Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Scenic 2.0 8V 1999r - nie odpala na zimno

marcin_koniuszko 08 Nov 2011 20:59 15879 33
Automation24
  • #1
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Witam wszystkich,

    Mam problem z autem z którym walczę już od dłuższego czasu ...

    Scenic '99 2.0 8v PB + LPG

    Auto ma wielkie problemy z odpaleniem po dłuższej przerwie ... 3-4 godziny postoju w aktualnych temp. i autko odmawia posłuszeństwa. Po kręceniu 6-10 razy odpala, przy czym gaz trzeba trzymać w podłodze. Gdy już odpali i ustabilizuje obroty można go zgasić i kolejnymi podejściami pali od strzała. Nie ma spadku mocy, idealnie wkręca się na obroty.

    Co zostało sprawdzone/zmienione:

    Ciśnienie na baniakach dobre
    Nowe przewody, świece, cewki
    Nowy silniczek krokowy
    Nowe czujniki temp cieczy oraz powietrza
    Zmieniona cała listwa wtryskowa
    Zmieniony sterownik silnika ECU
    Pompa paliwa również nowa
    Sonda lambda również prosto ze sklepu
    Filtry, olej i inne płyny terminowo
    Wszystkie podciśnienia szczelne
    Iskra idealna
    Sprawdzony potencjometr przepustnicy, MAP sensor, komputer nie wyświetla żadnych błędów.
    Gaz był całkowicie odpięty w celu wyeliminowania nieszczelności któregoś z zaworów.

    Dziś kolejny raz autko zostało podpięte pod CDIF/2. Błędów jak zwykle brak, wszystkie parametry w normie (temp itp).
    Obserwując na wykresie czas wtrysku zauważyłem ze na początku kręcenia wynosi on 30ms, po chwili zaczyna spadać i gdy spadnie do około 12-15ms autko zaczyna się odzywać. Jeżeli silnik załapie to czas spada dalej do 3-5ms i pracuje normalnie, jeśli natomiast tylko "odezwie się" i zgaśnie to czas wtrysku rośnie ponowie do 30ms. Więc stwierdziłem że go po prostu zalewa podczas rozruchu.

    Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować ww. sytuacje ? Czy faktycznie silnik jest zalewany podczas startu ? a jeśli tak to dlaczego ? Czy może jest to coś innego ...


    P.S dla testu podpinałem innego scenica (1.6 8v) i tam podczas rozruchu czas wtrysku również wynosi około 20-30ms ale tylko przez dosłownie sekunde, później znacznie spada .... Włożyłem również do niego ECU z tego felernego 2.0 i auto za każdym razem odpala "od strzała".

    pozdrawiam, marcin
  • Automation24
  • #2
    andy076
    Level 16  
    Probowales podpiasc miernik cisnienia w przewod paliwowy?
  • #3
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Szczerze mówiąc nie ale miałem drugą listwę wraz z regulatorem i stwierdziłem ze nie to jest problemem. Ciśnienie jest bo przy zdejmowaniu węża paliwo tryska jak szalone .... ale dla pewności jutro sprawdzę zegarem. Ma ktoś jeszcze jakieś inne sugestie?? :)
  • #4
    andy076
    Level 16  
    zmierzysz to jednego bedziemy pewni ..mialem kiedys taki problem.. idealnie jakbys podlaczyl manometr na trojniku
  • #5
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Witam ponownie.

    Zegar wpięty na trójniku. Po przekręceniu kluczyka ciśnienie około 3 bar, podczas kręcenia około 2.5 bara wiec wydaje mi się ze ok ...
  • #6
    damdam

    Level 34  
    czujnik wału sprawdź.
  • #7
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    damdam wrote:
    czujnik wału sprawdź.


    Zapomniałem dodać :) Dziś zmieniony na nowy i brak efektu ...

    Zrobiłem screeny ... pierwszy to włączony zapłon, drugi to podczas kręcenia.

