Potrzebuję podłączyć do sprawdzenia, silnik z pralki, chyba Whirpool - model z przed 7 lat.
Jest to silnik dwubiegowy z tachoprądniczką.
Kostka jest 8-mio pinowa.
Zidentyfikowałem już na kostce oba uzwojenia, wyjścia ze szczotek, styki tachoprądnicy.
Teraz zastanawia się jak to podłączyć pod zasilenie.
Chodzi mi o sprawdzenie prądu rozruchowego i działanie silnika.
Tacho jak rozumiem, jest tylko informacją dla sterownika w pralce.
Chcę się upewnić, czy dobrze kombinuję.
Silnik muszę sprawdzić pod kątem pracy i pobieranego prądu. Ponoć w pralce wywalał bezpieczniki (automatyczne, wkręcane).
Niestety został zdemontowany od razu, bez sprawdzenia całego układu mechanicznego, a mam powód podejrzewać, że silnik w pralce był zablokowany przez pasek wieloklinowy (ślady gumy na silniku i w rowkach koła pasowego) i przez to przy próbie rozruchu przekraczał prąd nominalny.
Muszę się jednak upewnić, czy silnik prawidłowo pracuje i w jakiej jest kondycji.
Nie mam mostka do dokładnych pomiarów uzwojeń, ale pomiar omomierzem (trochę lepszym niż sprzęt z marketów, jeżeli wierzyć tegorocznemu świadectwu wzorcowania
) wykazały bardzo zbliżony pomiar uzwojeń wirnika i stojana. Bez przerw i gwałtownych spadków rezystancji.
I jeszcze jedno - czy ktoś zna takie logo: => (v)
Jakby litera "V" w nawiasach wychodzących z jej ramion. Nie jest to logo Whirpoola, a próba szukania informacji po numerze kodowym, prowadzi mnie na jakieś strony rosyjskojęzyczne. Nie jest to też logo Elektroluksa, choć jest to bardzo podobny silnik do jego silników uniwersalnych.
Niestety osobiście raczej mam do czynienia z silnikami trójfazowymi nieco większych mocy i nie mam doświadczenia w takich maleństwach ze sprzętu AGD.
PS - dowiedziałęm się, że jest to pralka Whirpool AWG 879, silnik nr kodowy 512020501.
Znalazłem schemat od AWG 878, ale są wyraźne różnice, więc nie będzie przydatny.
Jest to silnik dwubiegowy z tachoprądniczką.
Kostka jest 8-mio pinowa.
Zidentyfikowałem już na kostce oba uzwojenia, wyjścia ze szczotek, styki tachoprądnicy.
Teraz zastanawia się jak to podłączyć pod zasilenie.
Chodzi mi o sprawdzenie prądu rozruchowego i działanie silnika.
Tacho jak rozumiem, jest tylko informacją dla sterownika w pralce.
Chcę się upewnić, czy dobrze kombinuję.
Silnik muszę sprawdzić pod kątem pracy i pobieranego prądu. Ponoć w pralce wywalał bezpieczniki (automatyczne, wkręcane).
Niestety został zdemontowany od razu, bez sprawdzenia całego układu mechanicznego, a mam powód podejrzewać, że silnik w pralce był zablokowany przez pasek wieloklinowy (ślady gumy na silniku i w rowkach koła pasowego) i przez to przy próbie rozruchu przekraczał prąd nominalny.
Muszę się jednak upewnić, czy silnik prawidłowo pracuje i w jakiej jest kondycji.
Nie mam mostka do dokładnych pomiarów uzwojeń, ale pomiar omomierzem (trochę lepszym niż sprzęt z marketów, jeżeli wierzyć tegorocznemu świadectwu wzorcowania

I jeszcze jedno - czy ktoś zna takie logo: => (v)
Jakby litera "V" w nawiasach wychodzących z jej ramion. Nie jest to logo Whirpoola, a próba szukania informacji po numerze kodowym, prowadzi mnie na jakieś strony rosyjskojęzyczne. Nie jest to też logo Elektroluksa, choć jest to bardzo podobny silnik do jego silników uniwersalnych.
Niestety osobiście raczej mam do czynienia z silnikami trójfazowymi nieco większych mocy i nie mam doświadczenia w takich maleństwach ze sprzętu AGD.
PS - dowiedziałęm się, że jest to pralka Whirpool AWG 879, silnik nr kodowy 512020501.
Znalazłem schemat od AWG 878, ale są wyraźne różnice, więc nie będzie przydatny.