Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.9 TDI AJM układ chłodzenia

85hemi 08 Lis 2011 21:11 16257 18
  • #1 08 Lis 2011 21:11
    85hemi
    Poziom 2  

    Mam problem z układem chłodzenia. Zbiorniczek wyrównawczy jest cały czas zimny, silnik się przegrzewa. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą i cały rozrząd. Sprawdzałem wszystkie węże i są dobre, pompa wody jest nowa, termostat też jest nowy, chłodnica jest dobra. Co to może być?

    0 18
  • #2 11 Lis 2011 23:54
    Seweryn82
    Poziom 19  

    Sprawdź jeszcze raz termostat. Miałem kiedyś taką awarię. W samochodzie zdiagnozowano uszkodzony termostat i wymieniono go na nowy. Po tej naprawie okazało się że nic się nie zmieniło, więc zaczęto dokonywać kolejnych ruchów na wymianie uszczelki pod głowica kończąc. Na koniec okazało się że nowy termostat (oryginalnie zapakowany z szanującego się sklepu) był uszkodzony. Niepotrzebne nerwy i koszty - a usterka błaha.

    1
  • #3 12 Lis 2011 15:37
    85hemi
    Poziom 2  

    Termostat sprawdziłem i jest dobry.

    0
  • #4 13 Lis 2011 23:28
    Seweryn82
    Poziom 19  

    sprawdź czy chłodnica jest gorąca w momencie gdy silnik jest nagrzany. Sprawdź tą pompę wody czy daje ciśnienie

    0
  • #5 16 Lis 2011 19:40
    plesnierowicz
    Poziom 2  

    Czy napewno jest dobrze odpowietrzony układ. Ja miałem tak że pompa wodna wydawała się dobra a jak wzrosła temperatura, to się przestawała kręcić.

    0
  • #7 04 Sty 2012 14:14
    kajo8
    Poziom 9  

    Ja bym był za wymianą pompy wody i termostat

    0
  • #8 15 Maj 2012 18:44
    rafaello822
    Poziom 1  

    Witam i jaka była przyczyna bo mam to samo ale w a6 ten sam silnik???

    0
  • #10 06 Gru 2012 19:17
    slawek.odi
    Poziom 9  

    Czy uszczelka głowicy została założona poprawnie?? czy przypadkowo nie odwrotnie -tak że zatkany jest kanał wodny?? Najprawdopodobniej nie ale... Czy ktoś podczas wymiany nie włożył kawałka szmaty w celu zabezpieczenia przed zabrudzeniem??
    Różne przypadki już widziałem.

    0
  • #11 12 Gru 2012 08:38
    maestrus
    Poziom 15  

    Dołączam się do tematu. U mnie też woda jest w zbiorniku wyrównawczym ZIMNA. Wczoraj wymieniłem po 2h walki termostat sądząc, że jest uszkodzony (stary oryginalny jest dobry) jednak to nic nie zmieniło. Układ odpowietrzałem zdejmując wąż z otworem odpowietrzającym na dolocie do nagrzewnicy aż zaczął lecieć z niego płyn bez bąbelków. W kabinie gorąco, wąż dolny między chłodnica a termostatem zimny. Górny wąż chłodnicy - gorący, chłodnica gorąca. Wskazówka na blacie 80C (czujnik sprawny, na VAG też jest 80C na G2/G62 i nie ma żadnych niepokojących odczytów). Brak ciśnienia po odkręceniu korka, nigdy nie brał i nie bierze wody (stan w zbiorniku nie zmienia się) nie pachnie też spalinami ze zbiornika (sprawdzone również dobrym przyrządem czy faktycznie coś się nie dzieje, żeby wykluczyć uszk. uszczelki głowicy).

    O co tutaj chodzi?

    Czy koledzy mają jakiś pomysł?

    3
  • #12 14 Gru 2012 22:56
    Kuba audi a4b5
    Poziom 2  

    siemka, powiedzci mi czy to objawy uszczelki pod glowica, nagrzewnicy czy pompy wody; od czasu do czasu po agresywnej jezdzie musze dolewac plyn chlodniczy, nigdzie nie widac sladow gdzie mogoby uciekac, na dodatek nie grzeje w aucie caly czas dmucha zimnym a jest ustawione na HI- AUDI A4B5 ,Avant, 1,9 tdi ,110km, 212kk

    2
  • #13 16 Gru 2012 06:47
    maestrus
    Poziom 15  

    Kolego,

    Ponieważ napisałem już na innym forum (szukałem wszędzie) napiszę i tutaj :-)
    Problem udało się rozwiązać - wcześniej walczyło z tym kilku mechaników i sam też walczyłem bezskutecznie.

    Zapoznaj się z moją odp. tutaj:
    http://forum.vw-passat.pl/threads/83735-powietrze-w-ukladzie-chlodzenia/page5

    Na dzień dzisiejszy po przejechaniu przez jakieś 4 dni ponad 1500KM potwierdzam, że wszystko jest ok!

    U Ciebie dodatkowo kupił bym kilka metrów węża (nie pamiętam dokładnie ale około 15-16mm średnicy napewno) i sprawdził drożność nagrzewnicy zdejmując z niej obie obejmy i węże a następnie raz w jedną a raz w drugą stronę pompując wodę z kranu by mieć pewność, że woda jest czysta i w jedną i drugą stronę przechodzi. Jeśli tak - kwestia raczej odpowietrzenia.