    Renault Megane Scenic 2.0 8V 1999r - nie odpala na zimnoRenault Megane Scenic 2.0 8V 1999r - nie odpala na zimno
  • Automation24
  • #8
    damdam

    Level 34  
    aaa ,LPG? pewnie parownik puszcza ... zakręć gaz na butli , pojeździj trochę na samej PB.
  • #9
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Gaz był odłączony na jakiś czas całkowicie. I jak zwykle brak poprawy ...
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Piszesz ze zmieniłes listwe, a wtryski tez? Przy LPG przytykaja sie stryskiwacze i maja małą wydajnosc. Nalezało by je przeczyscić. Najlepsza metoda jaka znam to płyn "Wyyns" i myjka ultra dzwiękowa. Lub pompa wyyns'a zamiast twojej własnej. Efekty rewelacyjne i potwierdzaja to klienci. Zeby to sprawdzic, w momencie jak nie pali, prysnij mu zmywacz do gazników do kolektora ssacego. Robisz to w celu wzbogacenia mieszanki. Jak sam pisałes czas wtrysku jest około 30 ms, czyli próbuje wzbogacic, a efekt marny bo wtryski nie wydalaja.
  • #11
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    fuelinyourblood wrote:
    Piszesz ze zmieniłes listwe, a wtryski tez? Przy LPG przytykaja sie stryskiwacze i maja małą wydajnosc. Nalezało by je przeczyscić. Najlepsza metoda jaka znam to płyn "Wyyns" i myjka ultra dzwiękowa. Lub pompa wyyns'a zamiast twojej własnej. Efekty rewelacyjne i potwierdzaja to klienci. Zeby to sprawdzic, w momencie jak nie pali, prysnij mu zmywacz do gazników do kolektora ssacego. Robisz to w celu wzbogacenia mieszanki. Jak sam pisałes czas wtrysku jest około 30 ms, czyli próbuje wzbogacic, a efekt marny bo wtryski nie wydalaja.



    Listwa razem z wtryskami i regulatorem z autka bez LPG. Wtryski dodatkowo przed założeniem nowej listwy umyte w myjce ... rozpylają idealnie .

    Juz mi brakuje pomysłów... instalacja elektryczna w pełni sprawna .
    Auto gdy juz odpali (oczywiście po odpowiednio długim kręceniu) można spokojnie zgasić nawet po 1s i kolejnymi razami odpala od strzała
  • #12
    fuelinyourblood
    Level 35  
    No to faktycznie ciekawe. A moze stare paliwo, albo jakies domieszki?
  • #13
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    fuelinyourblood wrote:
    No to faktycznie ciekawe. A moze stare paliwo, albo jakies domieszki?



    Też nie ;) było zlewane i zalewane do pełna świeżym. Tankowane jest po 10l aby było dość często świeże.
    Zastanawiam sie co jeszcze odpowiada za podniesienie czasu wtrysku podczas startu silnika.
  • #14
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Temperatura i obciazenie. Brane albo z MAP albo z MAF, ale miało by to wpływ na pózniejsza prace silnika. A ten dziala poprawnie, tylko ma problemy z paleniem na zimno?
  • #15
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Tak i tylko po dłuższym postoju. Ale wygląda to tak że jak juz zapali i od razu go zgasze (wiec temperatura silnika zwiększy sie tylko nieznacznie) to kolejnym razem pali od strzała.
  • #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Spadek napiecia na ster, cewke. Cisnienie paliwa?
  • #17
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    fuelinyourblood wrote:
    Spadek napiecia na ster, cewke. Cisnienie paliwa?


