Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej

pawlo1980 08 Nov 2011 18:50 9414 5
  • #1
    pawlo1980
    Level 9  
    Przymierzam się do wymiany pompy wtryskowej w poczciwym URSUSIE C 360 jest to rzędowa prehistoryczna konstrukcja będę miał mały problem z napędem ale to juz później w innym temacie. Wiem ze maja wtrysk bezpośredni ale nie wiem?
    *ciśnienie wtrysku
    *obroty maksymalne silnika
    *pompa lewo czy prawo obrotowa
    *czy trudno zmniejszyć obroty maksymalne w tej pompie
    *jak odróżnić pompę samozasysającą od zwykłej
    *na co zwrócić uwagę
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Wtrysk bezpośredni to układ Common Rail np. Renault 1.9dci,1,5dci, Mercedes 2.2cdi itp itd.
    W c360 i fordzie masz wtrysk pośredni. Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie możliwa taka przeróbka.
  • Helpful post
    #3
    wojciechjanusz
    Level 28  
    decybel91 wrote:
    Wtrysk bezpośredni to układ Common Rail np. Renault 1.9dci,1,5dci, Mercedes 2.2cdi itp itd.
    W c360 i fordzie masz wtrysk pośredni. Szczerze mówiąc nie wiem czy będzie możliwa taka przeróbka.
    Oj, kolego - autorytatywnie się wypowiadasz, ale nie jest tak jak piszesz... Transit 2,5D i C360 to wtrysk BEZPOŚREDNI. Wtrysk bezpośredni to nie tylko Common Rail...

    Co do pompy Bosch w Transicie 2,5D: było kilka wykonań, nieco różniących się od siebie.
    Patrząc od strony koła pasowego, pompa obraca się w prawo.
    Obroty silnika wolne ustawia się na 800-850, maksymalne 4.200.
    Obroty - wolne i maksymalne - łatwo ustawia się śrubami ograniczającymi na wierzchu pompy.
    Ciśnienie otwarcia wtrysków to ok. 260-270 barów, maks ciśnienia pompy nie znam, ale podchodzi - myślę - pod 800 barów.
    Pompy Boscha są samozasysające, ale wszystkie Transity z Boschem mają jednak dodatkową pompę podającą (membranową, napędzaną od wałka rozrządu popychaczem).
    Ale: pierwsze Transity 2,5D miały w latach 1986-1992 montowane także pompy CAV Lucas (nie mylić z Lucas Epicem), które takiej pompki nie miały i zdarza się, że ludzie przekładają do takiego silnika pompę wtryskową Boscha i to pracuje prawidłowo (tzn bez pompki pomocniczej).

    pawlo1980, nie wiem, dlaczego chcesz zamontować pompę od Transita do C360 - ale wydaje mi się, że szukasz... duuużych kłopotów. Ale życzę wszystkiego najlepszego.
    ------------------------
    To jest pompa Bosch do Transita z lat po 1995 r.:

    Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej

    Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej
    Ford Transit 2.5D potrzebuje informacje o pompie wtryskowej

    Albo kolega zastosuje się do tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    albo ostrzeżeniem nagrodzę.
  • Helpful post
    #4
    MSWOLA
    Level 18  
    Pomysł ciekawy, ale w przypadku pompy z transita trudny do zrealizowania.
    W transicie zapłon reguluje się na kole rozrządu, a pompa przykręcona jest na stałe do bloku.
    W c-360 zapłon regulujesz przestawiając pompę jak w VW czy fiacie, ale te pompy podają paliwo na wtrysk pośredni.
    Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem.
  • Helpful post
    #5
    wojciechjanusz
    Level 28  
    MSWOLA wrote:
    Nasuwa się jednak pytanie czym różni się pompa od silnika z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem.
    Przede wszystkim ciśnieniem wtrysku. O ile wtrysk pośredni - przy umiarkowanych mocach osiąganych w tej technice - potrzebował małego ciśnienia (wolniejsze silniki więc wydłuża się czas wtrysku, mniejsza moc więc dawka nie musi być żyłowana w górę), to silniki z bezpośrednim wtryskiem jako nowocześniejsze - czyli osiągające wyższe moce przy wyższych obrotach - potrzebują dużego ciśnienia aby odpowiednio duża dawka wtrysku dotarła do cylindra w odpowiednio krótszym czasie.
    W praktyce wtrysk pośredni to ciśnienie otwarcia wtrysku rzędu 90-200 barów, wtrysk bezpośredni na pompie rotacyjnej 180-300 barów, a w przypadku common rail to grubo ponad 1000 barów.
  • Helpful post
    #6
    MSWOLA
    Level 18  
    Chodzi mi bardziej o różnice w budowie samej pompy. Może większa sekcja lub inny jej skok. Może większe ciśnienie wewnętrzne.
    Wiadomo że w golfie wtryski otwierają się przy ciśnieniu około 125 barów, a w c-360 180 barów
    (nie znam dokładnych ciśnień.)
    Pompa z pośredniego wtrysku z powodzeniem otworzy wtryskiwacze z bezpośredniego wtrysku.
    Dawkę dla większego silnika zawsze można zwiększyć śrubą nad zaworem gaszenia.
    Pozostanie tylko właściwe ustawienie konta wyprzedzenia.
    Dla golfa mamy 0.9mm, dla c-360 będzie musiał być większy aby sekcja wytworzyła większe ciśnienie.
    Tak myślę, ale mylić się mogę.