    Dodam, że przy nie odpowietrzonym silniku u mnie grzania też nie było (pojawiało się raz na czas "od tak sobie" niewiadomo skąd :-).

    Jeśli coś jest nie zrozumiałe - pisz na PRV podpowiem dokładnie co i jak zrobiłem.
    Co ważne - 2 czujniki zielone, które przetestowałem zaniżają temp. Kupiłem czarny od gościa z Allegro o nicku "Live_is_cool" nr aukcji "i2795824084" - na tą chwilę zakończona i numer czujnika "078919501C" - taki był od nowości. Niestety dwa inne o numerze zastępczym 059919501A (zielone zaznaczam) - nie były w moim przypadku dobre. Wskazywały temp. co prawdą jednak w mojej ocenie zaniżały ją o około 15 stopni (sprawdzone miernikiem i termometrem na cieczy co potwierdza moją teorię).

    Powodzenia!
    Mam nadzieję, że pomogłem - czekam na odzew.

    1
  • #14 17 Gru 2012 14:54
    Kuba audi a4b5
    Poziom 2  

    zapomniale doadac ze silnik grzeje sie WIECEJ NIZ 90 nie zawsze ale czasami, dzieki za linka , tylko ze nic nie bylo robione 0d roku i samo z niczego sie tak zrobilo nagle. ale zdematuje chlodnice i zobacz czy nie ma jakis przeciekow, tylko za plynu ubywa niereglarnie. przeczyszcze i odpowietrze nagrzewnice i dam znac jak z grzaniem. :D
    pozdro
    i napuchly mi przewody od plynu chladniczego

    0
  • #15 19 Gru 2012 21:45
    maestrus
    Poziom 15  

    Warto najpierw zrobić te najłatwiejsze rzeczy żeby mieć pewność co do nich - to wiele nie kosztuje tylko trochę czasu i paliwa :)

    Spuchnięte węże niestety nie są dobrą oznaką :-( (choć nie chcę być złym prorokiem). U mnie węże zawsze były póki co i są mięciutkie :-)

    0
  • #16 21 Gru 2012 21:54
    Kafar-audi
    Poziom 2  

    Witam.. wtrące się do tematu..
    mam a4 b5 96r 1.6
    czy wentylator chodzi non stop w tych autach?? czy czujnik walnięty??
    a i temp nie wzrasta .. czasem jak jade w trasie to wzrosnie ponad 60 stopni.. niby termostat puszcza

    0
  • #17 20 Sty 2013 18:00
    maestrus
    Poziom 15  

    Kafar-audi napisał:
    Witam.. wtrące się do tematu..
    mam a4 b5 96r 1.6
    czy wentylator chodzi non stop w tych autach?? czy czujnik walnięty??
    a i temp nie wzrasta .. czasem jak jade w trasie to wzrosnie ponad 60 stopni.. niby termostat puszcza


    Nie wime jak w 1.6 ale w 1.8 nie chodzi cały czas. Przypuszczam, że jest tam dokładnie tak samo rozwiązane chłodzenie i powodem jest uszkodzone sprzęgło wiskozowe na wentylatorze. Aby to sprawdzić spróbuj delikatnie zbliżyć np. drewnianą listewkę i zatrzymać wentylator (tak żeby go nie połamać). W warunkach normalnej pracy powinieneś móc zatrzymać go palcem. Ja w swoim 1.8 mam uszkodzone sprzęgło wiskozowe po małej stłuczce i niestety jest taki objaw.

    Sprawdź to a jeśli jest ok to zajmij się układem chłodzenia (termostat, czujnik G62/G2).

    0
  • #18 30 Sty 2013 08:04
    Kafar-audi
    Poziom 2  

    Mój też miał delikatną stłuczkę/ki,
    sprawdze to czy sie zatrzyma, co do temp.. jak wstadziłem karton przed chłodnice temp. wzrosła( tak podpowiedział mi mechanik aby sprawdzic czy czujnik dobry)
    teraz co dalej.. bo nie mam tego kartonu przed chłodnicami... tem nie rośnie..

    0
  • #19 26 Lip 2013 14:13
    maestrus
    Poziom 15  

    Kafar-audi napisał:
    Mój też miał delikatną stłuczkę/ki,
    sprawdze to czy sie zatrzyma, co do temp.. jak wstadziłem karton przed chłodnice temp. wzrosła( tak podpowiedział mi mechanik aby sprawdzic czy czujnik dobry)
    teraz co dalej.. bo nie mam tego kartonu przed chłodnicami... tem nie rośnie..


    To rozwiązanie nic nie daje jeszcze - może być walnięty albo podwójny czujnik temp. albo termostat. Aby się o tym przekonać dobrze było by podłączyć VAG'a i sprawdzić w Engine i Instruments wskazania z czujnika. Jak napisałem czujnik jest podwójny - jedne wskazania są dla komputera pokładowego a drugie dla licznika. Jeśli oba będą się pokrywały i pokazywały właściwą temp. to oznaczać będzie, że czujnik jest OK. Jeśli będzie inaczej należy go wymienić. Jeśli temp. nie osiągnie 81 i więcej to walnięty będzie termostat. Z doświadczeń zauważyłem, że przy 81 stopniach na czujniku (odczyt VAG) na blacie wskazówka pokazuje już 90 co jest nie prawdą oczywiście i to może też mylić, że termostat jest sprawny. jeśli temp. zacznie spadać na blacie i na VAG'u w jednym momencie to najprawdopodobniej musisz wymienić termostat.

    0