    Też nie ... nieważne jaki akumulator, sprawdzane na starterze i również tak samo.
    Iskra jest od samego początku, wtryski też podają od pierwszego obrotu rozrusznikiem .... Problem tkwi w tym ze podają za dużą dawkę paliwa. Za autem śmierdzi paliwo podczas kręcenia... brak pomysłów
  • #18
    kortyleski
    Level 43  
    Masz cdifa? to wrzuć po kolei kluczowe parametry na wykres ( map, temp itp) i szarp wiązkami obserwujac przebieg. Drugie - spróbuj na pych zamiast na rozruszniku i opisz efekt.
  • #19
    jarciu11
    Level 19  
    Sprawdz na wszelki wypadek luzy na zaworach 0,2 0,4 zimny silnik.
  • #20
    powidz
    Level 20  
    Miałem identyczny problem w megan z tym samym silnikiem.
    Okazało się że zbyt duży pobór prądu przy kręceniu pobierał rozrusznik.
  • #21
    panam
    Level 29  
    Po pierwsze ciśnienie paliwa powinno wynosić 3 a nie 2,5, po drugie sprawdź też inne parametry niż czas otwarcia wtryskiwaczy( przydała by się temperatura silnika, map, itd.) z tego co piszesz ewidentnie go zalewa( wtryski albo map). Sprawdź jak świese wygłądają po krótkiej pracy silnika.Luz zaworowy też bym sprawdził bo w tym typie na gazie podpierały się zawory na 2 i 3, ale nie miał mocy również na ciepłym,bo podpierały się mocniej( to narazie bym wykluczył). Jak sprawdzisz map to daj znać
  • #22
    jarciu11
    Level 19  
    Dokładnie to prosty silnik. Jak ktoś słusznie napisał zrobic odpalenie na samostart tylko odłączyć wtryski. Świece nowe ale dobierane z jakiegoś katalogu czy według starchych.
  • #24
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Panowie zamieściłem dwa screeny kilka postów wyżej na których widać stan sterownika po włączeniu zapłonu oraz podczas kręcenia rozrusznikiem.

    Zawory raczej też bym wykluczył ale pewnie sprawdze dla świętego spokoju.


    @panam ciśnienie paliwa podczas startu wynosi 3bar. Wtryski jak pisałem nie leją tylko ładnie rozpylają. Pozatym jak by lały to sterownik pokazywał by normalny czas wtrysku.

    Map wg miernika oraz danych ze sterownika również wygląda ok ....
  • #25
    jarciu11
    Level 19  
    Czemu głupot bedzie wiedział na 100% czy problem tkwi w zasilaniu paliwem. Ze swiecami tez juz miałem cyrki ktoś sobie wkręcił jakies tam . Trzeba sprawdzić każdą ewentualność. Chyba że ten temat to prowokacjia
  • #26
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    jarciu11 wrote:
    Chyba że ten temat to prowokacjia


    Co masz na myśli ??

    Autko posiada świece wg katalogu. Na takich samych jeździło wcześniej.

    Na samostarcie (użyłem Plaka ;) ) krztusi sie i dusi i łapie jakieś tam obroty ale tylko przy odpiętych wtryskach ...
  • #27
    jarciu11
    Level 19  
    Z ta prowakacją to tak zartuje. Niby wszystko ok a nie odpala.
  • #28
    panam
    Level 29  
    marcin , jarciu myśli że ktoś z moderatorów podstawił temat do sprawdzenie wiedzy użytkowników, a tak wracając do tematu to podciśnienie w kotektorze( map) powinno wynosić ok 340.Ten drugi obrazek to co to obraz silnika podszas kręcenie, bo tak wygłąda obroty 340 rpm

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ja bym się szepił nieszczelności dolotu szczegulnie przy gazie
  • #29
    marcin_koniuszko
    Level 15  
    Dolot sprawdzony i szczelny. Jak by była nieszczelność to kolejne odpalenia też by były z problemami...
  • #30
    panam
    Level 29  
    Niekoniecznie , bo silnik i wszysko jest ciepłe ,a wtedy wiesz jak jest ciepłe to się powiększa i zmniejsza nieszczelności,( nie dotyczy podzespołów elektycznych, bo te zwiększają opór). Sprawdź szeszcze potencjometr przepustnicy jak działa na zimnym, sąda lamda odpada bo nie reguluje dawką na zimnym, może czyjnik temp. silnika?