroty maksymalne w tej pompie
    *jak odróżnić pompę samozasysającą od zwykłej
    *na co zwrócić uwagę
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Wtrysk bezpośredni to układ Common Rail np. Renault 1.9dci,1,5dci, Mercedes 2.2cdi itp itd.
    W c360 i fordzie masz wtrysk pośredni. Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie możliwa taka przeróbka.
  • Helpful post
    #3
    wojciechjanusz
    Level 27  
    decybel91 wrote:
    Wtrysk bezpośredni to układ Common Rail np. Renault 1.9dci,1,5dci, Mercedes 2.2cdi itp itd.
    W c360 i fordzie masz wtrysk pośredni. Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie możliwa taka przeróbka.
    Oj, kolego - autorytatywnie się wypowiadasz, ale nie jest tak jak piszesz... Transit 2,5D i C360 to wtrysk BEZPOŚREDNI. Wtrysk bezpośredni to nie tylko Common Rail...

    Co do pompy Bosch w Transicie 2,5D: było kilka wykonań, nieco różniących się od siebie.
    Patrząc od strony koła pasowego, pompa obraca się w prawo.
    Obroty silnika wolne ustawia się na 800-850, maksymalne 4.200.
    Obroty - wolne i maksymalne - łatwo ustawia się śrubami ograniczającymi na wierzchu pompy.
    Ciśnienie otwarcia wtrysków to ok. 260-270 barów, maks ciśnienia pompy nie znam, ale podchodzi - myślę - pod 800 barów.
    Pompy Boscha są samozasysające, ale wszystkie Transity z Boschem mają jednak dodatkową pompę podającą (membranową, napędzaną od wałka rozrządu popychaczem).
    Ale: pierwsze Transity 2,5D miały w latach 1986-1992 montowane także pompy CAV Lucas (nie mylić z Lucas Epicem), które takiej pompki nie miały i zdarza się, że ludzie przekładają do takiego silnika pompę wtryskową Boscha i to pracuje prawidłowo (tzn bez pompki pomocniczej).

    pawlo1980, nie wiem, dlaczego chcesz zamontować pompę od Transita do C360 - ale wydaje mi się, że szukasz... duuużych kłopotów. Ale życzę wszystkiego najlepszego.
    ------------------------
    To jest pompa Bosch do Transita z lat po 1995 r.:

    Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej

    Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej
    Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej

    Albo kolega zastosuje się do tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    albo ostrzeżeniem nagrodzę.
  • Helpful post
    #4
    MSWOLA
    Level 18  
    Pomysł ciekawy, ale w przypadku pompy z transita trudny do zrealizowania.
    W transicie zapłon reguluje się na kole rozrządu, a pompa przykręcona jest na stałe do bloku.
    W c-360 zapłon regulujesz przestawiając pompę jak w VW czy fiacie, ale te pompy podają paliwo na wtrysk pośredni.
    Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem.
  • Helpful post
    #5
    wojciechjanusz
    Level 27  
    MSWOLA wrote:
    Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem.
    Przede wszystkim ciśnieniem wtrysku. O ile wtrysk pośredni - przy umiarkowanych mocach osiąganych w tej technice - potrzebował małego ciśnienia (wolniejsze silniki więc wydłuża się czas wtrysku, mniejsza moc więc dawka nie musi być żyłowana w górę), to silniki z bezpośrednim wtryskiem jako nowocześniejsze - czyli osiągające wyższe moce przy wyższych obrotach - potrzebują dużego ciśnienia aby odpowiednio duża dawka wtrysku dotarła do cylindra w odpowiednio krótszym czasie.
    W praktyce wtrysk pośredni to ciśnienie otwarcia wtrysku rzędu 90-200 barów, wtrysk bezpośredni na pompie rotacyjnej 180-300 barów, a w przypadku common rail to grubo ponad 1000 barów.
  • Helpful post
    #6
    MSWOLA
    Level 18  
    Chodzi mi bardziej o różnice w budowie samej pompy. Może większa sekcja lub inny jej skok. Może większe ciśnienie wewnętrzne.
    Wiadomo że w golfie wtryski otwierają się przy ciśnieniu około 125 barów, a w c-360 180 barów
    (nie znam dokładnych ciśnień.)
    Pompa z pośredniego wtrysku z powodzeniem otworzy wtryskiwacze z bezpośredniego wtrysku.
    Dawkę dla większego silnika zawsze można zwiększyć śrubą nad zaworem gaszenia.
    Pozostanie tylko właściwe ustawienie konta wyprzedzenia.
    Dla golfa mamy 0.9mm, dla c-360 będzie musiał być większy aby sekcja wytworzyła większe ciśnienie.
    Tak myślę, ale mylić się mogę.